חדשות בארץ

דרעי: גנץ נגרר אחרי לפיד וליברמן ובחר בדרך של שנאה

בעקבות דבריו של יו"ר כחול לבן, בני גנץ, על כוונתו להקים ממשלה חילונית "ללא קיצוניים וללא סחטנות", אמר יו"ר ש"ס אריה דרעי: "גנץ, בחרת לפסול ולהחרים את האחים והאחיות שלך, אתה תישא באחריות אישית לקרע ולשסע בעם"

דרעי (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)דרעי (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, הגיב הבוקר (רביעי) על דבריו של יו"ר כחול לבן, בני גנץ, לפיהם בכוונתו להקים ממשלה חילונית ללא המפלגות החרדיות.

"כואב ומצער שגנץ נגרר אחרי לפיד וליברמן ובחר בדרך של שנאה, התנשאות ושיסוי ציבור בציבור רק כדי לקושש קולות", אמר דרעי. "בני גנץ, בחרת לפסול ולהחרים את האחים והאחיות שלך, מאות אלפי ישראלים, רק בגלל אמונתם ואורח חייהם, ואתה תישא באחריות אישית לקרע ולשסע בעם".

בכנס בחירות אמש בבאר שבע, התחייב גנץ להקים אחרי הבחירות "ממשלת אחדות ליברלית, ממשלה שתתבסס על הרוב – ללא קיצוניים וללא סחטנות". מוקדם יותר, בראיון שהעניק לאתר ynet, הצהיר יו"ר כחול לבן כי במידה וינצח בבחירות הוא יקרא לליכוד להצטרף לממשלה בראשותו: "זו תהיה ממשלה חילונית, חזקה, ממשלת הרוב של מדינת ישראל". בתשובה לשאלה האם יפנה למפלגות החרדיות על מנת לצרפן לממשלה, הבהיר גנץ: "אנחנו נגד סחיטה, ולכן הדגשתי שאנחנו מתכוונים להקים ממשלה שתהיה מבוססת על הרוב בישראל".

ראשי יהדות התורה, יעקב ליצמן ומשה גפני, מתחו ביקורת חריפה על דבריו של גנץ. "יצא המרצע מן השק", נאמר בהודעה שפורסמה על ידם. "לאחר שניסה במשך תקופה ארוכה להסתיר את דעותיו, ואף עשה הכל כדי לבדל את עצמו מיאיר לפיד שותפו, היום מתברר שאין כל הבדל ביניהם".

"בני גנץ התברר כאדם ללא ערכים ושדרה", נאמר עוד בהודעה. "אין לו בעיה לפלג את החברה בישראל בשביל כמה מנדטים בספק. הוא איננו ראוי לתפקיד אחראי, אדם חסר יכולת ציבורית כלשהיא. השותפות שלו עם לפיד מעידה עליו את אמרת חז"ל 'אוי לרשע ואוי לשכנו'. יהדות התורה דבקה בעמדתה להמליץ על נתניהו לראשות הממשלה".

חבר הכנסת יואב בן צור (ש"ס) תקף הבוקר אף הוא את יו"ר כחול לבן. בראיון לרדיו כאן מורשת, אמר בן צור: "גנץ מוכיח שהוא טירון פוליטי. מי שייבחר יהיה בעזרת השם בנימין נתניהו, והמפלגה הכי נאמנה עבורו בהקמת הקואליציה תהיה ש"ס".

חבר יעקב אשר (יהדות התורה) אמר ברדיו קול חי כי "גנץ עשה נזק גדול לעצמו. הוא נסחף אחרי הפקוד שלו יאיר לפיד, בכך הוא הכתים את קורות החיים שלו ונכנס לליגה ה'מפוארת' של אלה שמוכנים להכפיש ציבור שלם כדי לקושש עוד כמה קולות. זה כתם שמאוד יפריע לאדם שרוצה להיות מנהיג".

תגיות:בני גנץאריה דרעיבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה