חדשות בארץ

הבוקר: שנת הלימודים נפתחה כסדרה

כ- 2 מיליון ו- 350 אלף תלמידים חזרו לספסל הלימודים, יחד עם כ- 200 אלף עובדי הוראה. 168 אלף ילדים נכנסו לראשונה בשערי בתי הספר והחלו את כיתה א'. פתיחתה התקינה של שנת הלימודים התאפשרה לאחר שהסתדרות המורים הגיעה להסכמות עם משרד האוצר והסירה את איום השביתה

אילוסטרציה (צילום: David Cohen/Flash90)אילוסטרציה (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

שנת הלימודים תש"פ נפתחה הבוקר (ראשון), לאחר חודשיים של חופשת הקיץ. כ- 2 מיליון ו- 350 אלף תלמידים חזרו לספסל הלימודים, יחד עם כ- 200 אלף עובדי הוראה. 168 אלף ילדים נכנסו לראשונה בשערי בתי הספר והחלו את כיתה א'. 132 אלף צעירים החלו את כיתה י"ב – שנתם האחרונה במערכת החינוך.

בחדר המצב של משרד החינוך מדווחים על שיבושים מקומיים בלבד, שמנעו את פתיחתם של 73 בתי ספר ומאות גני ילדים מתוך 26 אלף מוסדות חינוך ברחבי הארץ. כ- 17 אלף תלמידים במגזר הבדואי, המגיעים מהכפרים הלא מוכרים ברשות המקומית אל-קסום שבנגב, נשארו בבית בשל טענות לאי תקצובם על ידי משרד החינוך.

פתיחתה של שנת הלימודים התאפשרה לאחר שהסתדרות המורים ומשרד האוצר הגיעו ביום שישי האחרון להבנות, שהסירו את איום השביתה של המורים. לאחר משא ומתן קדחתני של 24 שעות, הסכימו ביניהם הצדדים על הנקודות שבמחלוקת. הוחלט על הפחתת יום אחד בגין כל יום מחלה של עובדי ההוראה, כנהוג לגבי כל עובדי המשק, וזאת בניגוד להפחתה של 1.4 ימים שהייתה נהוגה בעבר. לגמלאי הסתדרות המורים שיצאו לפנסיה משנת 1986 יינתן פיצוי חד-פעמי על הפחתת ימי המחלה, בשל החישוב השגוי. כמו כן, תוקם קרן ימי מחלה, שתעניק מימון לעובדי הוראה שנותרו ללא ימי מחלה כתוצאה משיטת החישוב הקודמת. בסוגיית הפנסיה סוכם כי היא תחושב מעתה כנגזרת של השכר האחרון. לאחר הבחירות והקמת ממשלה חדשה, יפתחו הצדדים במשא ומתן על הסכם שכר חדש.

לקראת היום הראשון ללימודים, נערכה המשטרה בכוחות מתוגברים בכל רחבי הארץ. אלפי שוטרים, לוחמי משמר הגבול ומתנדבים יפעלו במהלך היום בקרבת מוסדות החינוך, על מנת להבטיח את שלומם וביטחונם של התלמידים. השוטרים יפעלו לאבטחה, לשמירה על הסדר הציבורי ולהכוונת התנועה.

במשטרה מדגישים כי יש לדווח למוקד 100 על כל התנהלות של אנשים חשודים בקרבת המוסדות החינוכיים. בכל מצב של זיהוי חפץ חשוד – יש להתרחק מיד, לקרוא למבוגר ולהודיע למשטרה. בנוסף, מזכירים במשטרה להורים כי אין לאפשר לילדים מתחת לגיל 9 לחצות כביש לבד. הנהגים נדרשים לנהוג בזהירות בקרבת מוסדות החינוך – לנסוע לאט, לתת זכות קדימה להולכי הרגל ולהימנע מהסחת דעת בזמן הנהיגה. יש להקפיד על חגירת הילדים והתאמת התקני ריסון לגילם. בסיום הנהיגה יש לוודא כי אף ילד לא נשכח במושב האחורי, ולהקפיד על הורדת הילדים רק במקומות בטוחים המיועדים לכך.

תגיות:משרד החינוךשנת הלימודים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה