חדשות יהדות

מה ענה הרב קנייבסקי כשנשאל בנוגע לוויתור על יהודה ושומרון?

בתשובה לשאלתו של חבר הכנסת יצחק פינדרוס, קבע הרב חיים קנייבסקי כי יהדות התורה לא תתמוך בנסיגה משטחי ארץ ישראל: "תגיד להם שהערבים יוותרו"

הרב קנייבסקי (צילום: Shlomi Cohen/Flash90)הרב קנייבסקי (צילום: Shlomi Cohen/Flash90)
אא

מנהיגה של היהדות החרדית-ליטאית, הרב חיים קנייבסקי, התבטא היום (שלישי) בנחרצות נגד מסירת שטחים לערבים ביהודה ושומרון, והבהיר כי יהדות התורה לא תתמוך בכך.

מספר 8 ברשימת יהדות התורה, חבר הכנסת יצחק פינדרוס, עלה לביתו של הרב בבני ברק, ושאל אותו "בשם תושבים רבים מעבר לקו הירוק", האם במקרה של לחץ אמריקני על ישראל, תתמוך יהדות התורה בוויתור על שטחים בארץ ישראל.

"תגיד להם שהערבים יוותרו", ענה הרב לפינדרוס. חבר הכנסת ביקש לקבל הבהרה על הדברים, וחזר ושאל כי "יש חוששים שיהדות התורה תסכים לוויתורים". הרב קנייבסקי השיב באופן חד-משמעי: "לא".

הרקע לשאלה המדינית של פינדרוס ולהתבטאותו של הרב קנייבסקי הוא ההסכם שנחתם בשבוע שעבר בין רבנים ופעילי ציבור חרד"ליים (חרדים-לאומיים) בציונות הדתית לבין יהדות התורה. את הקבוצה החרד"לית, המכונה "אור לישראל", מוביל הרב דוד חי הכהן, מבכירי הרבנים בזרם החרד"לי ומנהיגה הרוחני של קהילת "אורות התורה" בבת ים. במסגרת ההסכם, הודיעה הקבוצה על תמיכתה ביהדות התורה, כשבתמורה לכך חתמו נציגי יהדות התורה על סעיף לפיו מפלגתם לא תתמוך במסירת שטחים. בנוסח ההסכם נקבע כי "יהדות התורה אינה תומכת ואינה מעוניינת, ח"ו, בנסיגות מארץ ישראל, ועל פי החלטת מועצת גדולי התורה שליט"א תמשיך במדיניות זו". עוד נאמר, כי "הנוכחות המוגברת של יהודים בעיר העתיקה, ובחלקים נוספים בתוך יהודה ושומרון מכלילה אותנו בין אלה המחויבים לדאוג לשלומם האישי, בעזרת השם, וגם להשגת האמצעים השונים הנדרשים לקבע בהם חיי קהילה, חינוך ודת".

תגיות:יהדות התורהיהודה ושומרוןהרב חיים קנייבסקיבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה