חדשות בארץ

חיילי צבא לבנון ירו לעבר שני מזל"טים ישראליים

שני מזל"טים ישראליים שחדרו לשטח לבנון וחגו מעל הכפר אל-עדיסה נתקלו באש מנשק קל של חיילי הצבא הלבנוני. צה"ל: "הרחפנים סיימו את משימתם, ולא נגרם נזק"

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

חיילים לבנוניים ירו הערב (רביעי) לעבר שני מזל"טים של צה"ל, שחצו את הגבול וחגו מעל אזור הכפר אל-עדיסה. בהודעה רשמית שהוציא צבא לבנון נאמר כי המזל"טים טסו מעל בסיס צבאי. לרשתות החברתיות עלו סרטונים, בהם נראים החיילים יורים בנשקיהם האישיים לעבר השמיים. המזל"טים לא נפגעו, סבו על עקבותיהם וחזרו לשטח ישראל. מזל"ט נוסף שריחף מעל אזור כפר כילא חזר אף הוא דרומה.

בתקשורת הלבנונית נטען, כי הירי לעבר המזל"טים בוצע במסגרת מדיניותו של הצבא להגיב על הפרת ריבונותה של לבנון. בצה"ל הגיבו כי "לפני כשעה נשמע ירי בשטח לבנון למרחב בו טסו רחפנים של צה״ל. הרחפנים סיימו את משימתם, ולא נגרם נזק".

הדיווחים על הירי לעבר המזל"טים באים על רקע המתיחות המתגברת באזור הצפון, לאחר מתקפת הרחפנים ברובע הדאחיה שבדרום ביירות. על פי הפרסום אתמול ב"טיימס" הבריטי, התקיפה כוונה נגד פרויקט דיוק הטילים של חיזבאללה, ובמהלכה הושמד מכשיר בקרה ממוחשב, ונגרם נזק כבד למערבל המשמש לערבוב דלקים המיועדים לשיפור הביצועים ויכולת הדיוק של טילים. בארגון הטרור השיעי-לבנוני האשימו כי ישראל עומדת מאחורי המתקפה, ומזכ"ל הארגון חסן נסראללה איים בתגובה חריפה. בנאום שנשא בתחילת השבוע מתוך הבונקר בו הוא מסתתר, הגדיר נסראללה את שיגור הרחפנים כ"התפתחות חמורה מאוד" והוסיף כי תושבי הצפון לא יוכלו לישון בשקט: "נגמר הזמן בו מטוס ישראלי מפציץ בלבנון בעוד בישראל נשמר השקט. לא נאפשר זאת – בכל מחיר".

עם זאת, בחיזבאללה הבהירו כי אינם מעוניינים במלחמה עם ישראל. סגנו של נסראללה, נעים קאסם, אמר אמש, בראיון לערוץ הרוסי RT בשפה הערבית, כי ארגונו אינו יכול להבליג, ויגיב על "התוקפנות" של ישראל, אולם הדגיש כי "האווירה כעת אינה אווירת מלחמה, אלא אווירה של תגובה על מתקפה, כדי שישראל לא תכפה משוואות חדשות. הכל יוחלט בעיתו". גורמים המקורבים לארגון הטרור מסרו לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי תגובתו של הארגון תהיה "מחושבת", וזאת כדי למנוע הסלמה שתוביל את הצדדים למלחמה בה הם אינם מעוניינים: "הכיוון כעת הוא לתת מכה מחושבת, אולם כיצד הדברים יתפתחו – זה דבר אחר", אמר אחד המקורות.

מאז תחילת המשבר, הקפידה ההנהגה הלבנונית להעניק גיבוי פומבי לחיזבאללה. בפגישה עם מתאם האו"ם בלבנון, יאן קוביץ', אמר נשיא המדינה מישל עאון כי ישראל הפרה את החלטה 1701 של מועצת הביטחון. בחשבון הטוויטר של לשכתו צוטט עאון כמי שאמר גם כי "מה שאירע הוא בבחינת הכרזת מלחמה, מה שמאפשר לנו להשתמש בזכותנו להגן על ריבונותנו, עצמאותנו ושלמות אדמותינו. אנחנו עם השואף לשלום ולא למלחמה, אבל לא נסכים שיאיימו עלינו בשום דרך".

העיתון "א-שרק אל אווסט", היוצא לאור בלונדון, דיווח הבוקר כי ראש ממשלת לבנון, סעד אל-חרירי, פעל בימים האחרונים בקרב גורמים בינלאומיים על מנת שירסנו את ישראל וילחצו עליה לחדול מהפרות החלטה 1701. אל-חרירי שוחח, בין היתר, בנושא עם מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, ועם שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב. הוא הביע את חששו להידרדרות, שתגרור את ארצו ואת האזור למלחמה. מקורות ממשלתיים בלבנון אמרו, כי בשיחותיו אלו הטיל אל-חרירי על ישראל את האחריות למשבר, והביע את הערכתו כי חיזבאללה יגיב על מתקפת הרחפנים.

תגיות:לבנוןצה"לרחפנים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה