חדשות בארץ

דרעי: עלולה לקום ממשלת שמאל חילונית בתמיכת הערבים

יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר כי הוא חרד מפני השסע שנפער בעם בחודשים האחרונים בשל הקמפיין האנטי-חרדי שנועד, לדבריו, למטרה אחת בלבד – "לקושש קולות"

דרעי (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)דרעי (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, הזהיר כי הבחירות ביום שלישי עלולות להוביל לממשלת שמאל חילונית, בהשתתפות ישראל ביתנו והמפלגות הערביות. בראיון לרינה מצליח ב"פגוש את העיתונות", שנערך עמו אתמול (שישי) ושודר הערב, אמר דרעי: "הולכת לקום ממשלה חילונית, שהולכת לפגוע בכל ערכי היהדות, ואומרת את זה בגלוי ובלי בושה".

"לפי הסקרים היום, לגוש הימין אין 61, ולגוש הערבים יחד עם הערבים יש 62. הערבים לא צריכים לשבת בממשלה. ביום חמישי הם הכינו מסמך לפיו הם יתמכו מבחוץ בממשלת מיעוט, וימליצו לנשיא על גנץ. זה כבר סגור. העיקר כדי להוריד את נתניהו ואותנו מהשלטון", הוסיף דרעי.

בתשובה לשאלה אודות תמיכתו בראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר יו"ר ש"ס כי לא מדובר בעניין אישי: "כשאני רואה את כל השחקנים והשחקניות שרוצים להיות ראש ממשלה, נתניהו הוא המתאים מכולם. אני בקבינט, הייתי בהרבה מאוד קבינטים, והיום הוא האדם הנכון הן למדיניות החוץ והן למדיניות הביטחון". הוא הבהיר, כי תמיכתו בנתניהו נובעת גם מהעובדה ש"כיום הוא השותף היחידי שאני יכול לעבוד אתו, גם בנושאים החברתיים וגם בנושאים המסורתיים".

"אני אומר לכל המצביעים הפוטנציאליים שרוצים מדינה מסורתית, יהודית: אני תומך בנתניהו. אם תתמכו בש"ס – תקבלו את נתניהו, אבל לא נתניהו שעלול לעשות מה שעשה ב- 2013, אלא את נתניהו עם ש"ס. נתניהו לבד מסוגל לשבת עם לפיד, ליברמן וגנץ לממשלת אחדות חילונית", הדגיש דרעי.

"אין לי ספק שנתניהו רוצה ממשלה איתנו ביחד, אבל בבחירה לשבת איתי באופוזיציה או לשבת בממשלת אחדות חילונית – הליכוד כבר הוכיח פעמיים, ב- 2013 וב- 2003, ש'אנחנו אוהבים מאוד את השותפים שלנו, אבל כשאין ברירה אחרת – שיישארו בחוץ'".

"אני לא חרד לכיסא שלי. אני מצהיר שאם תקום ממשלת ימין ויהיה צורך בכך – אוותר על הכיסא שלי. אני חרד על השסע הנורא. על מה? לפני שלושה חודשים הייתה מערכת בחירות, והנושא של דת ומדינה לא היה בכלל. פתאום הכל עלה – מסיבה אחת: לקושש קולות. ליברמן התחיל לקחת קולות מלפיד, ולפיד רוצה להחזיר אותם חזרה".

דרעי תקף את יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שלדבריו הבטיח להקים ממשלת ימין והונה את הציבור שלו כשהביא לפיזור הכנסת: "הוא עשה מעשה חמור ביותר. אני לא מצטער שהלכנו לבחירות. אני מחויב לציבור. 72 מנדטים אמרו 'כן' לנתניהו – כולל 7 מנדטים שלא עברו את אחוז החסימה. למעשה, רוב גדול של הציבור רוצה אותו. האם אני אתן פרס למי שאמר נתניהו ואחר כך הפיל אותו?".

תגיות:אריה דרעיבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה