חדשות בארץ

לקראת ההצבעה על חוק המצלמות: נתניהו קרא לליברמן "להתעשת"

ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא ליו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, "לא לחבור ללפיד-גנץ, אחמד טיבי ואיימן עודה" ולהצביע בעד חוק המצלמות. ליברמן הגיב במתקפה חריפה על נתניהו

נתניהו וליברמן, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו וליברמן, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

חוק המצלמות יעלה בצהריים (רביעי) לדיון ולהצבעה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת. בישראל ביתנו, המתנגדת לחוק, הודיעו אתמול כי ייעדרו מההצבעה, וזאת כדי שלא לספק לראש הממשלה בנימין נתניהו 'תמונת ניצחון' בדמות הצבעה נגד החוק. על פי הדיווח בכאן חדשות, ייתכן וגם חברי כחול לבן יחרימו את ההצבעה. החוק, על כל פנים, אינו צפוי לעבור, שכן כדי לאשרו נדרש רוב מיוחד של 61 חברי כנסת.

לקראת הדיון, פנה הבוקר ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, בקריאה פומבית לחזור בו ולהצביע בעד החוק. "חוק המצלמות עולה להצבעה היום בעוד כמה שעות", נאמר בהודעה שפרסם. "ליברמן הודיע שיתנגד לחוק, לא יבוא להצבעה ובכך יפיל את החוק. אם ליברמן וסיעתו יבואו להצביע, יהיה הרוב הדרוש להעביר את החוק ברוב של יותר מ- 61 חברי כנסת".

"אני קורא לליברמן להתעשת", הוסיף נתניהו, "לא לחבור ללפיד-גנץ, אחמד טיבי ואיימן עודה, להגיע לכנסת ולהצביע בעד החוק החשוב הזה שימנע זיופים וגניבת בחירות. ליברמן, אם לא תגיע להצביע, זאת הוכחה נוספת לכך שחברת לממשלת השמאל של לפיד-גנץ והמפלגות הערביות. ההחלטה בידיך".

ליברמן מיהר להגיב לדבריו של נתניהו, בפוסט חריף שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו: "אתה מסרת את חברון לערפאת, הצבעת בעד גרוש יהודים מגוש קטיף, טרפדת את חוק עונש מוות למחבלים, מעביר בכל חודש דמי פרוטקשן לחמאס וממשיך לשתף פעולה עם אחמד טיבי ואיימן עודה, כמו ששיתפת פעולה עם הראשון בוואי פלנטיישן, ועם האחרון אחרי הבחירות האחרונות, בהצבעות כאלו ואחרות בכנסת".

"שני הגורמים היחידים שיש להם עניין בליבוי אש, באמצעות הצעת חוק זיוף הבחירות שהגשת לכנסת, הם הרשימה המשותפת ואתה", הוסיף ליברמן. "אין לך שום כוונה לפקח על הבחירות, יש לך עניין לפוצץ את הבחירות. אתה לא מתכוון להציב מצלמות, לא במאה שערים ולא בבני ברק, אלא לשבש את הבחירות בקלפיות שישראל ביתנו חזקה בהן, באמצעות מצלמות, באמצעות בריונים ובהפצת פייק ניוז ברשתות החברתיות".

"השקרים שלך בנוסח 'הערבים נוהרים באוטובוסים לקלפיות' או 'הריבונות על בקעת הירדן' כבר לא מרגשים אף אחד. כמי שמכיר אותך היטב אני יכול לומר לציבור שאתה תחיל ריבונות על בקעת הירדן רק אחרי שתחיל ריבונות על מדבר סהרה. כל הספינים למיניהם הם ניסיון נואש שלך להסיח את הדעת מהכניעה המבישה שלך לטרור, מהכניעה שלך לגורמים החרדים הקיצוניים ביותר ומהגרעון התקציבי. כפי שאמרתי, ניפגש בקלפי", חתם יו"ר ישראל ביתנו את דבריו.

כזכור, חברי הוועדה המסדרת דחו שלשום את בקשת הממשלה לזרז את הדיון בהצעת החוק להציב מצלמות בקלפיות באמצעות מתן פטור מחובת הנחה. בהצבעה שמית שנערכה בוועדה, נותר תיקו 12 בין התומכים והמתנגדים, וזאת לאחר שחברי הכנסת של ישראל ביתנו הצטרפו לקולות המתנגדים. לפני תחילת הדיון, הודיע ליברמן כי מפלגתו תתנגד לחוק, וזאת בניגוד להצהרה שהשמיע יום קודם לכן. במסיבת עיתונאים שקיים בתום ישיבת סיעתו, אמר יו"ר ישראל ביתנו כי הוא תומך באופן עקרוני בפיקוח על הבחירות, אך לדבריו "מה שנתניהו עושה זה לא חוק פיקוח על הבחירות, זה חוק שיבוש הבחירות, חוק גניבת הבחירות. נתניהו מתואם עם איימן עודה, ברור שיש תיאום מוחלט בין הליכוד לרשימה המשותפת".

תגיות:אביגדור ליברמןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה