חדשות בארץ

גלנט על חשיפת תרגיל ההטעיה של צה"ל: "אני וצה"ל מתואמים"

לאחר שאתמול יצא בהודעה עוד טרם התיר זאת צה"ל לפרסום, חבר הקבינט יואב גלנט טוען כי תרגיל ההטעיה הוא "חלק משיקול הדעת של הרמטכ"ל או מי שכפוף לו", וכי הקבינט לא אחראי על "מרכיב התודעה". כחול לבן: "לא נקבל הטפת מוסר משליחו של מי שעושה פוליטיקה על חשבון ביטחון המדינה, שבניגוד לאינטרס הביטחוני מפר את העמימות"

גלנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)גלנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

לאחר הדיווחים כי דבריו אתמול (ראשון) הובילו את ראש הממשלה בנימין נתניהו להורות לחברי הקבינט שלא להתראיין, חבר הקבינט, השר יואב גלנט, התייחס היום לתרגיל ההטעיה שביצע צה"ל שדימה חיילים פצועים מפונים במסוק לבית החולים. בריאיון ל-ynet הדף השר את הביקורת על שחשף את הונאת צה"ל, ואמר כי "כל מה שקשור להטעיות ולדברים דומים הוא חלק מהפעולה האופרטיבית, והוא חלק משיקול הדעת של הרמטכ"ל או מי שכפוף לו".

אתמול, עוד בטרם הודעתו הרשמית של דובר צה"ל כי אין נפגעים בקרב הכוחות, התראיין גלנט לגלי צה"ל והודיע כי "לפי כל הדיווחים שאני קיבלתי, אין נפגעים", זאת בניגוד מוחלט לכוונת צה"ל להטעות את חיזבאללה ולשמור על עמימות. עם זאת, גלנט טען היום כי "מדובר על דברים מינוריים". לדבריו, התבטאותו הפומבית לא שיבשה את תרגיל ההטעיה: "כמו שראית, לא היו נפגעים. כמו שראית, צה"ל ואני מתואמים. וכמו שכולם מבינים - בסופו של דבר האירוע הזה הסתיים פחות או יותר כמו שאנחנו הערכנו שהוא צריך להסתיים. מעבר לזה, קבינט לא נכנס לשיקולים טקטיים, ואני נותן לצבא לעשות את עבודתו".

לפי גלנט, הקבינט לא אחראי על התודעה הציבורית: "כאשר מדובר על גבולות גזרה, על יעדים, על מה כן ומה לא ברמה העקרונית של פעולה, כן או לא – זהו הקבינט. כאשר מדובר על הפעלת הכוח, כולל כל מרכיביה, כולל מרכיב התודעה וכן הלאה, אני מציע שתפנו לרמטכ"ל, לאלוף פיקוד צפון ולמפקד האוגדה ותנתחו איתם את הדברים". גלנט הוסיף כי חיזבאללה חדל את האש "כתוצאה מהעוצמה הישראלית".

"לא נגיע למצב שבו חיזבאללה יגרור את לבנון למלחמה", הוסיף גלנט. "אם חיזבאללה ישגה - נחזיר את לבנון לעידן האבן". לצד זאת, חבר הקבינט הדגיש כי "חיזבאללה יכול לגרום לנזקים כבדים מאוד, ואנחנו נערכים".

בהתייחס ל"קו האדום" שמתווה ישראל אל מול הפעילות של ארגון הטרור הלבנוני נגד ישראל, אמר: "אנחנו רחוקים מרחק גדול מאיזשהו קו אדום, והצד השני מבין את זה. לא סתם הוא חדל את האש שלו. ישראל הבהירה מה היא עושה, וגם העולם יודע שאיראן, שהוא מנסה לקדם ולהכניס לוועידות רבות השפעה בעולם, היא גוף שמפעיל טרור גם בסוריה ומנסה לפגוע בישראל. צריך לזכור שכל מה שהגענו אליו בהקשר של הפעלת סנקציות נובע ממאמץ ישראלי מתמשך, שמי שהוביל אותו בעשור האחרון הוא רק בן אדם, וצריך להגיד את זה ולתת לו את הקרדיט – בנימין נתניהו".

אתמול טען מספר 2 בכחול לבן, ח"כ יאיר לפיד, כי התבטאויותיו של ראש הממשלה שהפרו את מדיניות העמימות המסורתית של ישראל, הן שגרמו לחיזבאללה להגיב בירי טילים לעבר ישראל, ואת "ילדי הצפון למקלטים". בריאיון, גלנט הדף את הדברים, ואמר כי "אזרחי ישראל לא יוכלו לישון בשקט אם לפיד וגנץ ינהלו את הביטחון הלאומי. וזה מאוד פשוט, ביטחון לאומי זה גם מה שקורה מול וושינגטון, גם איך לנהל מערכת צבאית, וגם לא מצב שאחד אומר שהילדים במקלטים, דבר שרחוק מהמציאות, והשני מסביר שהוא חדל את הקמפיין".

מכחול לבן נמסר בתגובה לדברי גלנט: "לא נקבל הטפת מוסר משליחו של מי שעושה פוליטיקה על חשבון ביטחון המדינה, שבניגוד לאינטרס הביטחוני מפר את העמימות, שקונה שקט מהחמאס רק עד הבחירות, שנתן יד למכירת ביטחון המדינה, ושיצר את פרשת השחיתות הביטחונית החמורה בתולדות ישראל".

תגיות:יואב גלנטהקבינטצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה