חדשות בארץ

סקר חדש: כחול לבן עוברת את הליכוד, נתניהו מתקרב ל- 61

על פי הסקר החדש, של אתר וואלה ומכון "מדגם", קמפיין "ממשלת האחדות החילונית-ליברלית ללא חרדים" של כחול לבן מייצר עבורה מנדטים נוספים, בין היתר על חשבונו של אביגדור ליברמן. עוצמה יהודית מצליחה לעבור את אחוז החסימה, ומשפרת במקצת את סיכוייו של בנימין נתניהו להקים את הממשלה הבאה

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

סקר מנדטים חדש, שפורסם בצהריים (שני), מלמד כי הקמפיין החדש של כחול לבן, במסגרתו הכריז בני גנץ כי יקים ממשלת אחדות חילונית-ליברלית ללא המפלגות החרדיות, הקפיץ את מספר המנדטים שלה על חשבונו של אביגדור ליברמן. בנימין נתניהו יכול לשאוב עידוד מכך שהוא מתקרב במקצת לרף ה- 61 הדרוש כדי להקים ממשלה, וזאת בשל העובדה שמפלגת עוצמה יהודית מצליחה לעבור את אחוז החסימה.

על פי נתוני הסקר, שנערך על ידי אתר וואלה ומכון "מדגם" בראשות מנו גבע, כחול לבן הופכת למפלגה הגדולה ביותר, עם 33 מנדטים – 2 מנדטים יותר מסקר קודם. הליכוד ממשיך לשמור על 32 המנדטים שהיו לו, ויורד למקום השני ברשימת המפלגות.

את המנדטים הנוספים שלה, 'שתתה' כחול לבן מישראל ביתנו, שמאבדת מנדט ומקבלת 8 מנדטים בלבד, ומהמחנה הדמוקרטי שנחלש מ- 7 ל- 6 מנדטים. מפלגת העבודה נותרת עם 6 מנדטים. הרשימה המשותפת יורדת במנדט, ומקבלת מספר חד-ספרתי של מנדטים – 9 בלבד.

מצדו השני של המתרס, מפלגת ימינה שומרת על יציבותה עם 9 מנדטים. יהדות התורה וש"ס נחלשות במנדט כל אחת, ומקבלות 7 ו- 6 מנדטים בהתאמה. המנדטים הללו עוברים לעוצמה יהודית, שזוכה ל- 4 מנדטים, וזאת למרות הקמפיין שמנהלים נגדה בימינה ובליכוד. מדובר בסקר שני בלבד מאז תחילת מערכת הבחירות, בו המפלגה בראשותו של איתמר בן גביר מצליחה לעבור את אחוז החסימה.

בסיכום בין-גושי, נרשמת התחזקות למחנה הממליצים הפוטנציאלי של נתניהו בגוש הימין-חרדים, שמקבל במצטבר 58 מנדטים – שניים יותר מבסקר הקודם. מחנה השמאל-ערבים נותר עם 54 מנדטים. מדובר בתמונה מעט יותר חיובית מבחינתו של נתניהו, אם כי צריך לציין שמדובר במצג פריך למדי הנשען על ההנחה שאכן עוצמה יהודית תצליח לדלג מעל משוכת אחוז החסימה. גם במקרה זה, כאמור, לנתניהו יהיו חסרים עדיין 3 מנדטים כדי להרכיב ממשלה צרה שתישען על 61 חברי כנסת.

תגיות:סקריםבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה