חדשות בארץ

נתניהו על פסגת טראמפ-רוחאני: "בטוח שאם המדיניות תשתנה – הלחץ יישאר"

5 ימים לבחירות ועל רקע ההידרדרות הביטחונית בדרום ובצפון, ראש הממשלה המריא הבוקר לביקור מדיני במוסקבה: "אנחנו פועלים בכמה זירות כדי להבטיח את ביטחון ישראל מול ניסיונותיו איראן וגרורותיה לתקוף אותנו בזירה הסורית". על הגינויים הבינלאומיים על הצהרתו לסיפוח חלקים מהגדה המערבית, אמר: "מה חשבתם שהם יגידו? קיבלנו גינויים ממדינות ערב, זה לא היה צונאמי של גינויים, הם צריכים להגיד את זה תמיד יגידו את זה"

נתניהו וטראמפ (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)נתניהו וטראמפ (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא הבוקר (חמישי) למוסקבה, שם ייפגש בסוצ'י עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. קודם עלייתו למטוס אמר נתניהו כי "אנחנו פועלים בכמה זירות כדי להבטיח את ביטחון ישראל מול ניסיונותיו איראן וגרורותיה לתקוף אותנו בזירה הסורית". לדבריו, "זו זירה מרכזית שחשוב לנו לשמור את חופש הפעולה של צה"ל נגד מטרות איראניות. היעד המשותף שאנחנו מסכימים עליו ועוד רחוק מלהיות מושג הוא הוצאת כל הכוחות האיראנים מסוריה".

ביקורו המדיני ברוסיה, 5 ימים לפני הבחירות, בא ברקע ההידרדרות הביטחונית בדרום, והצהרתו השבוע כי יספח חלקים מהגדה המערבית אם ייבחר שוב. אמש גינה הקרמלין את הצהרתו, ובמשרד החוץ הרוסי הזהירו כי יישום המהלך יוביל ל"הסלמה חדה באזור". נוסף לרוסיה, גם ברחבי העולם הערבי, בהן מדינות הנחשבות למקורבות לישראל, גינו את הצעד, אולם נתניהו הפחית  היום מחשיבות גינויים, ואמר: "מה חשבתם שהם יגידו? קיבלנו גינויים ממדינות ערב, זה לא היה צונאמי של גינויים, הם צריכים להגיד את זה תמיד יגידו את זה".

ראש הממשלה התייחס להודעת הבית הלבן שנמסרה לאחר הצהרתו לפיה "אין שינוי במדיניות ארצות הברית", וכי "עסקת המאה" תוצג לאחר הבחירות: "האמריקנים אמרו שהתוכנית שהציג ראש הממשלה להחלת הריבונות לא סותרת את תכנית המאה של הנשיא טראמפ", טען נתניהו. "זו אמירה מדהימה. אני סולל את הדרך לממש את גבולות הביטחון שלנו וזו תפנית היסטורית. מאז מלחמת ששת הימים יש ניסיון להחזיר את הגבול שלנו מגדות הירדן לגדות הירקון. אני פועל להעביר את הגבול שלנו. מדינת ישראל לא תחזור להיות ברוחב עשרה קילומטר, ועם עומק אסטרטגי. ייצרתי הסכמה הדרגתית על רמת הגולן על ירושלים ועכשיו על בקעת הירדן".

נתניהו הדף את הטענות כי פגישתו עם פוטין נבעה משיקולי בחירות, וטען כי מדובר בביקור תקופתי שמתואם מדי פעם. "אני לא מפסיק את הטיפול בביטחון ישראל בגלל הבחירות – וגם איראן לא מפסיקה את הניסיונות שלה לפגוע בנו. אני קשוב לצרכים הביטחוניים של ישראל גם בתקופת בחירות".

על רקע הדיווחים האמריקנים כי בבית הלבן החלו בתיאום פגישה בין נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, לבין נשיא איראן, חסן רוחאני, ולצורך כך דנו בממשל באפשרות להקל בסנקציות על טהראן, נתניהו הגן על כוונת הנשיא, אולם אמר כי "אם ארצות הברית תרצה לשנות את המדיניות, אני בטוח שהם יעשו את זה במסגרת אותה מדיניות של לחץ ודרישות שונות מאיראן מאשר בסיבוב הקודם".

תגיות:דונלד טראמפולדימיר פוטיןפרויקט הגרעין האיראני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה