חדשות בארץ

גל השריפות באמזונס: משלחת לוחמי האש יצאה לברזיל

בעקבות שיחתם של ראש הממשלה נתניהו ונשיא ברזיל בולסונארו, יצאה משלחת של לוחמי האש לברזיל כדי לסייע בהתמודדות עם שריפות הענק ביערות האמזונס

שריפה באמזונס (צילום: שאטרסטוק)שריפה באמזונס (צילום: שאטרסטוק)
אא

משלחת מטעם שירותי הכבאות וההצלה יצאה אמש (שלישי) לברזיל, כדי לסייע בהשגת שליטה בשריפות הענק ביערות האמזונס.

המשלחת מונה 11 מומחים בתחומי חילוץ, הצלה, מודיעין ושריפות יער וחורש. בראש המשלחת עומד תת-טפסר, יאיר אלקיים, סגן מפקד מחוז צפון בשירותי הכבאות וההצלה. חברי המשלחת יספקו סיוע והעברת ידע וניסיון מקצועי לרשויות בברזיל, לרבות ממשלת ברזיל, גורמי צבא וכבאות והצלה הפועלים באזורי השריפות.

בתחילת השבוע שעבר שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא ברזיל, ז'איר בולסונארו, והציע לו את סיועה של ישראל. נשיא ברזיל הודה לנתניהו ונענה להצעה. בהמשך לשיחה, החלו במשרד החוץ, במל"ל ובמשרד לביטחון פנים בהכנות להגשת סיוע מיידי לברזיל. נציב כבאות והצלה לישראל, רב-טפסר דדי שמחי, מוביל את המהלך מהארץ, בעוד התיאומים בברזיל מנוהלים על שגרירות ישראל בברזיליה ונספח צה"ל במדינה.

"מדובר באתגר מקצועי מהמעלה הראשונה", אמר שמחי, "ואני סמוך ובטוח כי משלחת לוחמי האש הישראלית תתרום את חלקה. ישראל שותפה מלאה במאמץ העולמי להשתלט על שריפות הענק ושינויי האקלים, במאבק חוצה גבולות ומדינות".

לפני כחודשיים, יצאה משלחת לוחמי אש מכבאות והצלה לישראל לאתיופיה על מנת לסייע בהשתלטות על שריפות ענק בשטח הררי מורכב. הידע והעבודה המקצועית של חברי המשלחת הישראליים הביאו לסיום השריפה באזור ומנעו נזק רב.

במשרד החוץ ציינו כי בשנה האחרונה התהדקו היחסים בין ישראל וברזיל, וזאת בעקבות ביקורו של נתניהו בברזיל וביקורו של נשיא ברזיל בארץ: "בין המדינות קיים שיתוף פעולה מדיני ואסטרטגי הדוק בתחומים שונים, ונחתמו הסכמים רבים בתחומי החקלאות, המדע, הבריאות, הסייבר ועוד. הסכמים אלה תורמים לייצוא הישראלי למדינה הגדולה באמריקה הלטינית".

חברי המשלחת עם נציב כבאות והצלה לישראל (צילום: תיעוד מבצעי כב"ה)

תגיות:ברזילאמזונסגל שריפותכבאות והצלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה