חדשות בארץ

נתניהו הכחיש את הדיווח על ריגול ישראלי בארה"ב: "שקר וכזב, הבל מוחלט"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נחת בסוצ'י ונפגש עם שר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו. עם נחיתתו, הכחיש נתניהו בתוקף את הפרסום על ריגול ישראלי בארצות הברית: "שקר וכזב, הבל מוחלט"

נתניהו ושר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)נתניהו ושר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
אא

ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, נחת בצהריים (חמישי) בעיר סוצ'י, שלחוף הים השחור בדרום רוסיה, לביקור בזק במהלכו ייפגש עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. הביקור נועד לחזק את התיאום הצבאי בין צה"ל לכוחות הצבא הרוסי הפועלים בסוריה, ולדון בדרכים להוצאתה של איראן מסוריה.

עם נחיתתו התייחס נתניהו לפרסום בארצות הברית, לפיו הממשל האמריקני חושד שישראל היא העומדת מאחורי שתילתם של מכשירי האזנה זעירים לטלפונים סלולריים בסמוך לבית הלבן ובמקומות רגישים נוספים בוושינגטון. "זהו שקר וכזב, הבל מוחלט", אמר ראש הממשלה. "יש לי הנחיה ברורה שלא אוספים מודיעין בארצות הברית, וההנחיה הזו נאכפת לחלוטין".

שר החוץ ישראל כץ הכחיש אף הוא את הידיעה. "ישראל אינה מנהלת שום מבצעי ריגול בארצות הברית", אמר. "ארצות הברית וישראל חולקות ביניהן מידע מודיעיני רב ופועלות ביחד למניעת איומים וחיזוק ביטחון שתי המדינות".

על פי הדיווח של דניאל ליפמן באתר "פוליטיקו", שהסתמך על שלושה בכירים לשעבר בממשל, מכשירי ההאזנה נועדו לרגל אחרי הנשיא טראמפ, יועציו הקרובים ומקורביו, אם כי לא ברור האם מאמצי הריגול הוכתרו בהצלחה. מדובר במכשירים המכונים "סטינגרייס" (StingRays), המסוגלים לחשוף את זהותם ומיקומם של טלפונים סלולריים ול'שאוב' מהם את תוכן השיחות ונתונים נוספים. למרות ההכחשות הישראליות, בראיונות לערוצי התקשורת בישראל אמר ליפמן כי הוא עומד מאחורי הפרסום שלו. בראיון ליעקב אילון בחדשות 13, טען העיתונאי האמריקני כי "לישראל יש תמריץ להשיג כמה שיותר מידע סודי, ואין מדינות רבות שיש להן את היכולת להתקין את המכשירים האלה במכוניות, סביב הבית הלבן ובמקומות אחרים כדי לנסות ולהאזין לשיחות סודיות ביותר. אם תדבר עם גורמי ביטחון אמריקניים לשעבר, הם יגידו שהישראלים הם הטובים ביותר בעסק – הם מתוחכמים מאוד, המוסד עושה עבודה טובה מאוד, ולכן הם לא הופתעו שישראל עומדת מאחורי זה".

נתניהו החל את ביקורו בסוצ'י במפגש עם שר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו. בהמשך הוא צפוי, כאמור, להיפגש עם פוטין, ולצאת עוד הלילה בדרכו חזרה לישראל.

פגישת נתניהו ושר ההגנה הרוסי שויגו (וידאו: רועי אברהם, לע"מ; סאונד: בן פרץ, לע"מ)

בטרם המריא מנתב"ג, אמר נתניהו לכתבים: "זוהי נסיעה חשובה מאוד. בעיתוי הזה אנחנו פועלים בכמה זירות, בעצם בהיקף של 360 מעלות, כדי להבטיח את ביטחון ישראל, אל מול ניסיונות של איראן וגרורותיה לתקוף אותנו, ואנחנו פועלים נגדם".

"הזירה הסורית היא זירה מרכזית", הוסיף נתניהו. "מעת לעת אתם שומעים על כך. חשוב לנו להמשיך לשמר את חופש הפעולה של צה"ל וחיל האוויר נגד מטרות איראניות, מטרות של חיזבאללה ומטרות טרור אחרות. הנסיעה הזו נועדה להמשיך את התיאום החשוב הזה, שמונע התנגשות בינינו לבין הכוחות הרוסיים, וכן להמשיך לקדם את היעד המשותף שאנחנו מסכימים עליו, ועוד לא הושג ורחוק מלהיות מושג, וזה הוצאת איראן מסוריה. זו המטרה שלשמה אני נוסע".

תגיות:רוסיהסרגיי שויגו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה