חדשות בארץ

גפני: "אומרים את האמת שלנו - זה לא אסון שנהיה באופוזיציה"

יו"ר דגל התורה הצהיר כי הוא לא חושש ממצב שהמפלגות החרדיות ילכו לאופוזיציה: "היינו בסיטואציה כזו כשנתניהו חבר עם 'ברית האחים' – לא קרה דבר". לדבריו, "אני דווקא לפעמים אפילו מרוצה מזה – אני אוהב להיות אופוזיציה". על האופציה שנתניהו יינטוש את שותפיו החרדים לטובת ממשלה רחבה עם כחול לבן, אמר: "הוא יישאר בודד במערכת מול אלה שרוצים להעיף אותו מהשלטון"

גפני (צילום: פלאש 90)גפני (צילום: פלאש 90)
אא

9 ימים לבחירות 2019 מועד ב': יו"ר ועדת הכספים ומספר 2 ביהדות התורה, ח"כ משה גפני, הצהיר אתמול (מוצ"ש) כי מפלגתו לא תלחץ להצטרף לקואליציה הבאה, אם זו לא תיטיב באופן מירבי עם המפלגות החרדיות. בריאיון לחדשות 12 התייחס גפני להערכות כי ראש הממשלה בנימין נתניהו עשוי לכונן ממשלה עם כחול לבן, ולהשאיר את המפלגות החרדיות בחוץ: "הוא יישאר בודד במערכת מול אלה שרוצים להעיף אותו מהשלטון", אמר.

 "אם נתניהו יחליט שהוא הולך עם כחול לבן ועם יאיר לפיד, והוא משאיר אותנו בחוץ – אנחנו נקבל את זה", אמר גפני. "אבל המשמעות של העניין שזה לא יהיה לטובתו – והוא גם יודע את זה. זה לא לטובתו בגלל שאז הוא יישאר בודד בתוך המערכת הזו, מול כאלה שהדבר היחידי שחשוב להם יותר מכל דבר זה להעיף אותו מהשלטון. אנחנו לא כאלה".

יו"ר דגל התורה הדגיש כי עם כל הרצון המובנה להשפיע מתוך מוקדי השלטון – שהם, כאמור, בקואליציה ובממשלה, "זה לא אסון שנהיה באופוזיציה". לטענתו, "אני לא בלחץ שנישאר בחוץ – הייתי באופוזיציה בקדנציה הקודמת. אם היינו בלחץ אז היינו מזגזגים כמו כולם ואומרים עכשיו אנחנו תומכים במישהו אחר, או עכשיו אנחנו מוכנים לשבת עם יאיר לפיד – אנחנו לא אומרים את זה".

"אנחנו אומרים את עמדתנו , את האמת שלנו", הצהיר גפני. "כל מי שמקבל את הדברים האלה – אנחנו מבקשים שיצביע עבורנו, אנחנו לא בלחץ. יכול שתהיה ממשלה בלי חרדים, אני דווקא לפעמים אפילו מרוצה מזה – אני אוהב להיות אופוזיציה", טען. "היינו בסיטואציה כזו כאשר הוא חבר עם 'ברית האחים' הרעה הזו של יאיר לפיד ושל נפתלי בנט, ונתניהו הלך איתם והשאיר אותנו בחוץ –  עברנו את זה, לא קרה שום דבר".

בהתייחס לדבריו בשבוע שעבר של יו"ר כחול לבן, בני גנץ, בנוגע להקמתה של "ממשלה חילונית-ליברלית" תוך השארתן של המפלגות החרדיות מחוץ למשחק הפוליטי, הטיל גפני ספק ברצינות כוונותיו של גנץ, ואמר כי "הפוליטיקאים יכולים להגיד היום דבר אחד ובעוד חצי שעה דבר אחר – עושים את מה שנוח להם". לפי גפני, "כנראה מישהו הסביר לו שהוא יוכל לכוון לקולות מליברמן, אז שהוא יגיד שתהיה ממשלה בלי חרדים". לדבריו, הצהרה זו הופכת את הפוליטיקאים "לאנשים לא רציניים. כולנו נמצאים בסירה אחת, אנחנו כולנו חברי כנסת ולכן אני חושב שזה לא לעניין".

מי שמיהר להגיב לדברים הוא מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, שחגג על דבריו של יו"ר דגל התורה: "גפני אמר עכשיו לרינה מצליח שלא אסון אם הוא יהיה באופוזיציה", כתב לפיד בחשבון הטוויטר שלו, "באמת לא אסון. מי אמר שאנחנו לא מסכימים על שום דבר?"

תגיות:משה גפניחרדיםבחירות 2019[

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה