חדשות בארץ

מכינת עוצם מאיימת בתביעה נגד חדשות 13

במכתב התראה לפני נקיטה בהליכים, שנשלח לחדשות 13, מאיימת המכינה הקדם-צבאית עוצם לתבוע את החברה ואת כתבה לענייני חינוך, עמרי מניב, וזאת בשל הפרסום הערוך והמגמתי של ההקלטות משיעוריו של הרב אסף נאמבורג. היא דורשת להתנצל בפניה באופן משמעותי ולפצותה בסכום של 300 אלף שקלים

עמרי מניב (צילום: חדשות 10)עמרי מניב (צילום: חדשות 10)
אא

המכינה הקדם-צבאית "עוצם" מאיימת בתביעה נגד חדשות 13, בעקבות הכתבה שפרסם נגדה הכתב לענייני חינוך של הערוץ, עמרי מניב. עורך הדין מיכאל דבורין שיגר אתמול (רביעי), בשמה של המכינה, מכתב למניב ולחדשות 13, בו הם נדרשים לפצות את המכינה בתוך 7 ימים בסכום של 300 אלף שקלים ולהתנצל באופן משמעותי בפניה, אחרת יינקטו נגדם הליכים משפטיים.

"מזה חודשים רבים שחדשות 13, באמצעות העיתונאי עמרי מניב, קנו להם מנהג להשתלח במרשתי וברבנים המלמדים במסגרתה בראשות השר הרב רפי פרץ, וזאת על לא עוול בכפה של מרשתי", נאמר בתחילת המכתב. "לאחרונה הגעתם לשפל עיתונאי ומוסרי חדש בעת שהצגתם בשידור בפריים טיים ידיעה מפוברקת לחלוטין על הרב נאמבורג, ביודעכם שאינה נכונה, כשהנכם מציינים בכתבה את ההיפך המוחלט מדבריו של הרב ומכוונתו כפי שהביע אותה במפורש".

לדברי דבורין, "מעבר לכך שמדובר בשרלטנות של ממש, ניכר כי האופן המניפולטיבי בו השתמשתם על מנת לייצר כתבה רווית משטמה כנגד מרשתי היה מכוון וזדוני, ונעשה על מנת להשיג מקסימום אפקט של שנאה והסתה כלפי מרשתי. ולא בפעם הראשונה".

"יצוין כי הפרסום הזדוני השיג את מטרתו, השתלט על סדר היום הציבורי, וקיבל ביטוי רב גם באמצעי תקשורת נוספים וברשתות החברתיות. בנוסף, מיד לאחר הפרסום עשרות אנשי ציבור התבטאו בחריפות ובהסתה ממש כנגד מרשתי בקריאה בין היתר לסגור אותה, לשלול את תקצובה ובשלל כינויי גנאי נוספים אשר הנייר איננו סובל".

"לאחר שנחשפתם בקלונכם בשידור חי בערוץ כאן 11, המשכתם להחזיק במסגרת בתגובה שהעברתם להם בעמדה תמוהה לפיה הפרסום היה נכון וכיו"ב. רק לאחר שקמה סערה ציבורית, הואיל כתבכם להתנצל באישון לילה בעמוד הטוויטר שלו על 'הטעות' שעשה בבחינת 'טובה שעשה'. בנוסף התנצלתם גם אתם בשעת לילה מאוחרת, ולחלוטין לא באותו היקף של הפרסום המקורי, במה שנראה בעיקר כהתנצלות מן השפה ולחוץ".

בהמשך המכתב טען דבורין כי אין זו הפעם הראשונה בה הכתב נקט 'באופן מניפולטיבי ושקרי' בדיווחיו על המכינה: "בשל כך שמדובר במדיניות חוזרת ונשנית של העיתונאי הנ"ל ושלכם לרדוף את מרשתי, ולפרסם דברי בלע מוטים ומוטעים, אין בדעת מרשתי להסתפק בהתנצלות החלושה הנ"ל, והיא דורשת בנוסף גם פיצוי בגין הפגיעה המכוונת בשמה הטוב, שאיננה רק פגיעה בה אלא גם פגיעה באלפי בוגריה, רבניה ונופליה. עם כל הכבוד, יש גבול להפקרות העיתונאית". בנוסף לדרישת הפיצוי הכספי, נדרשים מניב וחברת החדשות להתנצל, במסגרת שידורי הפריים טיים, "בהיקף דומה ובבולטות דומה שניתנו לפרסום השקרי המקורי".

כזכור, בסוף החודש שעבר פרסם מניב הקלטות משיעורים שמסר במכינה הרב אסף נאמבורג, מהן עלה לכאורה כי התבטא בצורה פוגענית נגד הציבור החילוני ויצא נגד שירות בצבא. כשבוע וחצי לאחר פרסום הכתבה, חשף עורך אתר "פרספקטיבה", חנן עמיאור – בתוכנית קלמן-סג"ל בכאן 11 – כי מדובר בציטוטים חלקיים, שעיוותו באופן מוחלט את כוונתו של הרב נאמבורג.

בעקבות הסערה הציבורית שהתעוררה, הודיעו בחדשות 13 כי פתחו ב"הליך בדיקה מעמיק". בהודעה ההתנצלות שפרסמה החברה נאמר כי "נכון לעת הזו הבדיקה העלתה כי אכן מדובר בתרגיל מחשבתי של איפכא מסתברא, ולא כפי שנטען. הדבר נעשה ללא כוונה לפגוע ברב נאומברג. חדשות 13 תמשיך את הליך הבדיקה הפנימי לעומק במטרה לבחון את הפרסום המקורי". מניב, שהתנצל אף הוא, הוצא לחופשה עד גמר הבדיקה.

תגיות:פייק ניוזחדשות 13מכינת עוצם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה