חדשות בארץ

חיזבאללה פרסם את תיעוד התקיפה של הטיל ברכב הצבאי

לאחר שבארגון השיעי טענו כי ישראל משקרת באומרה כי לא היו נפגעים בקרב כוחותיה, והבטיחו לפרסם את התיעוד ש"מוכיח" זאת, הערב פורסם ברשת אל מנאר הערבית תיעוד מרגע התקיפה של טילי הנ"ט ברכב הצבאי במוצב אביבים בגבול הצפון

תיעוד הפגיעהתיעוד הפגיעה
אא

לאחר הודעת דובר צה"ל כי לא היו  נפגעים במתקפת החיזבאללה אתמול (שני), הערב פרסם הארגון הלבנוני תיעוד מפגיעת טיל הקורנט בג'יפ הצה"לי בגבול. בתיעוד, שפורסם ברשת "אל מנאר", נראית העמדה שממנה ירו חברי החוליה את הטיל, כשהיא מכוונת ישירות לתוככי הבסיס. מוקדם יותר היום אישר דובר צה"ל כי מוצב אביבים שהותקף, פונה לפני מספר ימים מחשש למתקפה צפויה.

תיעוד התקיפה שפורסם ברשת אל מנאר

לפרסום התיעוד קדמו דבריהם של בכירים בזרוע הצבאית שאמרו כי בידי הארגון תיעוד של השמדת הג'יפ הצה"לי והמוצב הצבאי במרחב אביבים, וכי צה"ל משקר כי לא היו נפגעים בקרב הכוחות.

בריאיון לערוץ אלמיאדין הוסיפו הבכירים כי חיזבאללה יפרסם את התיעוד, אולם במועד שהוא ימצא לנכון. אתמול פורסם כי  פעולת צה"ל שהציגה פינוי מוסק של חיילים פצועים, הייתה מתוך הטעיה מכוונות שנועדה לשוות לחיזבאללה תמונת ניצחון וכך לגרום לו לסיים את הלחימה. אולם, בחיזבאללה טענו כי פגעו בג'יפ של צה"ל שנסע בכביש 899, במרחק כשני קילומטרים מגדר המערכת. עוד טענו כי כלי הרכב נפגע באזור של הכביש שאינו חשוף לצד הלבנוני של הגבול, עובדה המעידה, לכאורה, על הכושר המבצעי של חברי החוליה.

בארגון הלבנוני נימקו את ההתעקשות בכך שטיל הנ"ט, מסוג קורנט, מסוגל לחדור גם כלים משוריינים כדוגמת טנק המרכבה הישראלי, ומשום כך לא סביר כי במתקפה לא היה אף פצועים. לטענתם זו צורפה טענה אחרת כי מסוקים ישראליים ביצעו שתי נחיתות חירום בזירת התקרית, תוך שהם מסכנים עצמם ברמה גבוהה ביותר, זאת על מנת לפנות 5 נפגעים.

במהלך המתקפות אתמול דווח בכלי התקשורת בלבנון על פינוי מוסק של חיילים פצועים לבית החולים רמב"ם בחיפה, עובדה שגרמה לצהלה בחיזבאללה שהצליח לגבות מחיר על המתקפה הישראלית בשבוע שעבר. אלא, שמבדיקה מול בית החולים עולה כי אכן נחת מסוק צבאי על גג בית החולים, אם כי החיילים "הפצועים", לא הוגדרו בשום שלב ככאלה, והם שוחררו ללא שיינתן להם טיפול רפואי שיצדיק פינוי מוסק ובהול. משכך, עדויות ראייה שהתקבלו בזמן אמת גרמו לבלבול, אך לא לזמן רב. כבר כעבור שעתיים הודיע דובר צה"ל כי חילופי האש עם הארגון הלבנוני נסתיימו, וכי לא נספרו נפגעים בנפש. אולם עוד קודם להודעתו של האחרון, היה זה חבר הקבינט, השר יואב גלנט, שהודיע בגלי צה"ל כי אין נפגעים לכוחותינו.

סמוך לשעה 18:30 פרסם דובר צה"ל את הודעתו, ודקות לאחר מכן הודיע ראש הממשלה כי "ברגע זה אני יכול להודיע ידיעה חשובה: אין לנו אף נפגע, לא פצוע ואפילו לא שרוט". ככל הנראה, הסיבה לכך שבצה"ל ערכו את התעלול היה כדי לגרום לחיזבאללה להאמין כי הוא "גבה מחיר" מישראל, ובכך להוביל אותו לסיום התקרית כשידו, מבחינתו, על העליונה, ולמנוע הידרדרות חמורה ביציבות של האזור.

בהודעתו, אמר דובר צה"ל כי במתקפת טילי הנ"ט של חיזבאללה על ישראל, לא היו נפגעים בקרב כוחות צה"ל, וכי צה"ל תקף בתגובה יעדים של הארגון, באמצעות יותר מ-100 פגזי ארטילריה ומסוקים. הדובר, תת-אלוף רונן מנליס, מסר כי טרם ברור מהן תוצאות המתקפה. במקביל, בפיקוד העורף הודיעו על חזרה לשגרה, וכי יבוטלו חסימת הכבישים וההוראות שנמסרו קודם לכן, ביניהן ההוראה לתושבים המתגוררים עד ארבעה קילומטרים מהגבול להסתגר בבתים.

תגיות:חיזבאללהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה