חדשות בארץ

תיעוד: אחיו של זכריא זביידי נעצר בג’נין – חשוד בביצוע פעולות טרור

מסתערבים של מג"ב פשטו הלילה על ביתו של דאוד זביידי במחנה הפליטים בג'נין, ועצרו אותו בחשד לביצוע פעולות טרור בגזרת ג'נין. אחיו, שהיה אחראי בעשור הקודם לרציחתם של עשרות ישראלים בפיגועי טרור ונודע כמבוקש מספר 1 באזור יהודה ושומרון, עומד בימים אלו לדין על מעורבותו בפיגועי ירי באזור רמאללה

אילוסטרציה (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)
אא

דאוד זביידי – אחיו של זכריא זביידי, לשעבר מפקד הזרוע הצבאית של הפת"ח באזור ג'נין – נעצר לפנות בוקר (שלישי) בביתו במחנה הפליטים בג'נין, בחשד לביצוע פעולות טרור בגזרת ג'נין.

מסתערבי משמר הגבול, מלווים בכוחות גדולים של מג"ב וצה"ל, פשטו על ביתו של זביידי וביצעו את המעצר במהירות וללא התנגדות. המעצר בוצע בעקבות מודיעין מדויק. ממג"ב נמסר כי "הכוחות הפועלים בגזרת יהודה ושומרון ימשיכו לפעול יחד עם ארגוני הביטחון לסיכול טרור ולמעצרם של אלו המעורבים בפעילות טרור".

"דקות ספורות לאחר שפשטנו על ביתו של דאוד זביידי במחנה הפליטים בג'נין, כבר עשינו את דרכנו החוצה עם דאוד, המבוקש בגין פעולות טרור אותן ביצע", אמר מפקד יחידת המסתערבים של מג"ב. הוא ציין כי "את המורכבות בפעילות מסוערבת בלב מחנה הפליטים ג'נין קשה להסביר, אך העובדה שהיא עברה בהצלחה וללא נפגעים מעידה יותר מכל על מקצועיות ונחישות הלוחמים".

תיעוד מעצרו של דאוד זביידי (קרדיט סרטון: דוברות המשטרה)

זכריא זביידי – שהיה אחראי בעשור הקודם לרציחתם של עשרות ישראלים בפיגועי טרור ונודע כמבוקש מספר 1 באזור יהודה ושומרון – נעצר ב- 27 בפברואר עם עורך הדין טארק ברגות, במסגרת פעילות משותפת של השב"כ בשיתוף כוחות צה"ל וימ"מ.

בחקירתם בשב"כ עלה כי הם ביצעו 2 פיגועי ירי, ב- 7 בנובמבר 2018 וב- 5 בינואר 2019, שכוונו לעבר אוטובוסים שנסעו בציר הסמוך לבית אל. בחסדי שמיים, הפיגועים הסתכמו בפציעות קלות בלבד. לצורך הפיגועים והכנתם עשו שני המחבלים שימוש ברכבו של זביידי, רכב אותו קיבל מהרשות הפלסטינית במסגרת תפקידו במשרד האסירים הפלסטיני. היערכותם לביצוע פיגועים כללה בדיקות של השטח המיועד לפיגוע, תצפיות על היעדים לפיגוע ואיסוף מידע.

עוד נחשף בחקירה, כי זביידי וברגות הוציאו לפועל פיגוע ירי נוסף ב- 27 בדצמבר 2018. הם ירו לעבר אוטובוס שעלה ליישוב פסגות, אך לא הצליחו לפגוע בו בשל תנאי מזג האוויר. הם תכננו לבצע פיגוע נוסף במהלך חודש פברואר לעבר אוטובוס אגד הנוסע לפסגות, אך מעצרם סיכל את הפיגוע. בחקירתו בשב"כ, הודה ברגות בביצוע פיגוע ירי לעבר ניידת משטרה במעבר הזיתים, בסמוך לירושלים. הפיגוע בוצע ב- 19 בנובמבר 2016, ולניידת נגרם נזק.

ברגות, יליד 1975, מחזיק בתעודת זהות כחולה והינו חבר בלשכת עורכי הדין בישראל. עד למעצרו הוא ייצג אסירים ביטחוניים בבתי המשפט בישראל ובאזור יהודה ושומרון, וכן הועסק כעורך דין במסגרת משרד האסירים של הרשות הפלסטינית. בחודש שעבר גזר עליו בית הדין הצבאי במחנה עופר 13 וחצי שנות מאסר. זביידי – שהפר את "הסכם המבוקשים", שהושג ב- 2007 בין ישראל לרשות הפלסטינית, במסגרתו קיבל חנינה והוצא מרשימת המבוקשים – עומד בימים אלו לדין לא רק על פיגועי הירי שנחשפו לאחרונה אלא גם על פעילות הטרור בה היה מעורב בעבר.

(עודכן: 20:03)

תגיות:מג"במסתערביםזכריא זביידי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה