חדשות בארץ

ריבלין: "אפעל לכונן ממשלה מהר לאחר קבלת תוצאות האמת"

נשיא המדינה הודיע כי יערוך סבב התייעצויות עם כלל הסיעות, זאת בתיאום מלא עם יו"ר ועדת הבחירות שיעביר לידיו את תוצאות האמת במהירות האפשרית: "מול עיניו של הנשיא יעמוד הצורך לכונן ממשלה בישראל מהר ככל הניתן ולממש את רצון העם, לצד הצורך להימנע מבחירות שלישיות"

ריבלין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ריבלין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

לאחר פרסום המדגמים הערב (שלישי) המלמדים על קרב צמוד בין המפלגות הגדולות וחוסר ברוב לגוש הימין, נשיא המדינה ראובן ריבלין הודיע כי יערוך סבב התייעצויות עם כלל המפלגות, זאת לאחר שיקבל את תוצאות האמת המדויקות ביותר במהירות האפשרית.

על פי העולה מהמדגמים, לנשיא המדינה שיקול הדעת ומשקל רב בהכרעה על זהותו של ראש הממשלה הבא. הוא יעשה זאת בתיאום הדוק עם יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, ולאחר שהסיעות יניחו לפניו את עמדתן, וישקול את כלל הנסיבות.

מדוברות בית הנשיא נמסר כי "מול עיניו של הנשיא יעמוד הצורך לכונן ממשלה בישראל מהר ככל הניתן ולממש את רצון העם, כפי שבא לידי ביטוי בתוצאות הבחירות, לצד הצורך להימנע מבחירות שלישיות. בהתאם, יטיל הנשיא את המנדט להרכבת הממשלה לאחר התייעצות ושיח עם נציגי הסיעות וראשי המפלגות הרלוונטיים".

ממדגמי הבחירות של שלושת ערוצי הטלוויזיה שפורסמו הערב עולה כי לראש הממשלה בנימין נתניהו ולגוש הימין אין רוב של 61 מנדטים להרכיב ממשלה, וכי ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן חיזקה את כוחה ומהווה לשון מאזניים. על פי מדגמי הערוצים השונים, כחול לבן מובילה כמפלגה הגדולה ביותר כשהיא זוכה ל-32-34 מנדטים, בעוד הליכוד עם 31-33 מנדטים. על פי המדגמים, גוש הימין-חרדים זוכה ל-54-57 מנדטים, ואילו גוש השמאל-מרכז גורף ל-54-58 מנדטים.

עוד עולה מהמדגמים כי הרשימה הערבית המשותפת הינה המפלגה השלישית בגודלה עם 11-13 מנדטים. ישראל ביתנו חיזקה את כוחה וגרפה 8-10 מנדטים. למרות הסקרים האחרונים, עוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה לפי כל המדגמים, בעוד העבודה-גשר חוצה עם 5-6 מנדטים.

לצפיה בתוצאות האמת של הבחירות לכנסת ה-22, לחצו כאן.

תגיות:ראובן ריבליןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה