חדשות בארץ

חזרה לשגרה: "חיזבאללה מימש את מה שתכנן ולא הצליח"

צה"ל הודיע על סיום ההסלמה, ומסר כי ביצע מתקפה נרחבת ביותר שכללה כ-100 פגזי ארטילריה ומסוקי קרב, אם כי טרם ברור תוצאות ההפצצות. כמו כן, בשיגור הנ"ט לא היו נפגעים בצד הישראלי. צה"ל מזהיר: "לא נשלים עם הרצון להקים מפעלים לדיוק טילים. אנחנו נערכים להמשך"

חילופי האש בצד הלבנוניחילופי האש בצד הלבנוני
אא

דובר צה"ל הודיע הערב (ראשון) כי במתקפת טילי הנ"ט של חיזבאללה על ישראל, לא היו נפגעים בקרב כוחות צה"ל, וכי צה"ל תקף בתגובה באמצעות יותר מ-100 פגזי ארטילריה ומסוקים. הדובר, תת-אלוף רונן מנליס, מסר כי טרם ברור מהן תוצאות המתקפה. במקביל, בפיקוד העורף הודיעו על חזרה לשגרה, וכי יבוטלו חסימת הכבישים וההוראות שנמסרו קודם לכן, ביניהן ההוראה לתושבים המתגוררים עד ארבעה קילומטרים מהגבול להסתגר בבתים.

"חיזבאללה מימש את הפיגוע שהוא תכנן אבל לא עמד במשימה שלו. לצה"ל זה הישג מבצעי אבל לא עוברים לשלב המנוחה", אמר דובר צה"ל. מנליס הוסיף כי צה"ל היה ערוך מראש מול כל התרחישים, לרבות ירי נ"ט ליד המוצבים והצירים: "מפרידים בין צבא לאוכולוסייה. הציבור הישראלי באוגוסט מנהל שגרה בצפון וזה מבחינת צה"ל הישג. התוצאה שמצד אחד ההיערכות הייתה כמו שהיא ואין נפגעים - חיזבאללה לא הפיק את ההישג וצה"ל עמד במשימה".

דובר צה"ל מסר כי בתום הערכת מצב עם קציני המטכ"ל, "האירוע הטקטי מבחינת צה"ל באביבים יסתיים. בוחנים פעולות אפשרויות לוואי גם בצד השני". הדובר הוסיף והדגיש כי "לא נשלים עם הרצון להקים מפעלים לדיוק טילים. אנחנו נערכים להמשך". 

מוקדם יותר, ראש הממשלה בנימין נתניהו, ששהה בעת ההסלמה בפגישה עם נשיא הונדורס, ערך התייעצות טלפונית טלפונית עם הרמטכ"ל, ראש המל"ל וגורמי הביטחון. במקביל, דיווחים על כך שלשכת ראש הממשלה הורתה לשרי הקבינט שלא להתבטאות בנושא כלל, זאת על רקע דבריו של חבר הקבינט, השר יואב גלנט, שאמר לגלי צה"ל כי בתקיפת חיזבאללה לא היו נפגעים ישראליים. גלנט אף איים בריאיון כי "אם נגיע למצב שבו יורים על ערי ישראל ומנסים לפגוע באזרחים ובילדים ישראלים, אנחנו נחזיר את לבנון לעידן האבן, על כל המשתמע מכך".

בפתח פגישתו של נשיא המדינה, ראובן ריבלין, עם ראש ממשלת אתיופיה, שלח אזהרה לביירות, ואמר: "ידעו כל מבקשי נפשנו שאנחנו מוכנים ונכונים להגן על אזרחי ישראל בכל מקום בו יהיו ללא כחל וסרק. אנחנו מוכנים, ולא רוצים להראות לכם עד כמה. שימו לב השקט יכול לשרור רק בשני צידי הגבול".

קודם להודעת דובר צה"ל על חזרה לשגרה, התקשר ראש ממשלת לבנון סעד חרירי, למזכיר המדינה של ארצות הברית, מייק פומפאו, וליועץ לביטחון לאומי של צרפת, עמנואל בון, וביקש מהם לדרוש מישראל לעצור את ההסלמה. 

תגיות:חיזבאללהדובר צה"לההתחממות בצפון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה