חדשות בארץ

בעקבות המדגמים: בליכוד מחכים לתוצאות האמת

על אף שהמדגמים קובעים כי לראש הממשלה בנימין נתניהו אין רוב של 61 להקמת קואליציית ימין, בכירים בליכוד אמרו כי יש להמתין לתוצאות האמת כדי לקבוע מי יוכל להרכיב את הממשלה הבאה. חבר הכנסת מיקי זוהר הגדיר את העולה מהמדגמים כ"מבוי סתום", והשרה מירי רגב סירבה להודות כי הליכוד הפסיד

נתניהו (צילום: אלכס קולומויסקי, pool)נתניהו (צילום: אלכס קולומויסקי, pool)
אא

על פי תוצאות המדגמים השונים, ראש הממשלה בנימין נתניהו רושם הערב (שלישי) אכזבה, כשלא הצליח להשיג רוב של 61 חברי כנסת שימליצו עליו לנשיא. על פי מדגמי חדשות 12 וחדשות 12, הליכוד תהיה המפלגה השנייה בגודלה, 2 מנדטים פחות מכחול לבן. גוש הימין-חרדים מונה בין 54 ל- 57 מנדטים בלבד.

בתגובה ראשונה על המדגמים, אמר חבר הכנסת מיקי זוהר כי מדובר בתיקו ובמבוי סתום. בראיון לכאן חדשות אמר זוהר כי "המצב בכלל לא פשוט ומאוד מורכב. התחייבנו לבוחרים שלנו שנקים ממשלת ימין, לא התחייבנו לממשלת אחדות. בכחול לבן פוסלים ממשלה איתנו בראשות נתניהו, ואין לנו שום כוונה לוותר עליו. זה סוג של מבוי סתום. נצטרך להמתין לתוצאות האמת".

חבר הכנסת ניר ברקת אמר לכאן חדשות, כי המדגמים בדרך כלל לא מתחשבים בקולות החיילים, וכי תוצאות האמת מוסיפות שני מנדטים לגוש הימין: "גוש הימין הומוגני ומקבל כ- 56-55 מנדטים. גנץ ולפיד לא יכולים לייצר קואליציית שמאל-מרכז, נתניהו הוא היחיד שיכול להקים ממשלה. המפלגות יצטרכו לרדת מהעצים – גם אנחנו – להפסיק חרמות אישיים ולחפש פשרה". ברקת דחה על הסף את האפשרות שכחול לבן יוכלו להכתיב לליכוד את הדחתו של נתניהו. בתגובה לשאלה האם הליכוד יוותר על הברית עם החרדים, ענה ברקת בפסקנות כי "אין סיכוי" לכך: "ניהלתי עיר בה מחפשים את המכנה המשותף. מה זה 'אחדות חילונית'?".

שר המשפטים אמיר אוחנה כי לא קיים תרחיש סביר של בחירות נוספות או של הדחת נתניהו על ידי הליכוד. "לפי כל המספרים, אפשר להקים ממשלת אחדות גם ללא ליברמן", אמר לחדשות 12. "אמליץ לראש הממשלה נתניהו על התרחיש הזה".

שרת התרבות מירי רגב אמרה באולפן חדשות 13: "אני מציעה להמתין לתוצאות האמת. מה שקובע זה מי שמסוגל להרכיב את הממשלה. כרגע לגנץ יש 58 עם גוש חוסם של הערבים. לליברמן יש הישג יפה, אבל אם הוא רוצה לשבת עם איימן עודה – שיסביר לציבור איך הוא עושה את זה". היא סירבה להודות כי הליכוד הפסיד: "אוכל להגיד את זה רק מחר, אחרי תוצאות האמת". בדומה לאוחנה, הדגישה רגב כי הליכוד לא ידיח את נתניהו: "כולנו עומדים מאחוריו".

שר החוץ ישראל כץ אמר אף הוא, כי מפלגתו תמתין לתוצאות האמת. הוא הבהיר, עם זאת, כי "נתניהו היה ונשאר מועמדו היחיד של הליכוד לראשות הממשלה. כשיפורסמו תוצאות האמת, נפעל יחד עם שותפינו לדרך להקים ממשלה יציבה, שתוביל את ישראל מול האתגרים בפניהם היא ניצבת בשעה זו".

על פי דיווחים שונים, ראש הממשלה נתניהו שוחח הערב עם ראשי יהדות התורה, יעקב ליצמן ומשה גפני, וסיכם איתם להמשיך בשיתוף הפעולה. עמית סגל דיווח בחדשות 12, כי נתניהו שוחח גם עם יו"ר ימינה איילת שקד ומספר 4 במפלגת הימין, נפתלי בנט, וסיכם איתם על שיתוף פעולה, זאת למרות היריבות האישית בינו לבינם.

(עודכן: 23:17)

לצפיה בתוצאות האמת של הבחירות לכנסת ה-22, לחצו כאן.

תגיות:הליכודבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה