חדשות בארץ

הושעה העיתונאי שפרסם הקלטות מעוותות ממכינה צבאית

לאחר שנחשף כי ההקלטה ששידרה חדשות 13 שבה נשמע רב במכינה צבאית מתבטא בצורה שנויה-במחלוקת נגד המגזר החילוני, ייצגה משחק תפקידים שנועד לאתגר את תלמידיו ולא את דעתו האישית, הודיע הערוץ על הוצאתו לחופשה של העיתונאי שאחראי על הפרסום

עמרי מניב (צילום: חדשות 10)עמרי מניב (צילום: חדשות 10)
אא

לאחר הביקורת הנרחבת על עיתונאי חדשות 13, עמרי מניב, שפרסם הקלטות מעוותות מהמכינה הקדם-צבאית עצמונה, בהן נשמע הרב אסף נאמבורג מתבטא באופן קשה נגד המגזר החילוני, היום (שני) הודיע הערוץ על הוצאתו לחופשה עד לסיום הבירור.

בהקלטות שפרסם מניב בסוף החודש, נשמע הרב מתבטא באופן שנוי-במחלוקת על חילונים וגיוס לצה"ל. אלא, שמבירור שערך אתר פרספקטיבה עלה כי מדובר בהקלטות חלקיות בלבד שהוצאו לחלוטין מהקשרם, וכי הרב נאמבורג שיחק משחק תפקידים שנועד להמחיש לתלמידיו את קו המחשבה החרדי, לכאורה, וכי הוא לא הביע את עמדותיו האישיות. בחדשות 13, כך לפי העולה, שידרו את דבריו של הרב מבלי שיטרחו להבהיר כי מדובר במשחק תפקידים, וייחסו אליו את הדברים הקשים.

בעקבות החשיפה הודיעה חדשות 13 כי החלו "בתהליך בדיקה מעמיק", וכי "נכון לעת הזו הבדיקה העלתה כי אכן מדובר בתרגיל מחשבתי, של איפכא מסתברא, ולא כפי שנטען. הדבר נעשה ללא כל כוונה לפגוע ברב נאומבורג. חדשות תמשיך את תהליך הבדיקה הפנימי לעומק במטרה לבחון את הפרסום המקורי".

הכתב עצמו התנצל אמש על הדברים, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "צפיתי בשיעורים מהמכינה לפני הכתבה שפרסמתי, אחרי הפרסום היום לקחתי נשימות (הרבה..) צפיתי שוב והבנתי שהדברים שנאמרו בשיעור שונים מכפי שהצגתי. אין דבר שחשוב לי יותר מלדייק, שכשאני חתום על אייטם, זה יהיה ברזל. חבל לי שזה הוביל לשמחה לאיד כאן מפוליטיקאים שאני מסקר. מתנצל".

במפלגת ימינה, שהיו"ר שלה לשעבר, הרב רפי פרץ, הוא שהקים את המכינה, דרשו מהרשות השנייה לפתוח בבירור מקיף עם חדשות 13 ולהשעות את מניב. אמש הגיב הרב פרץ לדברים, ומסר כי "לא את עלבוני אני תובע אלא את הניסיון להכתים ולהתיר את דמם של אלפי תלמידי מכינות הציונות הדתית. הערב התברר שניצן ואיווט יחד עם חדשות 13 הם מפיצי פייק ניוז - תתביישו ותתנצלו".

במכתב ששיגרה מפלגת ימינה לרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, בדרישה להשעות את הכתב, זאת לאחר שפרסם ציטוטים ש"הוצאו מהקשרם בכוונת מכוון, ומתוך מטרה לפגוע ולהשחיר את פניה של מכינת 'עוצם', ומתוך כך את פניה של הציונות הדתית כולה בעיניי הציבור הישראלי. לצערנו, זאת אינה הפעם הראשונה בה 'כתבים מטעם', מצנזרים קטעים ומביאים בפני הציבור קיטועי דברים, מתוך מטרה לנגח ולפגוע בציבור הציוני דתי בכלל, ובמפעל הישיבות והמכינות הקדם צבאיות בפרט. על פניו נראה כי, העיתונות שלה תפקיד מפתח במערכת הדמוקרטית הישראלית - נופלת לעיתים מזדמנות לשימוש של בעלי אינטרסים, ולקידום אידיאולוגיות מופרכות, היוצרות קיטוב, שיסוי, הסתה, ופילוג בתוככי החברה הישראלית. ברי, כי בין מעשים אלה, לבין עיתונות במובנה הטהור - אין דבר וחצי דבר".

תגיות:חדשות 13מכינה צבאיתפייק ניוז

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה