חדשות בארץ

סוכל פיגוע חדירה בגבול עזה: ארבעה מחבלים נעצרו

ההסלמה בדרום נמשכת: חוליית מחבלים חמושה בסכינים הצליחה לחדור לשטח ישראל ונעצרה בידי צה"ל. מוקדם יותר נפגע ג'יפ צה"לי ממטען חבלה שהושלך מרחפן שהצליח לחדור מעזה, ואש נפתחה לעבר החוליה שהפעילה אותו מכלי טיס של צה"ל. שליח האו"ם גינה את ירי המתפרעים בגבול עזה: "שני נערים פלסטינים נהרגו בהפגנות בעזה - מחריד. ישראל מוכרחה לרסן את השימוש בכוח ולהשתמש בכוח קטלני רק כמוצא אחרון ובתגובה לאיום מיידי של מוות או פציעה קשה"

גבול עזה (צילום: גילי יערי, פלאש 90)גבול עזה (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
אא

צה"ל עצר הערב (מוצ"ש) 4 מחבלים שהצליחו לפרוץ את גדר המערכת ולחדור לשטח ישראל, כשהם נושאים על גופם סכינים. מדובר צה"ל נמסר כי החשודים נלכדו לאחר שכוח שהוזנק למקום כיתר את המרחב שבו שהו, וכי הם הועברו להמשך חקירה במתקני השב"כ.

אירוע זה הוא המשך ישיר לגל תקריות טרור שגברו באחרונה, ואשר הובילו להסלמה חמורה בגזרה הדרומית. מוקדם יותר היום, כלי טיס של צה"ל ירה לעבר חוליית מחבלים שהטיסה רחפן שחדר לשטח ישראל והטיל מטען נפץ על ג'יפ צבאי. מהדיווחים עולה כי הרחפן לא יורט, וככל הנראה הוא חזר בשלום לשטח הרצועה. מצה"ל נמסר כי נזק נגרם לכלי הרכב. עוד עולה כי החוליה שביצעה את המעשה לא נפגעה.

עוד קודם לכן, אמש שוגרו 5 רקטות מעזה לעבר שטח ישראל. מערכת כיפת ברזל יירטה את כולן, למעט אחת שנפלה בשטח פתוח ליד שדרות, וגרמה לשרפת קוצים. בתגובה, חיל האוויר של צה"ל תקף מספר מטרות צבאיות של חמאס בצפון הרצועה, בהם מוצב ועמדות של ארגון הטרור. בתקשורת הפלסטינית דווח כי התקיפות התרחשו בערים בית חאנון ובבית לאהיא שבצפון רצועת עזה.

במקביל, כ-6,200 פלסטינים השתתפו אתמול בהפגנות השבועיות על גדר המערכת בעזה. בהפגנות, בהן אירעו גילויי אלימות גדולים יותר ביחס להפגנות האחרונות, נעשו מספר רב של ניסיונות ליידות מטעני חבלה ובקבוקי תבערה לעברם של כוחות צה"ל שאבטחו את הגדר. מדובר צה"ל נמסר כי "הפרות הסדר נשאו אופי אלים במיוחד, שכלל השלכת כמות גדולה של מטענים, רימונים ובקבוקי תבערה לעבר הגדר וכוחות צה"ל. ניכרת השחתה של הגדר במספר מוקדים. כמו כן, מספר עולה של ניסיונות התקרבות לגדר המערכת".

בתקשורת הפלסטינית דווח כי במהלך העימותים נורו למוות שני מתפרעים מאש צלפים של צה"ל. שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, הגיב למות המפגינים, ובציוץ בחשבון הטוויטר שלו כינה את מותם כמוות "מחריד", ודחק בישראל לגלות איפוק. "על ישראל להשתמש בכוח קטלני רק כמוצא אחרון וכתגובה לאיומים מידיים של סכנת חיים", כתב שליח האו"ם, והוסיף כי על ההפגנות להישאר שקטות וכי "מעגל האלימות חייב להסתיים".

על רקע המתיחות בדרום, לפני כשבוע הגיעה משלחת של חמאס לקהיר, ודנה עם המודיעין המצרי בדרכים להשגת שקט באזור. גורם בחמאס מסר לעיתון "אל-אחבאר" הלבנוני כי המצרים הציגו בפני המשלחת הצעה חדשה לרגיעה עם ישראל, תוך שיפור המצב ההומניטרי והכלכלי ברצועה, זאת בתמורה להבטחת שקט לטווח ארוך.

תגיות:גדר המערכתפיגוע חדירהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה