חדשות בארץ

נשיאת העליון משיבה אש: "מנסים לצייר את השופטים כחבורה מנומנמת שליבה גס"

נשיאת בית המשפט העליון דחתה את דבריו של שר המשפטים, זאת לאחר שבטור שפרסם בסוף השבוע טען לאטימות ולניכור מצד השופטים כלפי מצוקותיהם של בעלי הדין: "יש מי שמרחיקים לכת ומנסים ליצור את הרושם כאילו השופטים אינה אלא חבורה שליבה גס במצוקות אנוש". אוחנה: "הדרך הבטוחה להחליש את מערכת המשפט – להימנע מביקורת"

נשיאת העליון, אסתר חיות (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נשיאת העליון, אסתר חיות (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, תקפה היום (שלישי) בחריפות את דבריו של שר המשפטים, אמיר אוחנה, זאת לאחר שהאשים את שופטי ישראל כאטומים למצוקות הציבור. "בתקופה האחרונה, יש לצערי מי ששוקדים למנות מדי יום באופן שיטתי את פגמיה של הרשות השופטת ממניעים השמורים עמם. יש אפילו מי שמרחיקים לכת ומנסים ליצור את הרושם כאילו שופטות ושופטי ישראל אינם אלא חבורה מנומנמת שליבה גס במצוקות אנוש. אין דבר הרחוק יותר מן המציאות", אמרה חיות, תוך שהיא נמנעת מלנקוב בשמו של אוחנה.

"הואיל ואנו נתונים בעיצומה של תקופת בחירות", הוסיפה נשיאת העליון בוועידת המשפט השנתית של לשכת עורכי הדין בקריית שדה התעופה, "אני סבורה כי נכון יהיה שאגזור על עצמי איפוק בהקשר זה, שמא יתפרשו דבריי שלא כהלכה וייתפסו כסטייה מן הניטרליות שאנו מחויבים בה כשופטים. תחת זאת בחרתי למנות בפניכם היום מקצת שבחיה של הרשות השופטת בישראל".

יו"ר לשכת עורכי הדין החדש, אבי חימי, מתח גם הוא ביקורת על דבריו של שר המשפטים, והדגיש כי "אינני אומר שמערכת המשפט חפה מביקורת, אך יש דרך להשמיע ביקורת עניינית. הלשכה תאבק ללא לאות כנגד מתקפות חסרות אחריות, ארסיות והרסניות כלפי מערכת המשפט".

 

אוחנה: "הדרך הבטוחה להחליש את מערכת המשפט - להימנע מביקורת"

אוחנה עצמו, שנדרש לביקורת של חיות, אמר בנאומו כי "אם יש דרך בטוחה להחליש את מערכת המשפט – היא להימנע מלהשמיע עליה ביקורת, להימנע מהשאיפה לתקן את הדרוש תיקון ויש הדרוש תיקון".

לפי אוחנה: "ביקורת כלפי נבחרי הציבור, נגד מערכת המשפט, לא היא שהביאה לירידה באמון במערכת המשפט – אלא היא זו שמבטאת אותה. אם הייתי יכול להציב יעד אחד לתפקיד – היה זה היעד של חיזוק אמון הציבור במערכת המשפט".

כזכור, ביום שישי פרסם שר המשפטים טור אישי בכתב העת של לשכת עורכי הדין, בו מתח ביקורת נוקבת על מערכת המשפט, והציג, לטענתו, מחדלים חמורים בהתנהלות השופטים. "את תמימותי המשפטית איבדתי כשראיתי הרכב שופטים שגזר מאסר עולם על אדם שלעניות דעתי יש יותר מספק סביר באשמתו, לאחר שבזמן שהעיד וזעק לחפותו הרשה לעצמו ההרכב לנמנם, להירדם, לגלוש באינטרנט, ובלבד שלא לשמוע את זעקתו", כתב אוחנה בטור.

הוא הוסיף: "חשבתי אז, לו היו הדיונים מצולמים ומתועדים ודאי לא היו השופטים מרשים לעצמם לנהוג כפי שנהגו. בשנים שבהן הופעתי בבתי המשפט הרבים ברחבי הארץ (אולי ביכולתי לספור על כף יד אחת בכמה בתי משפט לא הופעתי) שבתי והרהרתי ברעיון לתעד חזותית וקולית את דיוני בתי המשפט, וזאת במקום התיעוד החלקי, החסר, הארכאי (ובמקרים מסוימים אף נתון למניפולציות) שמספקים שירותי ההקלדה".

לדבריו של אוחנה, יש לו עניין רב בתיקונה של מערכת המשפט, "ואיננו אומרים זאת כמי שמערכת המשפט אינה יקרה לליבם והם מעוניינים להחריב אותה – כפי שממהרים בעלי העניין השונים להאשים אותנו – אלא דווקא כמי שרואים בעצמם בניה ובנותיה של מערכת המשפט, ומתוך שהיא אהובה עליהם מאוד – תחלואיה ראויים לריפוי".

תגיות:אסתר חיותאמיר אוחנהמערכת המשפט הישראלית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה