פעילות הידברות

זה הזמן להצטרף לחידון השבת העולמי

כבר למעלה מעשור שבכל שנה מתקיים חידון השבת לתלמידים, לעילוי נשמתו של יוסף סגרון. זה הזמן להצטרף לחידון שיתקיים בהילולת משה רבנו תש"פ

  • א' אלול התשע"ט
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לפני 13 שנה, בערב שבת קודש, נלקח יוסף סגרון, בנו של ר' משה סגרון, לבית עולמו, בתאונת דרכים. הוא זכה להיקבר כשעתיים לפני כניסת השבת. ר' משה סגרון מעיד שרק השבת נתנה לו את הכוח להתמודד עם האסון, והיא זו שעטפה אותו באותו יום שישי, כשהמשטרה והעובדת הסוציאלית עצרו ליד הבית כדי לבשר לו על פטירת בנו – כשכבר היה לבוש בבגדי השבת לאחר הטבילה במקווה.

ר' משה ביקש מבני ביתו למחות את הדמעות מעל הפנים ולקבל את שבת המלכה כפי שראוי לקבל מלכה.

לאחר שחשב כיצד יוכל לשמח את בנו ז"ל ו לשלוח לו מתנות, כדברי הזוה"ק, החליט ר' משה סגרון לייסד את הארגון "שמחת משה רבנו". מאז ועד היום מתקיים בכל שנה חידון הלכות שבת, שנערך ביום ההילולה של משה רבנו, ז' באדר, בהשתתפות מאות בתי ספר ותלמודי תורה מכל רחבי הארץ.

השנה יתקיים החידון בעיר האבות, באר שבע.

שימו לב! השנה יתחוללו בחידון השבת שינויים דרמטיים. לארגון "שמחת משה רבנו" חשוב מאד שבתהליך הלמידה תהא לכל תלמיד הרגשה של סיפוק ושל ניצחון. לכן השנה, יהיו אלה מנהלי בתי הספר אשר ישלחו נציג אל החידון הפומבי – החתן אשר יזכה בחידון מקדים שייערך בכל תלמוד תורה ובית ספר בפני עצמו. בחידון הפומבי, הארגון יכתיר את כל הנציגים כ"חתנים".

זהו מעמד מרגש, בו עומדים עשרות ומאות "חתנים" מוכתרים, כולם תחת חופת טלית ענקית, וחשים בריגוש של סיפוק ותחושת הצלחה, תוך שהם מביאים שמחה גדולה להוריהם ולמוריהם. בסיום האירוע, כל אחד מן החתנים יקבל תעודה ושי מידי גדולי הדור שליט"א.

 

פנייה ישירה למנהלי בתי הספר ותלמודי התורה

כשאדם מן השורה, שלא עוסק בחינוך, ירצה ללמד הלכות שבת, ולהעביר את הנושא של קדושת השבת לדורות הבאים, הוא יכול לעשות זאת רק עם ילדיו ועם משפחתו המורחבת. לכמה ילדים כבר יגיע? אך אצלך, המנהל, מדובר במספר רב של ילדים, בלעה"ר, ובמחזורים חדשים מדי שנה בשנה.

בתורה הקדושה נצטווינו שכאשר יוצאים למלחמה, יצאו "אלף למטה אלף למטה". פירושם של דברים, שעל כל חייל – יש חייל כנגדו שעוסק בתורה. והנה כותב לנו דוד המלך ע"ה בתהילים "מפי עוללים ויונקים יסדת עוז להשבית אויב ומתנקם", שכידוע, כוחם של תשב"ר הוא שבהבל פיהם מתקיים העולם, ורק הם יכולים לעמוד נגד אובי ישראל הקמים עלינו להשמידנו. לכן דווקא אתה, שברשותך נמצאים תינוקות של בית רבן שלא טעמו טעם חטא, אתה הוא הממונה עליהם כמו רמטכ"ל האחראי על ביטחון המדינה.

כשהקב"ה חיפש ערבים בזמן מתן תורה, לא מצא ערבים טובים כתינוקות של בית רבן. לכן אם הנך רוצה להיקרא "רמטכ"ל רוחני" טוב, אתה מוזמן להצטרף אל ארגון "שמחת משה רבנו". בכך תראה שהשליחות שקבלת משמים מתבצעת על הצד הטוב ביותר.

ר' משה סגרון פונה אליכם, מנהלים יקרים, בקריאת קודש נרגשת: אם בית ספרכם לא זכה עדיין להיות חלק ושותף בחידון השבת העולמי השנתי – זה הזמן להצטרף, כעת, עם פתיחת שנת הלימודים. בואו והצטרפו גם אתם אל מעגל המפעל הגדול והקדוש לזכות הילולת משה רבנו ע"ה. אחר כך תוכלו להעיד על גודל המהפך שהדבר יגרום בבית הספר – כפי שכבר מעידים על כך כל המוסדות שהצטרפו למהפכה הגדולה.

אנחנו דור משופע! לא חסר לנו דבר, אולי אפילו סובלים מעודף... מה חסר לנו כדי להגיע אל האושר? התשובה פשוטה: בתוך השפע, חסרה הברכה. והשבת היא מקור הברכה. "לקראת שבת לכו ונלכה, כי היא מקור הברכה".

 

יפה תלמוד תורה עם דרך ארץ

דרכם של רבותינו היא ש"יפה תלמוד תורה עם דרך ארץ". לכן השנה נוסף למערכה, חוץ מחידון הלכות שבת, גם רעיון שהתקבל על ידי גדולי ישראל – כל אחד מהתלמידים יכתוב מאמר בדברים שצריכים חיזוק:

  • זהירות בדרכים, שנדע את חומרת המצווה "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם";
  • הלכות דרך ארץ – שכולם ילמדו מילדי ישראל מהי התנהגות מוסרית;
  • שמירת הדיבור – להכניס מודעות לכך שאדם צריך לעמוד בדיבורו.

הארגון הכין מקורות ומראי מקום בחוברת, והתלמידים יקחו מהמקורות הללו ויבנו מאמר משלהם.

את כתיבת המאמר רוצה הארגון שיעשו התלמידים דווקא עם ההורים, בצוותא עם חברים ובפגישות משפחתיות עם קרובי משפחה – כדי להגדיל תורה, ושהדברים יתלבנו היטב עם בני המשפחה. גם הנשים תוכלנה ללמוד עם בנותיהן את הלכות שבת, ואף הן מוזמנות לקחת חלק בלמידה היעילה והנוחה.

כל מי שיכתוב מאמר – ייכנס להגרלה על פרסים יקרי ערך, וגם יקבל תעודת "חתן דרך ארץ". בנוסף, מאמר שייבחר על ידי תלמוד התורה ייכנס לחוברת מאמרים אשר תודפס במיוחד לרגל הילולת משה רבנו עליו השלום.

יש לציין שכתיבת המאמר אינה חלק מחידון הלכות השבת, אלא זכות נפרדת לכל תלמיד מילדי ישראל. גם אם תלמוד התורה שלו לא הצטרף – הוא יוכל ליצור קשר עם הארגון ולהצטרף לכתיבת המאמרים. הרווח, כמובן, גדול גם לכותב עצמו, שמטבע הדברים ייגרם לו חיזוק אדיר.

 

כבר מתכוננים לשנה הבאה

מאחר שהדברים התקבלו בחשק גדול על ידי אנשי החינוך והתלמידים, הוחלט כי בס"ד, מדי שנה בשנה יתווסף נושא ערכי לקודמיו. לקראת ההילולה של משה רבנו ע"ה הבאה עלינו לטובה בשנת תש"פ, בעצתו ובהמלצתו של הרב זמיר כהן שליט"א, יתווסף נושא "כיבוד אב ואם" החשוב, אשר עליו אמרו חז"ל "השווה כבודם לכבודו". עם לימוד ההלכות וקיום המצווה הלכה למעשה, יהיה בזה שם טוב לילדי ישראל, ונחת רוח גדול להורים.

בנוסף, כבר עכשיו מתכוננים לשנה שאחריה – בה ייכנס הלימוד של הלכות ברכות, שיביאו בעז"ה ברכה על כל הלומדים, כדברי הזוהר הקדוש: "כל המברך להשם, מתברך". לכתיבת המאמרים יוכלו התלמידים להיעזר במקרות אשר יופיעו בחוברות להלכות השבת, אשר יוצאות לאור במהדורה חדשה בשם "הילולת משה רבנו העולמית".

מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל נרתם לאורך השנים להצלחת החידון, וגם בשנותיו האחרונות התאמץ להגיע ולברך את הלומדים. כאן המקום לברך את כל המסייעים והעוזרים לארגון גם כיום, ולכל הפעילים בשטח, ובפרט לרב זמיר כהן שליט"א, שמלווה את הארגון מזמן היווסדו, וכן לרב עמוס שושן שליט"א, רב הארגון ורב רכס פורייה, אשר מנהל את החידון ביד רמה ומלווה את הארגון מיום היווסדו. כמו כן לרב הלל אמדדי שליט"א, מרבני הקהילה ביבניאל, וכן לפעילים היקרים שמעון ארביב נ"י מאלעד, יורם שיש מנתניה, עמוס פורת מרעננה ודוד לוגסי מפורייה. ר' משה סגרון מציין גם את נכדותיו היקרות, הילה וליאל סגרון, וכן את כל התורמים והמסייעים בנדיבות לב ובמסירות נפש לארגון. זכות השבת תגן בעדם ובעד כל בני ביתם.

כמו כן, תודות וברכות לעיריית רעננה, אשר ארחה את חידון השבת השנתי בהילולת משה רבנו לשנת תשע"ט, וכן לעיריית באר שבע, עיר האבות, אשר זכתה לקחת על עצמה לערוך את החידון בעיר בשנה הבאה עלינו לטובה, בז' באדר תש"פ.

כל הפעילות בנושאים החשובים והקדושים הללו, וכל זכויות זיכוי הרבים של "ארגון שמחת משה רבנו" הנן לעילוי נשמתו הטהורה של יוסף בן מרים ז"ל, ולעילוי נשמת כל נפטרי ישראל אשר לא זכו להשאיר שארית בארץ, וכל חיילי ישראל שעמדו על משמר ארצנו וערי אלוקינו, ולעילוי נשמת החייל דביר שורק הי"ד. ובפרט, שמעמד "חידון השבת" נקבע ליום הילולת משה רבנו – ויום זה נקבע גם כיום הקדיש העולמי לחיילי ישראל ולהרוגי השואה שמקום קבורתם לא נודע, הי"ד. תהא נשמתם צרורה בצרור החיים, אמן.

לכל המעוניינים להשתתף בחידון - ניתן להתקשר ליו"ר הארגון שמחת משה רבינו, ר' משה סגרון הי"ו, בטלפון 053-4202617, או באתר של הארגון -hidonshabat.co.il  

תגיות:משה רבנוחידוןהילולה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה