חדשות בעולם

על הראש של טראמפ: תצלומי הלוויין חשפו את מערכת ההגנה הרוסית בטורקיה

לאחר שנמנעה מלהציגם לעיני כל ואחסנה את מערכות ההגנה האוויריות שרכשה מסוריה, טורקיה חושפת את ה-S-400 ומתגרה בממשל טראמפ שאיים, לפי דיווח בבלומברג, בהטלת שורה של סנקציות חריפות שיפגעו בה קשות

מערכות ההגנה הרוסיות בשדה התעופה באנקרה (צילום: (ImageSat International (ISI)מערכות ההגנה הרוסיות בשדה התעופה באנקרה (צילום: (ImageSat International (ISI)
אא

כשברקע מרחפים איומי הממשל האמריקני על הטלת סנקציות נגד טורקיה בעקבות רכישתה את מערכות ההגנה האוויריות מרוסיה, היום (שלישי) פורסמו תצלומי לוויין שחושפים לראשונה את מערכת S-400 על אדמת אנקרה. בתמונות, שצולמו בשבוע שעבר בידי חברת ImageSat הישראלית, נראים המכ"מ והמשגרים כשהם אינם חמושים, אך מדובר בצעד פומבי שנועד להצר את רגליהם של האמריקנים ומדינות נאט"ו.

למרות שהמשלוח הראשון של המערכת הגיע כבר לפני כחודש, זו הפעם הראשונה שטורקיה חושפת אותו באופן פומבי. בשבוע שעבר הגיע המשלוח השני. בשלב זה לא ברור היכן יוצבו המערכות המתקדמות, וייתכן כי המיקום שהוצג בתצלומי הלוויין הוא לא סופי, וכי מדובר בפריסת ניסיון לקראת פריסה מבצעית מלאה באתר קבוע.

כזכור, בחודשים האחרונים גברה המתיחות בין וושינגטון לאנקרה, זאת בעקבות הודעתה של האחרונה על רכישת מערכת ההגנה האווירית של רוסיה, ה-S-400, שלטענת ארצות הברית וארגון ברית נאט"ו, עשוי לסכן את  מטוסי ה-F-35 האמריקניים, שגם אותם רכשה טורקיה, בכך שהמערכת הרוסית תחשוף את פעילותו של המטוס המתקדם. בניסיון לעצור את הרכש, סילק הפנטגון את חיילי חיל האוויר הטורקי מתכנית ה-F-35, ובמקביל אימץ הקונגרס האמריקני החלטה המגנה את רכישת המערכת הרוסית של טורקיה. בהחלטתו, קרא בית הנבחרים לממשל להטיל סנקציות על אנקרה – צעד שעשוי להזיק לחברותה בנאט"ו, ובפרט לפגוע בכלכלתה הרעועה גם כך.

החוזה בין רוסיה לטורקיה לאספקת טילי ה- S-400 נחתם באפריל 2017. שוויה הכולל של העסקה מוערך בכ-2.5 מיליארד דולר. מערכת ה-S-400, שנכנסה לשירות ב-2007, היא מערכת ההגנה האווירית המתקדמת ביותר של רוסיה, ונחשבת לאחת מהמתקדמות בעולם. על פי המפרט של המערכת, היא מסוגלת להתמודד עם מטרות בטווחים של 100 עד 400 ק"מ ובגובה של עד 35 ק"מ, ולשגר במקביל טילים לעבר 80 מטרות.

ביולי דווח בסוכנות הידיעות האמריקנית "בלומברג" כי הממשל האמריקני צפוי להודיע על שורת סנקציות נגד טורקיה. על פי הדיווח, מרכיביהן של הסנקציות סוכמו בדיונים בין פקידים של מחלקות המדינה וההגנה ושל המועצה לביטחון לאומי. טרם הוצאתן לפועל, הסנקציות יידרשו לעבור את אישורו של הנשיא דונלד טראמפ.

תגיות:טורקיהS-400רוסיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה