חוה שמילוביץ'

תן לי הכוח למנות שופטים ושוטרים על ששת שערי גופי

עיניים, אף, פה ודיבור, אוזן ומישוש – עזור לי לפקח עליהם ולהשתמש בהם כדי להתקרב אליך, ולא להתרחק, חלילה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"שופטים ושוטרים תתן לך בכל שעריך". לא לחינם טרחת לכתוב פסוק זה בלשון יחיד, לרמוז לנו שכל אחד מאיתנו מחוייב למנות דיינים על שעריו.

אנא עזור לי לפקח על שערי, ששת השערים שבראשי הכלולים בהם:

"שער הראוּת" -  שתי עיניי – זכני שכל הבטה בזוג עיני תהיה טובה. עזור לי להביט, להתבונן לעומק מה רצונך ממני ומה אינו לרצונך. עזור לי להיות גיבורה ולא להביט על מראות שאינם כרצונך,

כי יש הבטה של מצווה ויש ראיה של איסור, וישנן ראיות המותרות אך אינן דווקא של מצווה. עזור לי להיות ערנית ולדון ולהתבונן בכל ראיה לאן היא שייכת, ולהימנע לגמרי מראיות אסורות שיכולות להרחיק אותי ממך חלילה.

"שער הריח" - שני נקבי החוטם - ישנו בחוטם חלק אסור של לא תנאף, ויש חרון אף. אנא עזור לי להיות מלאת אריכות אפיים, סבלנית וכן להריח וליהנות מריחות של מצווה, כמו במוצאי שבת בברכת הבשמים.

"שער הפה" - עזרני לקדש פי לשים לב לכל דיבור שאני מוציאה מפי ולכל מה שאני מכניסה לפי, ולבחור בעיקר את המאכלים שייטיבו עם גופי. עזרני לאכול רק אכילות של מצווה, ובאכילות של היתר עזור שאכוון ליבי אליך וכך אקדש את אכילתי.

"שער הדיבור" – יש דיבורי מצווה, יש דיבורי איסור ויש דיבורי היתר. אנא עזור לי לקדש את פי ודיבורי ולדבר רק דיבורים קדושים ודיבורי אמונה ועבודתך, דיבורים הקשורים לתכלית חיי, דיבורים המחזקים את הלב באמונה וביטחון בך.

"שער האוזן" - שתי אוזני - בשְׁמִיעַתי, יש שמיעה של מצווה בדברי תורה, יש שמיעה של איסור ויש שמיעה של היתר, עזרני תמיד להתבונן במה שאני שומעת, האם אני מקיימת בכך מצווה או עבירה.

ו"שער המישוש" - עזור לי לעורר את חוש המישוש הרוחני ולהרגיש אותך נוכח בחיי, להרגיש את השגחתך עלי למשש את גילויי האהבה שאתה שולח אלי מידי יום.

עזור לי להרים את כל שערי, אברי אלו, בלתי להשם לבדו ע"י שופטים שהם כוח ההתבוננות השכלית מה לקרב ומה לרחק.

וע"י השוטרים שהם הכוחות של ההתגברות המעשית, לעשות לי גדרים וסייגים, כי השוטרים עניינם לכפות ולדאוג לקיום מצוות השופט, תן בי כוח של שוטר על יצרי הרע, תן בי כוח עצום להכניע אותו ולהשליט את הנפש האלוקית בתוכי.

לתגובות: havaor20@gmail.com

תגיות:חוה שמילוביץ'חושים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה