חדשות בארץ

דיווח: כלי טיס תקפו יעדים של מיליציות פרו-איראניות בגבול סוריה-עיראק

על פי הדיווח ברשת "אל-ערביה", התקיפה כוונה נגד יעדים של המיליציות העיראקיות באזור העיר הסורית אל-בוכמאל, הסמוכה לגבול עם עיראק

(צילום ארכיון: פלאש 90)(צילום ארכיון: פלאש 90)
אא

רשת "אל-ערביה" דיווחה הלילה (שני), כי כלי טיס בלתי מזוהים תקפו באזור העיר הסורית אל-בוכמאל, הנמצאת במחוז דיר א-זור, סמוך לגבול עם עיראק. באזור נשמעו שלושה פיצוצים, ועל פי הדיווח התקיפה כוונה נגד יעדים של מיליציות "הגיוס העממי" (אל-חשד א-שעבי) העיראקיות הפרו-איראניות הממוקמות בו. עוד נטען, כי ישנם הרוגים ופצועים בשורות המיליציות.

מקורות שונים טענו לאחרונה, כי איראן הציבה באזור אל-בוכמאל כוחות של מיליציות נאמנות לה – ביניהן חיזבאללה הלבנוני, חיזבאללה העיראקי, אל-נוג'בא, פאטמיון וזינביון. כוחות אלו מקבלים את הוראותיהם ממשמרות המהפכה של איראן.

בשבוע שעבר דיווחה רשת פוקס ניוז, כי כוח "קודס" של משמרות המהפכה האיראניים מקים בסיס צבאי חדש בגבול סוריה-עיראק. הבסיס, הגדול מסוגו שנבנה על ידי איראן בסוריה, אמור לשמש כמחנה אימונים עבור המיליציות העיראקיות הכפופות לה, והיא מתכננת להציב בו אלפי חיילים. תצלומי לוויין של חברת ImageSat הישראלית חשפו כי הבסיס מתוכנן לשמש גם כאתר אחסון לטילים מדויקים, וזאת כחלק מהפעילות האיראנית ליצירת מסדרון יבשתי להעברת אמל"ח לסוריה וללבנון. על פי הידיעה, בניית הבסיס הינה חלק מפרויקט חשאי המכונה "אימאם עלי", המקודם בידיעה ובאישור של הנהגת משטר האייתוללות.

כזכור, בחודשיים האחרונים דווח בתקשורת הערבית כי ישראל תקפה מספר פעמים יעדים של המיליציות הפרו-איראניות בעיראק, וכי התקיפות כוונו בחלקן נגד משלוחים של טילים בליסטיים שהועברו מאיראן.

תגיות:סוריהאיראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה