חדשות בארץ

מדינת האי נאורו הודיעה על הכרה בירושלים כבירת ישראל

נאורו, מדינת האי הקטנה בדרום האוקיינוס השקט המונה כעשרת אלפים תושבים, ידועה כתומכת של ישראל באו"ם. שר החוץ ישראל כץ: "מהלך נוסף שמבשיל ונושא פירות. נמשיך לחזק את מעמדה המדיני של ירושלים"

מדינת האי נאורו (צילום: שאטרסטוק)מדינת האי נאורו (צילום: שאטרסטוק)
אא

מדינת האי נאורו שבדרום האוקיינוס השקט מצטרפת לארצות הברית ומדינות אחרות, והודיעה כי היא מכירה בירושלים כבירת ישראל.

נאורו הינה מדינת האי העצמאית הקטנה ביותר בעולם, הן בשטחה והן באוכלוסייתה המונה כ- 14 אלף תושבים בלבד. למרות קוטנה, היא מחזיקה במושב באו"ם, וכמדינות איים אחרות באוקיינוס השקט ידועה כתומכת של ישראל בגוף הבינלאומי. החלטתה להכיר בירושלים כבירת ישראל הינה תוצאה של פעילות דיפלומטית משותפת של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ ישראל כץ, שהסתייעה בקונסול הכבוד של נאורו בישראל, דוד בן בסט.

שר החוץ כץ בירך, בחשבון הטוויטר שלו, על החלטתה של נאורו: "מהלך נוסף שמבשיל ונושא פירות. לאחר ההכרה ההיסטורית של הנשיא טראמפ בירושלים, מדינות נוספות עושות את הצעד החשוב הזה. נמשיך לחזק את מעמדה המדיני של ירושלים. נמשיך לפעול להביא מדינות נוספות להכרה ולפתיחת נציגויות בירושלים".

סגניתו של כץ במשרד החוץ, ציפי חוטובלי, בירכה אף היא על החלטתה של נאורו להכיר בירושלים כבירת ישראל: "נאורו ידידתנו ממשיכה לעמוד לצדנו בכל ההחלטות החשובות. משרד החוץ ימשיך לפעול למען הכרה בינלאומית רחבה בירושלים כבירת ישראל".

כזכור, במאי 2018 העבירה ארצות הברית את שגרירותה מתל אביב לירושלים. המדינה היחידה שנקטה בצעד דומה היא גוואטמלה, שחנכה את שגרירותה בבירה יומיים לאחר פתיחת השגרירות האמריקנית. מספר מדינות – ביניהן צ'כיה והונגריה – החלו במהלכים ראשוניים וחלקיים לפתיחת נציגויות ומשרדים בבירת ישראל.

רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, חשפה שלשום כי הונדורס תפתח בתחילת השבוע הבא נציגות דיפלומטית בירושלים. נתניהו אמרה את הדברים במסגרת ראיון באולפן הבחירות הנייד שפתחה שרת התרבות מירי רגב. "כשביקרתי בגוואטמלה", אמרה, "שוחחתי עם פטרישיה מוראלס ובעלה הנשיא. ביקשתי מהם לפעול מול הונדורס כדי שהם יעבירו את השגרירות שלהם לירושלים. אני שמחה לבשר שהונדורס פותחת ביום ראשון נציגות דיפלומטית בירושלים. צעד בדרך לשגרירות".

בחודש שעבר דיווח "ישראל היום", כי שר החוץ יגיש בקרוב לאישור הממשלה תוכנית, בה תוגדר העברתן של שגרירויות זרות לירושלים כ"יעד לאומי, מדיני ואסטרטגי מדרגה ראשונה". התוכנית תכלול סדרה של צעדים שנועדו לעודד מדינות נוספות ללכת בעקבות ארצות הברית. כץ יציע, בין היתר, להעניק תמריצים פיננסיים בסך כולל של 50 מיליון שקלים למדינות שינקטו בצעד של העברת שגרירות לירושלים, שמבחינת ישראל יש לו חשיבות עליונה.

תגיות:ירושליםמדינת נאורו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה