חדשות בארץ

עודה: הקולות שלנו מנעו מנתניהו להרכיב ממשלה

על פי המדגמים, הרשימה המשותפת היא המפלגה השלישית בגודלה, אולם בכיריה לא ממהרים לתת את קולם לגוש חוסם שיסייע לכחול לבן לזכות בשלטון. ח"כ עודה: "עדיין לא קיבלתי טלפון מבני גנץ - אני חושב שהוא ינסה להרכיב ממשלת אחדות"

עודה (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)עודה (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

במפלגות הערביות חגגו הערב (שלישי) את מדגמי הטלוויזיה המצביעים על כך שראש הממשלה בנימין נתניהו וגוש הימין לא זכו לרוב המיוחל להרכבת הממשלה, ובפרט בשל היותם המפלגה השלישית בגודלה בכנסת ה-22. "העלנו את אחוזי ההצבעה של האזרחים הערבים", אמר יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה. "אם זה (התוצאות – א"פ) יהיה נכון, אז אנחנו בקולות שלנו מנענו מנתניהו להרכיב את הממשלה".

עודה הוסיף כי "עדיין לא קיבלתי טלפון מבני גנץ - אני חושב שהוא ינסה להרכיב ממשלת אחדות". לדבריו, "אנחנו רוצים שלום ושוויון - ונתמוך רק במי שרוצה לקדם שלום על בסיס שתי מדינות". יו"ר הרשימה המשותפת ציין כי "אנחנו רוצים להשפיע ולממש את העקרונות שלנו".

חבר הרשימה, ח"כ אחמד טיבי, בישר כי "לפי הסקרים, תם עידן נתניהו". לצד זאת, עודה לא מיהר לתת לכחול לבן את הגוש החוסם שימנע מהימין לזכות בשלטון, והדגיש כי הוא מצפה לשמוע את עמדתו של יו"ר כחול לבן, בני גנץ, בשלל נושאי ליבה החשובים למגזר הערבי בישראל. "מחר נראה את המפה, ונשמע גם מגנץ מה עמדותיו לגבי ביטול חוק הלאום והמתווה המדיני. אנחנו רוצים לשמוע ממנו ואחר כך נחליט באחריות", אמר.

במקביל, בכירים בכחול לבן קראו לנשיא המדינה ראובן ריבלין להטיל את הרכבת הממשלה על גנץ, תוך שהם מצביעים על כך שמפלגתם זכתה במרב הקולות על פי המדגמים. "נתניהו הלך לעם, ולא קיבל אמון", אמר אסף זמיר, מקום 19 ברשימה, בריאיון ל'וואלה'. "עשינו קמפיין קשה ואני חושב שתוצאות המדגמים טובות ואנחנו מחכים לתוצאות האמת. אמרנו מהיום הראשון אמרנו שאנחנו רוצים להקים ממשלת אחדות. זה היה המסר המרכזי שלנו. אין ספק שבני גנץ צריך להרכיב את הממשלה הזאת, אנו מנהלים מגעים ושיחות. המצב הפוליטי מורכב. ריבלין אמר, על המפלגה הגדולה תוטל הקמת הממשלה".

ממדגמי הבחירות של שלושת ערוצי הטלוויזיה עולה כי לראש הממשלה בנימין נתניהו ולגוש הימין אין רוב של 61 מנדטים להרכיב ממשלה, וכי ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן חיזקה את כוחה ומהווה לשון מאזניים. על פי מדגמי הערוצים השונים, כחול לבן מובילה כמפלגה הגדולה ביותר כשהיא זוכה ל-32-34 מנדטים, בעוד הליכוד עם 31-33 מנדטים. על פי המדגמים, גוש הימין-חרדים זוכה ל-54-57 מנדטים, ואילו גוש השמאל-מרכז גורף ל-54-58 מנדטים.

עוד עולה מהמדגמים כי למרות הסקרים האחרונים, עוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה, בעוד העבודה-גשר חוצה אותו עם 5-6 מנדטים.

לצפיה בתוצאות האמת של הבחירות לכנסת ה-22, לחצו כאן.

תגיות:בחירות 2019איימן עודה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה