חדשות בארץ

מנדלבליט נגד הסדרת מבואות יריחו: "בתקופת בחירות חובה לנהוג בריסון"

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודיע כי הממשלה לא תוכל לקבל בישיבתה הקרובה את ההחלטה על הקמת יישוב חדש בבקעת הירדן, וזאת בשל הסמיכות ליום הבחירות: "ההצעה מונעת, או למצער תיראה כמונעת, משיקולים של התמודדות בבחירות הקרובות"

מנדלבליט (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)מנדלבליט (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, העביר הערב (חמישי) את חוות דעתו לקראת ישיבת הממשלה ביום ראשון הקרוב, שתעסוק בהצעה להקים יישוב חדש במועצה האזורית בקעת הירדן – מבואות יריחו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע אתמול, כי הממשלה תחליט בישיבתה הקרובה על הסדרת היישוב, שהוקם ב- 1999 כחווה חקלאית: "זה צעד המשך להכרזה על הריבונות. זה מה שנכון וצריך לעשות, זה מה שהעם רוצה שנעשה", אמר בנאום בכנסת. אלא שמנדלבליט קבע בחוות דעתו כי בעיתוי הנוכחי – יומיים לפני הבחירות – הממשלה אינה יכולה לקבל את ההחלטה על הקמת היישוב החדש.

לדברי מנדלבליט, "בהתאם לפסיקת בית המשפט העליון, במהלך תקופת בחירות, חובה על הממשלה היוצאת לנהוג בריסון ובאיפוק בכל הנוגע להחלטות המתקבלות ולהקצאת משאבים. הטעם לכך הוא כפול: ראשית, על הממשלה להימנע, כשהדבר לא נדרש, מהכרעות בלתי הפיכות שיקשו על הממשלה החדשה שתכהן מכוח אמון הכנסת הבאה לממש את מדיניותה לפי רצון הבוחר. שנית, יש להיזהר מפני עירוב של שיקולי בחירות מפלגתיים, או מראית עין שכזו, ביחס לנקיטת פעולות שלטוניות ושימוש במשאבי המדינה. ככל שקרב מועד הבחירות, הולכת וגוברת עוצמתם של שיקולי הריסון והאיפוק, ובוודאי שבימים הקודמים לבחירות, נדרשת דחיפות ברמה גבוהה ביותר כדי להצדיק נקיטת פעולה שלטונית החורגת מהניהול השוטף של ענייני המדינה".

בהמשך הדברים צוין כי בשל אופיה המדיני-ביטחוני של ההחלטה אותה מבקש נתניהו להעביר בישיבה, נעשתה פנייה ליועץ לביטחון לאומי וראש המטה לביטחון לאומי, מאיר בן שבת, כדי שיחווה את דעתו האם ישנה דחיפות בקבלת ההחלטה דווקא במועד הנוכחי, או שניתן להמתין עד לכינונה של ממשלה חדשה לאחר הבחירות. בן שבת מסר כי אין בידו להציג חוות דעת בנידון.

לאור זאת, סיכם מנדלבליט כי "לנוכח אופיה של ההחלטה ומהותה, קבלתה בעיתוי הנוכחי – יומיים בלבד לפני מועד הבחירות – מבלי שהוצגה ונדונה לעומק עבודת מטה שקדמה לה, ומבלי שהוצגה כל תשתית המבססת דחיפות או חיוניות בקבלתה בעיתוי הנוכחי דווקא, מתעורר חשש כי ההצעה מונעת או למצער תיראה כמונעת משיקולים של התמודדות בבחירות הקרובות. עמדת היועץ המשפטי לממשלה היא כי החלטת הממשלה אותה מבקשים לקדם אינה עומדת באמות המידה המשפטיות שנקבעו בפסיקה, כך שלא ניתן לאמצה בעת הזו". היועץ הודיע כי בכוונתו להשתתף בישיבת הממשלה ולהביע בה את עמדתו.

תגיות:בקעת הירדןאביחי מנדלבליט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה