חדשות בארץ

גנץ: החשד לפריצה רוסית נבדק – ולא היו דברים מעולם

בעקבות הפרסום כי הטלפונים שלו ושל ראשי קמפיין כחול לבן נפרצו על ידי האקרים מרוסיה, טען בני גנץ כי מדובר היה בחשד שנבדק ונשלל: "יש לא מעט גורמים פוליטיים שמנסים להציג אותנו באור שלילי ולפגוע בנו"

גנץ (צילום: גילי יערי, פלאש 90)גנץ (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הכחיש הבוקר (חמישי) את הדיווח בחדשות 12, לפיו הטלפונים שלו ושל ראשי הקמפיין של מפלגתו היו נתונים למתקפת סייבר של האקרים מרוסיה.

בראיון לאפי טריגר בגלי צה"ל אמר גנץ: "היה חשד, הוא נבדק, ולא היו דברים מעולם. אני מניח שמדובר בסופו של דבר בהדלפות שיוצאות ממקומות שונים ובהדהוד מעצים שלהן, כי יש לא מעט גורמים פוליטיים שמנסים להציג אותנו באור שלילי ולפגוע בנו. אני מייחס חשיבות גדולה לביטחון המידע שלנו, אבל אני מייחס חשיבות הרבה יותר גדולה למצב בדרום ובצפון. זה הסיפור האמיתי".

"אני לא רוצה לחשוב שהרוסים פועלים עלינו, אני לא רוצה לחשוב שמישהו מפעיל את הרוסים עלינו, וגם אין לי ממצאים שתומכים בכך", הוסיף יו"ר כחול לבן. "הבעיות באבטחת המידע של כחול לבן הן חשובות אבל הרבה יותר מינוריות, וצריך להתקדם מפה".

על פי הידיעה שפרסם אמש עמית סגל, חברת החקירות CGI Group, שנשכרה על ידי חוסן לישראל בראשות גנץ – אחת המפלגות המרכיבות את כחול לבן – כדי לאתר מדליפים, הגישה לפני מספר ימים את הדוח שלה לראשי כחול לבן. בדוח נקבע, כי המפלגה הייתה נתונה למתקפת סייבר "עוצמתית וחריגה" שמקורה ברוסיה, במסגרתה נשאב כל המידע מהטלפונים הסלולריים של ראשי הקמפיין. בנוסף לגנץ, שעל פי הדיווח שני הטלפונים שלו נפרצו, טען הדוח כי ההאקרים הרוסיים פרצו גם לטלפונים של מנהל הקמפיין עידו הר-טוב, יועץ הקמפיין רונן משה וראש המטה הוד בצר. הדוח המליץ לכחול לבן לפנות למשטרה בנושא, אך עד כה טרם הוגשה תלונה.

בעקבות הפרסום על הדוח של CGI, הטיחו בכחול לבן האשמות קשות בחברת המודיעין העסקי, רמזו כי היא מופעלת על ידי גורמים פוליטיים וטענו כי הדוח שלה מפוברק. בתגובה שנמסרה אמש מהמפלגה נאמר: "גורמים פוליטיים החוששים מניצחוננו ניסו להשיג מידע מהנהלת הקמפיין. למרות שהדוח הצביע על חשד לניסיון לדלות מידע, הדבר התברר כשקר וכזב. פנינו לגורמים מקצועיים שמתמחים בתחום הסייבר שאינם החברה שערכה את הדוח, ולא נמצא אף מכשיר נגוע, וכן שופרו אמצעי האבטחה בסביבת אנשי הקמפיין". על פי הדיווח ב- ynet, גורם בכיר במפלגה טען כי ישנו חשד לקשר בין "גורם בחברת החקירות" לבין נתניהו והליכוד.

נשיא חברת CGI, יעקב פרי, הגיב הבוקר על ההאשמות שיצאו מכחול לבן. בראיון לירון דקל ועמית סגל בכאן רשת ב', אמר פרי כי מדובר בניסיון "לירות בשליח", כהגדרתו: "מצטטים דברים שלא היו ולא נבראו. קיים הסכם בינינו לכחול לבן. אנחנו עמדנו בהסכם והם עומדים בהסכם, ואני מתקשה להבין מאיפה הגל העכור הזה של שמועות כאילו החברה שאני עומד בראשה מדליפה. זו השמצה גסה ללא בסיס ורחוקה מהאמת. עשינו את עבודתנו המקצועית, ואני מתקשה להבין מאיפה ההמצאות הזדוניות הללו".

"העסקנו חברת סייבר שזה תפקידה, ואנחנו משוכנעים שהייתה חדירה. הודענו להם שיש בין 4 ל- 5 טלפונים שהגדרנו אותם 'מזוהמים', והמלצנו לפנות למשטרה", הוסיף פרי. "לא דיברנו דווקא על רוסים, דיברנו על מזרח אירופה ועל גורמים עוינים שקרוב לוודאי ממזרח אירופה".

צביקה נווה, מנכ"ל CGI, תקף אף הוא את כחול לבן. בראיון לקרן מרציאנו ואודי סגל בגלי צה"ל אמר נווה: "אנחנו לא הדלפנו שום דבר, אצלם בכחול לבן הכל דולף". הוא הוסיף כי הדוח של החברה נערך על ידי "מומחה סייבר ברמה בינלאומית", כלשונו, והונח לפני כשבועיים על שולחנה של חוסן לישראל: "המלצנו להעביר את הטיפול למשטרה, אבל הלקוח לא נעתר להמלצה. יועצי התקשורת של גנץ רוצים להרוג את השליח".

"עצם זה שהם מתנהגים ככה מעיד שיש להם מה להסתיר", הוסיף נווה. "כנראה שהלקוח פחות אהב את הממצאים. אני מבין שיש פה תפוח אדמה לוהט ובכחול לבן לא יודעים איך לאכול אותו, אבל להרוג את השליח זה לא הפתרון".

(עודכן: 10:10)

תגיות:בני גנץמתקפת סייברבחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה