חדשות בעולם

דיווח: מתקפת סייבר אמריקנית פגעה ביכולת האיראנית לתקוף מכליות נפט

על פי הדיווח ב"ניו יורק טיימס", לאחר הפלת המל"ט האמריקני על ידי משמרות המהפכה האיראניים לפני כחודשיים, ביצעה ארצות הברית מתקפת סייבר נרחבת שפגעה ביכולתה של איראן להוציא לפועל מתקפות נגד מכליות נפט במפרץ הפרסי

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

ארצות הברית ביצעה לפני חודשיים מתקפת סייבר נרחבת נגד איראן, שפגעה ביכולתה להוציא לפועל מתקפות נגד תנועת הספנות הבינלאומית במפרץ הפרסי. כך דיווח אמש (רביעי) ה"ניו יורק טיימס".

על פי הידיעה, שהסתמכה על גורמים בכירים בממשל האמריקני, המתקפה החשאית נערכה ב- 20 ביוני, יום לאחר שמשמרות המהפכה האיראניים יירטו מל"ט ריגול אמריקני, שלטענת איראן חדר לשטחה האווירי. בארצות הברית טענו כי המל"ט פעל במרחב האווירי הבינלאומי שמעל מיצרי הורמוז, וכי הוא יורט במרחק של 34 ק"מ מגבול איראן.

בכיר בממשל מסר לעיתון האמריקני, כי במהלך המתקפה נמחק מאגר נתונים קריטי בו השתמשו המשמרות כדי לתכנן התקפות נגד תנועת הספנות הבינלאומית ומכליות הנפט במפרץ הפרסי. המאגר נועד לסייע בבחירת יעדי התקיפות והיכן לבצען. הבכיר ציין כי בניגוד לפרסומים קודמים בתקשורת האמריקנית, המתקפה לא כוונה נגד מחשבים השולטים על ההגנה האווירית והטילים של איראן.

עוד נטען על ידי הגורמים האמריקניים, כי מתקפת הסייבר נועדה לפגוע באופן זמני ביכולות התקיפה האיראניות, אך השלכותיה נמשכות מעבר למה שתוכנן מלכתחילה. טהראן עדיין מנסה להתאושש מהמתקפה שגרמה לה נזק משמעותי, לשחזר את המידע ולהפעיל מחדש מערכות מחשבים ורשתות תקשורת צבאיות שנפגעו במהלך המתקפה. מאז ה- 20 ביוני, איראן לא הצליחה להוציא לפועל תקיפות נגד מכליות במפרץ, למעט ההשתלטות על המכלית הבריטית "סטנה אימפרו", שבוצעה בתגובה להשתלטות כוח קומנדו בריטי על מכלית נפט איראנית מול חופי גיברלטר.

המתקפה האמריקנית הייתה חלק ממאבק הסייבר המתמשך בין ארצות הברית ואיראן, המתקיים ביניהן מאחורי הקלעים ולרוב אינו זוכה לחשיפה. לדברי הבכירים האמריקניים, על אף הנזק החמור שנגרם לה במתקפה של ה- 20 ביוני, איראן לא הגיבה בהסלמה קיברנטית, וממשיכה בקצב הרגיל של פעולותיה בתחום זה, המכוונות נגד גורמי ממשל ותאגידים בארצות הברית.

כזכור, לאחר הפלת המל"ט האמריקני הורה נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, להגיב במתקפה על יעדים צבאיים באיראן, אבל ביטל את התקיפה ברגע האחרון. פקידי ממשל בכירים מסרו ל"ניו יורק טיימס" כי התקיפה הייתה אמורה לכלול סדרה של מטרות, ביניהן סוללות נ"מ ומתקני רדאר, ונועדה להתבצע לפנות בוקר כדי להקטין את הסיכון לפגיעה בחיי אדם. על פי הידיעה, מטוסי הקרב וספינות הצי היו כבר בעמדות לקראת התקיפה, אך אז הגיעה מוושינגטון הוראת הביטול.

בראיון ל- NBC הסביר טראמפ מה הניע אותו לעצור את המתקפה. לדבריו, לפני שהעניק את 'האור הירוק' הסופי לפעולה, הוא שאל את בכירי הצבא כמה איראנים ייהרגו, ונענה כי המספר מוערך ב- 150 הרוגים. "חשבתי על כך לשנייה ואמרתי: הם יירטו מל"ט לא מאויש, ואנחנו נשב בעוד חצי שעה עם 150 הרוגים. לא אהבתי את זה, לא חשבתי שזה מידתי".

תגיות:מתקפת סייבראיראןארצות הברית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה