חדשות בארץ

לא סופי: כחול לבן מובילה על הליכוד, השמאל עוקף את הימין

לאחר ספירה של כ- 93% מקולות הבוחרים, כחול לבן היא המפלגה הגדולה ביותר עם 32 מנדטים, בעוד הליכוד יורד ל- 31. הרשימה המשותפת עולה ל- 13 מנדטים, וגוש השמאל-ערבים נוטל את ההובלה מידי מחנה הימין-חרדים

(צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

מפלגות הליכוד וכחול לבן מנהלות ביניהן מאבק צמוד על תואר המפלגה הראשונה בכנסת הבאה. לאחר שעות ארוכות של ספירת הקולות בוועדת הבחירות המרכזית, במהלכן הוביל הליכוד, בצהריים נטלה כחול לבן את ההובלה.

על פי הנתונים הרשמיים של ועדת הבחירות, לאחר ספירה של כ- 93% מקולות הבוחרים, כחול לבן זוכה ל- 32 מנדטים, ואילו הליכוד יורד ל- 31. בבחירות הקודמות בחודש אפריל זכו שתי המפלגות ל- 35 מנדטים כל אחת. שינוי משמעותי נוסף הוא החיזוק בכוחה של הרשימה המשותפת, שכעת זוכה ל- 13 מנדטים, ותהיה המפלגה השלישית בגודלה. כזכור, בבחירות לכנסת הקודמת רצו המפלגות הערביות בשתי רשימות נפרדות וקיבלו במצטבר 10 מנדטים.

בתוצאותיהן של שאר המפלגות לא חל שינוי לעומת התוצאות שפורסמו במהלך הבוקר: ישראל ביתנו עם 9 מנדטים – זינוק של 4 מנדטים לעומת הבחירות הקודמות. ש"ס אף היא זוכה להישג משמעותי כשעלתה מ- 8 מנדטים ל- 9. יהדות התורה שומרת על כוחה, עם 8 מנדטים. ימינה מקבלת 7 מנדטים, שניים יותר מאשר קיבלו הבית היהודי והאיחוד הלאומי, שרצו בבחירות הקודמות במסגרת איחוד מפלגות הימין. מפלגת העבודה, שהעמידה בראשה את עמיר פרץ וחברה למפלגת גשר של אורלי לוי-אבקסיס, נותרת עם 6 מנדטים. המחנה הדמוקרטי – המיזוג של מרצ עם המפלגה שהקים אהוד ברק, אליו הצטרפה סתיו שפיר שערקה מהעבודה – עולה במנדט אחד ל- 5 מנדטים. עוצמה יהודית לא עברה את אחוז החסימה. נתונים אלו אינם כוללים את המעטפות הכפולות, שהוועדה תחל לספור אותן בשעות הערב. מעטפות אלו כוללות את קולות החיילים.

בעקבות השינויים, גוש השמאל – כולל המפלגות הערביות – נוטל את ההובלה ומתחזק ל- 56 מנדטים, ואילו גוש הימין-חרדים יורד ל- 55.

בתוך כך, מפלגות הבית היהודי, האיחוד הלאומי והימין החדש – המרכיבות את ימינה – הודיעו כי ינהלו משא ומתן קואליציוני משותף, כפי שסוכם בהסכם הריצה המשותפת עליו חתמו לפני הבחירות. בהודעה שנמסרה מטעמן נאמר כי הן "יפעלו יחד למען חיזוק ערכי ארץ ישראל, עם ישראל ותורת ישראל, תיקון מערכת המשפט וכלכלה חופשית". בצוות המשא ומתן יטלו חלק ניר אורבך (הבית היהודי), יהודה ולד (האיחוד הלאומי) וטל גן צבי (הימין החדש). ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש אחר הצהריים עם ראשי סיעות הימין והחרדים.

לצפיה בתוצאות האמת של הבחירות לכנסת ה-22, לחצו כאן.  

תגיות:הליכודהרשימה המשותפתבחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה