ונשמרתם

ונשמרתם: בן 17 אכל צ’יפס ונקניקיות כל היום, במשך חמש שנים - והתעוור

נער מאנגליה איבד לאחרונה את מאור עיניו ואת שמיעתו בעקבות 'דיאטה' שבה התמיד במשך 5 שנים - שכללה כמויות אסטרונומיות של צ'יפס, נקניקיות ולחם

אא

הסיפור שלפנינו ממחיש את הסכנה האורבת בכל מאכל שאוכלים ממנו כמות גדולה מדי, בפרט אם מדובר במאכל שומני ולא בריא: נער בן 17 מבריסטול שבאנגליה איבד לאחרונה את מאור עיניו ושמיעתו, לאחר שבשנים האחרונות חי מ"דיאטה" שכללה מנות גדושות של צ'יפס, נקניקיות ולחם.

הנער, שבחר להישאר בעילום שם, סיפר כי התחיל את אורח החיים הזה על דעת עצמו בגיל 12, וכבר אז אובחן כסובל ממחסור חמור בויטמינים - שהושלם באמצעות תוספי מזון. 

לדבריו הוריו, הם ראו בעין חמורה ביותר את הדיאטה שבנם החל לאמץ לעצמו, ודאגו שבכל יום יוכנס אל תיק בית הספר שלו כריך בריא ופרי - אך הנער סירב לאוכלם בתואנה שהם לא טעימים לו, והמשיך לדבוק ב'דיאטה' המסוכנת שלו. בשלב מסוים אף ויתר כליל גם על תוספי המזון, אך לאחרונה הגיע לבית החולים כשהוא סובל מקשיים חמורים בשמיעה ובראייה. 

בדיקות מקיפות שביצעו הרופאים הראו כי הנזק שנגרם לו בשל הדיאטה המסוכנת הוא בלתי הפיך, והיות והוא אובחן מאוחר מדי - גם לא ניתן היה לעזור לו. 

בספרות המקצועית מתוארת התופעה הזו כ'אכילה בררנית' או 'הפרעת הכנסת מזון מוגבלת' שמובילה ברוב המקרים לחסכים תזונתיים אדירים, ולפגיעה בתאים ורקמות ותפקודים חשובים בגוף בטווח הרחוק. מצב שכדי להימנע ממנו"צריך תמיד לשמור על אכילה מאוזנת וצריכה של פירות, ירקות, דגנים ומאכלים בריאים לצד המאכלים הלא בריאים - במידה ובכל זאת מחליטים לצרוך אותם", לדברי הרופאים. 

תגיות:עיוורוןצ'יפססכנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה