חדשות בארץ

אדלשטיין: הגיע הזמן להחיל את הריבונות בחברון

בנאום בטקס האזכרה הממלכתי שנערך בחברון לציון 90 שנה לפרעות תרפ"ט, אמר יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כי "הגיע זמן ריבונות בחברון. הגיע הזמן שהיישוב היהודי בחברון יגדל אלפיו. הגיע הזמן שהביקור במערת המכפלה יהיה הדבר הקל ביותר, הנוח ביותר, הטבעי ביותר"

מערת המכפלה, תמונת ארכיון (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)מערת המכפלה, תמונת ארכיון (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)
אא

בבית העלמין בחברון התקיים היום (רביעי) טקס האזכרה הממלכתי לציון 90 שנה לפרעות תרפ"ט, בנוכחות שרים, חברי כנסת ואישי ציבור נוספים.

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין אמר בנאומו בטקס כי "לפני 90 שנה, את הדממה בעיר האבות החרידו זעקות ילדים. לפני 90 שנה האוויר כאן התמלא בעשן ספרי תורה שרופים, והאדמה הוצפה בדם".

"הרבה זמן עבר, הרבה דברים השתנו מקצה לקצה. באנו לכאן היום כי הזמן לא מחליש זעקות ילדים יהודים שחוטים. הזמן לא אוסף אותיות קדושות שפרחו באוויר בגלל ידיים טמאות. באנו לכאן, כי גם אחרי כל הזמן הזה – קול דמי 133 אחינו ואחיותינו, הרוגי מאורעות תרפ"ט, עדיין זועק אלינו מן האדמה".

"הפורעים שרצחו בנו כאן, בתרפ"ט, לא ידעו שום דבר על הכיבוש", הוסיף אדלשטיין. "הם היו עיוורים לצבעים של קווי הגבול. הם לא היו חלק ממה שנהוג לקרוא לו היום 'הסכסוך'. באכזריות שלהם הייתה רק שנאה מאוד עתיקה – 'לכו ונכחידם מגוי ולא ייזכר שם ישראל עוד'".

"90 שנה אחרי תרפ"ט, אנחנו צריכים לומר בקול ברור", הדגיש אדלשטיין. "הגיע זמן חברון, הגיע זמן ריבונות בחברון. הגיע הזמן שהיישוב היהודי בחברון יגדל באלפיו. הגיע הזמן שביקור במערת המכפלה יהיה הדבר הקל ביותר, הנוח ביותר, הטבעי ביותר".

"הגיע הזמן שחברון תהיה עיר ואם בישראל – כפי שראוי לה, כפי שראוי לנרצחי תרפ"ט, כפי שראוי לנו", הוסיף יו"ר הכנסת. "קיום טקס ממלכתי בחברון – הוא צעד לקראת המציאות החדשה".

אדלשטיין ציין כי לאחר הטקס הוא הולך לקבוע מזוזה בבית המכפלה: "גאולת בתים בחברון היא צעד חשוב נוסף. אבל צריך לעשות יותר. בנחישות, מתוך החיבור שנובע מברית העולמים שלנו למקום הזה".

זו הפעם השנייה שמתקיים טקס ממלכתי בחברון לציון פרעות תרפ"ט. את ההחלטה על כך קיבל אדלשטיין עצמו לפני עשר שנים, בתקופת כהונתו כשר ההסברה והתפוצות. "צריך לעשות הכל כדי שהטקס הממלכתי הבא, שייערך בעזרת השם לציון שנת המאה לפרעות תרפ"ט, יתקיים על שטחה הריבוני של מדינת ישראל – כי הגיע זמן חברון", חתם אדלשטיין את דבריו.

תגיות:חברוןיולי אדלשטייןפרעות תרפ"ט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה