חדשות בארץ

רקטות לעבר עוטף עזה, צה"ל תקף עמדות חמאס בצפון הרצועה

אזעקת צבע אדום נשמעה בקיבוץ יד מרדכי ובמושב נתיב העשרה. זוהו שלושה שיגורים מהרצועה, ואותרו שתי נפילות בשטח המועצה האזורית חוף אשקלון. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים. בתגובה, תקף טנק של צה"ל שתי עמדות חמאס בצפון הרצועה

טנק צה"ל בגבול הרצועה, תמונת ארכיון (צילום: Sliman Khader/Flash90)טנק צה"ל בגבול הרצועה, תמונת ארכיון (צילום: Sliman Khader/Flash90)
אא

אזעקת צבע אדום הופעלה בצהריים (רביעי) בקיבוץ יד מרדכי ובמושב נתיב העשרה. בצה"ל אמרו, כי זוהו שלושה שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. מהמועצה האזורית חוף אשקלון נמסר, כי רקטה אחת נפלה בחממות של אחד מיישובי המועצה. נפילה נוספת אותרה בחצר בית, ונזק קל נגרם כתוצאה מחדירת רסיס לבית. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים. חבלני המשטרה הוזעקו לטפל בזירות הנפילה. זמן קצר לאחר ירי הרקטות, תקף טנק של צה"ל שתי עמדות חמאס בצפון הרצועה.

אמש, בשעה 21:06, הופעלו אזעקות צבע אדום באשקלון ובאשדוד, בעת שראש הממשלה בנימין נתניהו נאם בכנס פוליטי של הליכוד באשדוד. מאבטחיו של נתניהו הורידו אותו מהבמה והובילו אותו למרחב מוגן. מצה"ל נמסר כי זוהו שני שיגורים משטח הרצועה, וכי לוחמי כיפת ברזל יירטו אותם בהצלחה. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

בתגובה לירי הרקטות, תקפו מטוסי קרב של צה"ל במהלך הלילה כ- 15 יעדי טרור של חמאס בצפון רצועת עזה ובמרכזה, ביניהם מספר יעדים באתר צבאי לייצור אמצעי לחימה, מספר יעדים במתחם צבאי של הכוח הימי של ארגון הטרור ומנהרת טרור התקפית. התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטות אמש מהרצועה לעבר אשדוד ואשקלון. "צה"ל ימשיך לפעול נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל, ורואה בארגון הטרור חמאס אחראי על הנעשה ברצועת עזה וממנה", נמסר מדובר צה"ל.

בתוך כך, יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הגיע היום לאשקלון יחד עם עמיתיו לצמרת המפלגה, משה יעלון וגבי אשכנזי. "לא ייתכן שחמאס בעזה ירשה לעצמו את מה שראינו אתמול ואת מה שראינו בשנה וחצי האחרונה", אמר גנץ. הוא קרא לשנות את המדיניות מול ארגוני הטרור ברצועה – "לא לוותר על אף הפרת ריבונות בשום פנים ואופן, ואם צריך, להעצים את מדרגות התקיפה בעזה, לעבור לכתישות מהאוויר, לחיסולים ממוקדים ולכל מה שצריך". הוא הדגיש כי על ישראל לדרוש "שקט מוחלט מרצועת עזה והשבת הבנים. אחרי ששני הדברים האלו יקרו, אפשר וצריך לגשת להסדרים אזוריים ופיתוח תשתיתי בעזה. גם שם חיים בני אדם".

(עודכן: 14:26)

תגיות:חמאסצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה