חדשות יהדות

בלגיה: נכנס לתוקף האיסור על השחיטה הכשרה במחוז ולוניה

במחוז ולוניה שבדרום בלגיה נכנס לתוקף החוק המחייב להמם כל בעל חיים לפני שחיטתו, וזאת בניגוד לשחיטה על פי ההלכה. הרב פנחס גולדשמידט, נשיא ועידת רבני אירופה: "בירת אירופה, בחוקיה ובאי סובלנותה למיעוטים, מוכיחה שאכן האסלאם הקיצוני והרדיקלי ניצח אותם"

מסעדה יהודית בבלגיה, תמונת ארכיון (צילום: Johanna Geron/FLASH90)מסעדה יהודית בבלגיה, תמונת ארכיון (צילום: Johanna Geron/FLASH90)
אא

האיסור על השחיטה הכשרה בבלגיה התרחב היום (ראשון), וחל כעת על רוב שטחה של המדינה. זאת עם כניסתו לתוקף במחוז ולוניה של החוק המחייב הימום לפני ביצוע שחיטה של בעל חיים – פעולה האסורה על פי ההלכה.

בלגיה הינה פדרציה, הכוללת שלושה מחוזות: פלנדריה שבצפון המדינה, ולוניה שבדרום ובריסל. האיסור על השחיטה הכשרה במחוז ולוניה מצטרף לאיסור דומה שנכנס לתוקף בתחילת השנה במחוז פלנדריה, בו מתגוררים כ- 60% מיהודי בלגיה.

הרב פנחס גולדשמידט, נשיא ועידת רבני אירופה, אמר בתגובה: "מצער שוב שמליבה של אירופה – מקום שהיה צריך להיות לדוגמה לכל מדינות היבשת – יוצאת הקריאה למלחמה בחופש הדת של המיעוטים. בירת האיחוד האירופי מטילה שוב כתם שחור מעל שמיה המתקדרים של אירופה. יהודים מסרו את נפשם גם בתקופות האפלות ביותר בהיסטוריה כדי לאכול אוכל כשר וכדי למול את ילדיהם. חלפו רק שבעים וחמש שנה לאחר שהרייך השלישי בצביעות אכזרית אסר בשם 'ההומניות' את השחיטה הכשרה, טבח באכזריות מיליוני יהודים והחריב את אירופה".

"ההתקפה נגד חופש הדת דווקא בבירת אירופה חייבת להדאיג את המנהיגות האירופית", הדגיש הרב. "בירת אירופה, בחוקיה ובאי סובלנותה למיעוטים, מוכיחה שאכן האסלאם הקיצוני והרדיקלי ניצח אותם". הוא ציין כי בניגוד למדינות אחרות באירופה, בהן נבלמו ניסיונות חקיקה דומים, בבלגיה מתעקשים להצר את צעדיהם של היהודים: "אנחנו במלחמה, ומגייסים את הקהילה הבינלאומית מדי יום למערכה".

הרב גולדשמידט הוסיף, כי גם במחוז בריסל ניכרת התארגנות להעברת חקיקה דומה נגד השחיטה על פי ההלכה: "אנו מאוד מודאגים מהאפקט שייווצר כלפי אירופה כולה. עלינו לזכור כי בריסל היא עיר הבירה דה פקטו של האיחוד האירופי, והמטרופולין הגדול ביותר בבלגיה. ניאבק יחד עם הקהילה היהודית בבלגיה בהחלטות האומללות הללו בכל הכלים העומדים לרשותנו".

תגיות:בלגיהשחיטה כשרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה