חדשות בארץ

דיווח: הממשלה תקצה 50 מיליון שקלים לעידוד העברת שגרירויות לירושלים

על פי הפרסום ב"ישראל היום", שר החוץ ישראל כץ יגיש בקרוב לממשלה תוכנית לעידוד העברתן של שגרירויות זרות לירושלים. התוכנית תכלול מתן תמריצים פיננסיים בסך של 50 מיליון שקלים

  • כ"ה תמוז התשע"ט
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שר החוץ ישראל כץ יגיש בקרוב לאישור הממשלה תוכנית, בה תוגדר העברתן של שגרירויות זרות לירושלים כ"יעד לאומי, מדיני ואסטרטגי מדרגה ראשונה". כך דיווח הבוקר (ראשון) אריאל כהנא ב"ישראל היום".

כזכור, במאי 2018 העבירה ארצות הברית את שגרירותה בישראל מתל אביב לירושלים. המדינה היחידה שנקטה בצעד דומה היא גוואטמלה, שחנכה את שגרירותה בבירה יומיים לאחר פתיחת השגרירות האמריקנית. מספר מדינות – ביניהן צ'כיה והונגריה – החלו במהלכים ראשוניים וחלקיים לפתיחת נציגויות ומשרדים בירושלים, אך עד כה מהלכים אלו לא הבשילו לכדי העברה מלאה של שגרירויות נוספות לירושלים.

על פי הדיווח, התוכנית תכלול סדרה של צעדים שנועדו לעודד מדינות נוספות ללכת בעקבות ארצות הברית. כץ יציע, בין היתר, להעניק תמריצים פיננסיים בסך כולל של 50 מיליון שקלים למדינות שינקטו בצעד של העברת שגרירות לירושלים, שמבחינת ישראל יש לו חשיבות עליונה.

ההנחה העומדת בבסיס התוכנית, לה נמצאו סימוכין בשטח, היא כי ישנן מדינות שמוכנות מבחינה עקרונית לפתוח שגרירות בירושלים, אך דורשות כי ישראל תגיב בצעדים הדדיים 'בוני אמון' משלה. כך, למשל, הונדורס ואל-סלבדור הביעו את נכונותן לפתוח שגרירות בירושלים, אך דרשו כי ישראל תפתח בבירותיהן שגרירות בדרג מלא – מהלך שעד כה לא התממש. מדינות אחרות ביקשו כי בתמורה להעברת השגרירות, ישראל תסייע להן מבחינה כלכלית, וכן תקל עליהן את הגישה למסדרונות הממשל האמריקני בוושינגטון. חלקן ביקשו כי ישראל תיטול חלק בעלויות הכלכליות של העברת נציגותן הדיפלומטית לירושלים. התוכנית החדשה אמורה לרכז ולכוון את הטיפול בהליכים השונים הנדרשים לפתיחת שגרירויות בירושלים, ולתת לכל מדינה את המענה המתאים בהתאם לבקשותיה.

"אין דבר שמבטא יותר את שיבתנו לציון ואת הצלחת הציונות מחיזוק ריבונות ישראל והעם היהודי בירושלים", אמר כץ. "חיזוק מעמדה של ירושלים בעולם הוא היעד החשוב ביותר שהצבתי לעצמי כשר החוץ. ירושלים היתה ותהיה תמיד הלב הפועם של העם היהודי".

תגיות:ישראל כץירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה