חדשות בארץ

ליצמן וגפני על הזיגזג של גנץ: "יצא המרצע מן השק"

בתגובה להצהרתו של יו"ר כחול לבן, בני גנץ, כי יפעל להקמת ממשלה חילונית, אמרו ראשי יהדות התורה כי "אין לו בעיה לפלג את החברה בישראל בשביל כמה מנדטים בספק. הוא איננו ראוי לתפקיד אחראי"

גנץ (צילום: גילי יערי, פלאש 90)גנץ (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
אא

ראשי יהדות התורה, יעקב ליצמן ומשה גפני, מתחו אמש (שלישי) ביקורת חריפה על יו"ר כחול לבן, בני גנץ, בעקבות דבריו כי לאחר הבחירות יפעל להקמת ממשלת אחדות חילונית ללא המפלגות החרדיות.

בהודעה שהוציאו השניים נאמר: "יצא המרצע מן השק. לאחר שניסה במשך תקופה ארוכה להסתיר את דעותיו, ואף עשה הכל כדי לבדל את עצמו מיאיר לפיד שותפו, היום מתברר שאין כל הבדל ביניהם".

"בני גנץ התברר כאדם ללא ערכים ושדרה", נאמר עוד בהודעה. "אין לו בעיה לפלג את החברה בישראל בשביל כמה מנדטים בספק. הוא איננו ראוי לתפקיד אחראי, אדם חסר יכולת ציבורית כלשהיא. השותפות שלו עם לפיד מעידה עליו את אמרת חז"ל 'אוי לרשע ואוי לשכנו'. יהדות התורה דבקה בעמדתה להמליץ על נתניהו לראשות הממשלה".

כזכור, בראיון שהעניק אתמול לאתר ynet, הצהיר גנץ כי במידה וינצח בבחירות הוא יקרא לליכוד להצטרף לממשלה בראשותו: "זו תהיה ממשלה חילונית, חזקה, ממשלת הרוב של מדינת ישראל". בתשובה לשאלה האם יפנה למפלגות החרדיות על מנת לצרפן לממשלה, הבהיר יו"ר כחול לבן: "אנחנו נגד סחיטה, ולכן הדגשתי שאנחנו מתכוונים להקים ממשלה שתהיה מבוססת על הרוב בישראל".

מספר שעות לאחר מכן, בכנס בחירות בבאר שבע, המשיך גנץ באותו קו, כשאמר כי הוא מתכוון להקים "ממשלה רחבה שתייצג את כולם". לדבריו, "שיטת הממשל במדינת ישראל הביאה אותנו למצב שבו קבוצות מיעוט, מפלגות סקטוריאליות, מצליחות לכפות על הרוב. הן מצליחות משום שכל ראשי הממשלה האחרונים נאלצו להיכנע לסחטנות. הם הקימו קואליציות שפעלו למען אותן קבוצות, ולא למען רוב הציבור. אני מתחייב בפניכם שמיד אחרי הבחירות, נקים ממשלת אחדות ליברלית. ממשלה שתתבסס על הרוב – ללא קיצוניים וללא סחטנות".

מבחינתו של גנץ, מדובר בשינוי של 180 מעלות מהקו המפייס למדי בו ניסה לנקוט עד עתה כלפי החברה החרדית, שנועד להשאיר את הדלת פתוחה לשיתוף פעולה פוליטי עתידי עם המפלגות החרדיות. על פי הדיווח בחדשות 12, לא מדובר בפליטות פה אלא בשינוי מכוון של הקמפיין, שנועד להחזיר לכחול לבן בין 4 ל- 5 מנדטים ש'ברחו' לישראל ביתנו ולמפלגות העבודה ומרצ, ובכך להפוך אותה למפלגה הגדולה ביותר.

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שקו הקמפיין החדש של כחול לבן צפוי כאמור לפגוע בו, הגיב על דבריו של גנץ: "כמעט שלושה חודשים מחזרים גנץ וראשי כחול לבן אחרי החרדים, ופתאום שבועיים לפני הבחירות טוען גנץ שלא יישב איתם בממשלה. החלום האמיתי של גנץ זה להיות שר ביטחון בממשלה צרה בראשות נתניהו עם החרדים והמשיחיים".

תגיות:בני גנץיהדות התורהמשה גפנייעקב ליצמןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה