חדשות יהדות

אלול ואזעקת צבע אדום: המסר של הרב דוד יוסף לתושבי שדרות

בדברי התעוררות שנשא בפני תושבי שדרות, סיפר הרב דוד יוסף על התנסותו האישית כשנקלע לאזעקת צבע אדום, והמשיל את התמודדותם של תושבי הדרום עם ירי הרקטות לתקופה שבין ראש חודש אלול למוצאי יום כיפור. מה המסר שיש ללמוד מכך? צפו בדברים המחזקים

  • ג' אלול התשע"ט
הרב דוד יוסףהרב דוד יוסף
אא

חבר מועצת חכמי התורה וראש בית המדרש "יחווה דעת", הרב דוד יוסף, השתתף בעצרת סליחות שנערכה בעיר שדרות, אליה הגיעו מאות בני אדם.

בדברי התעוררות לקראת הימים הנוראים, חיזק הרב את תושבי שדרות, הנמצאים בחזית העימות מול ארגוני הטרור ברצועה, וסובלים מזה תקופה ארוכה מירי טילים. במהלך דבריו הוא סיפר על התנסות אישית שעבר בזמן מבצע "צוק איתן".

"אתם נמצאים בחזית, מתמודדים עם אזעקות", פתח הרב יוסף את דבריו. "בזמן 'צוק איתן' הייתי באשדוד. אגיד לכם את האמת, פחדתי, אבל הלכתי לאשדוד, כי אמרו ששם יש יותר זמן לברוח. נתתי שיעור בכולל גדול. בסיום נכנסתי למכונית, הנהג התחיל לנסוע. פתאום הגענו למרכז העיר. עוצרים ברמזור, התחילה אזעקה".

"אני לא מכיר את הדברים האלו", הודה הרב והמשיך לספר: "נלחצתי מאוד – מה עושים עכשיו? יצאתי מהמכונית, ראיתי שכולם רצים ומחכים, כל אחד מוצא לעצמו מקום להתחבא. התחבאנו באיזה כוך מלא אנשים, היה צפוף. ואז פתאום ראינו משהו עף בשמיים, רואים את כיפת ברזל, שומעים שני בומים. תוך כמה שניות הכל נרגע".

"ואז אני מסתכל סביבי. אני רואה שכל האנשים יוצאים, הולכים ברחוב כאילו כלום לא היה. היה ונגמר. חוזרים למסלול של החיים הרגילים שלהם".

"נכנסתי למכונית, נסענו לירושלים. בדרך אני חושב: מה שקרה פה היום זה חודש אלול, ראש השנה ויום כיפור", הפתיע הרב את השומעים. לאחר מכן הסביר את כוונתו: "חודש אלול מתחילים להתכונן, מסדרים מרחב מוגן, סליחות. ראש השנה – זה האזעקה, השופר. ואז כולם מתפללים כמו שצריך, כאילו הם צדיקים, משתדלים להגיד: 'ריבונו של עולם, אנחנו מתחרטים'. מגיע יום כיפור – יותר ויותר. ואז תוקעים בשופר במוצאי יום כיפור, ומיד אחרי זה מה קורה? הולכים הביתה, עושים הבדלה, כולם מבסוטים, אוכלים ושותים. ואז אנחנו חוזרים למה שהיינו לפני חודש אלול. חוזרים אחורה. היה אזעקה, נגמר – הכל בסדר".

"ריבונו של עולם. במילים אחרות, אנחנו אומרים לקב"ה: 'צחקנו עליך'. חיכינו שיעבור יום כיפור ותחתום אותנו, וזהו. זה אחד הדברים שאנחנו צריכים לשים לב. אנחנו מבטיחים לקב"ה שהשתנינו, זה לא זמני. צריכים להישאר בחיזוק הזה", עורר הרב את הקהל הרב. 

בהמשך מסעו בדרום הארץ, הגיע הרב יוסף לעיר אופקים, ונשא דברי חיזוק בפני מאות מתושביה.

תגיות:הימים הנוראיםהרב דוד יוסף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה