חדשות בארץ

דיווח: חיזבאללה מתכנן תגובה "מחושבת" – כדי להימנע ממלחמה

שני גורמים המקורבים לארגון חיזבאללה אמרו לסוכנות "רויטרס" כי חיזבאללה אינו מעוניין במלחמה עם ישראל, ובהתאם לכך תגובתו תהיה "מחושבת" כדי שלא לגרור את שני הצדדים להסלמה. על פי דיווחים שונים, המל"טים שתקפו ברובע הדאחיה בביירות השמידו רכיב קריטי בפרויקט דיוק הטילים של חיזבאללה

גבול ישראל-לבנון (צילום: פלאש 90)גבול ישראל-לבנון (צילום: פלאש 90)
אא

חיזבאללה מתכונן להגיב על מתקפת המל"טים ברובע הדאחיה בביירות, אך הוא אינו מעוניין במלחמה, ועל כן תגובתו תהיה "מחושבת" כך שלא תוביל אותו ואת ישראל להסלמה שאף אחד מהצדדים אינו רוצה בה. כך אמרו היום (שלישי) שני גורמים המקורבים לארגון הטרור לסוכנות הידיעות "רויטרס". אחד המקורות הוסיף כי "הכיוון כעת הוא לתת מכה מחושבת, אולם כיצד הדברים יתפתחו – זה דבר אחר".

על פי הדיווחים הערב של רועי שרון בכאן חדשות ואלון בן דוד בחדשות 13, תקיפת המל"טים כוונה נגד רכיב קריטי בפרויקט הדיוק הטילים של חיזבאללה, שישראל רואה בו איום אסטרטגי. בעת התקיפה, הרכיב היקר – היחיד הקיים בשטח לבנון – אוחסן באופן זמני בשטח אחסון של חומרי בניין, כך שמי שביצע את התקיפה ניצל את פרק הזמן הקצר לפני העברתו של הרכיב ליעדו. התקיפה הצליחה – הרכיב הושמד, כך שלפי ההערכות לפרויקט ייגרם עיכוב משמעותי של כשנה.

מוקדם יותר היום, פרסם ה"טיימס" הבריטי כי מתקפת המל"טים בדרום ביירות, שחיזבאללה מייחס אותה לישראל, נועדה לפגוע באתר הקשור לפרויקט דיוק הטילים של ארגון הטרור, המוכוון על ידי איראן. על פי הדיווח, שהסתמך על מקורות מודיעין, באתר שהותקף אוחסן מכשור איראני של הפרויקט – מכשיר בקרה ומערבל המשמש לערבוב דלקים המיועדים לשיפור הביצועים ויכולת הדיוק של טילים.

כלי תקשורת בלבנון נתנו היום הסבר אחר ליעד התקיפה. לטענתם, היא כוונה לפגוע במוחמד חיידר, המכונה אבו עלי חיידר – בכיר בחיזבאללה, שכיהן בעבר כחבר פרלמנט מטעם הארגון, ואחראי כיום על הסוגיה הסורית. לדברי האתר הלבנוני "נידאא אל-וטן", חיידר נחשב לאחד מבכיריו הצבאיים של ארגון הטרור, לאחר חיסולם של עימאד מורנייה (ב- 2008) ומוסטפא בדר א-דין (ב- 2016), וניסיון ישראלי לפגוע בו יהווה עבור חיזבאללה "חציית קו אדום".

בחיזבאללה האשימו, כאמור, את ישראל בשיגור שני המל"טים וטענו כי נגרם נזק למרכז תקשורת של הארגון. בנאום שנשא שלשום, הגדיר מזכ"ל הארגון, חסן נסראללה, את שיגור המל"טים כ"התפתחות חמורה מאוד", והבהיר כי ארגונו יגיב עליה בקרוב. "זו הפעולה התוקפנית הראשונה בדאחיה מאז מלחמת לבנון השנייה ב- 2006", אמר. "זו ההפרה הברורה הראשונה של כללי המשחק שנקבעו בתום המלחמה". הוא הוסיף ואיים כי תושבי הצפון לא יוכלו לישון בשקט: "נגמר הזמן בו מטוס ישראלי מפציץ בלבנון בעוד בישראל נשמר השקט. לא נאפשר זאת – בכל מחיר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום לאיומיו של נסראללה. בנאום שנשא בטקס הנחת אבן פינה למרכז הפיתוח של חברת "מובילאיי" בירושלים, אמר נתניהו: "שמעתי את הדברים של נסראללה. אני מציע לנסראללה להירגע. הוא יודע יפה מאוד שמדינת ישראל יודעת להגן על עצמה היטב, ולהשיב לאויביה כגמולם".

"אני רוצה להגיד לו ולמדינת לבנון, שמאכסנת את הארגון הזה השואף להשמיד אותנו, ואני אומר את זה גם לקאסם סולימאני: היזהרו בדבריכם, ועוד יותר היזהרו במעשיכם", הוסיף ראש הממשלה.

‏השר צחי הנגבי (ליכוד) הגיב אף הוא על איומיו של מזכ"ל חיזבאללה. בראיון לערוץ הכנסת אמר הנגבי: "אני לא בטוח עד כמה היציבות הנפשית שלו היא היום במיטבה. הוא כבר תקוע 13 שנים במעצר בית שכפה על עצמו. אדם שיושב 13 שנים בתוך בונקר – יכול להיות שהוא לא בדיוק יציב, ולכן דברי הרהב שלו לפני ימים ספורים מחייבים אותנו למשנה זהירות ודריכות".

תגיות:חיזבאללהביירותפרויקט דיוק הטילים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה