חדשות בארץ

סוכל פיגוע בשומרון: מטען חבלה נוטרל סמוך לשכם

שלושה ימים לאחר פיגוע המטען הקטלני במעיין דני, ליד היישוב דולב שבבנימין, סוכל בחסדי שמיים פיגוע מטען בציר עוקף שכם, בין היישובים איתמר ואלון מורה

(צילום: Abir Sultan/Flash90)(צילום: Abir Sultan/Flash90)
אא

כוח צה"ל חשף היום (שני) מטען חבלה, שהונח סמוך לציר עוקף שכם (כביש 555), בין היישובים איתמר ואלון מורה. מצה"ל נמסר כי גשש הכוח איתר את המטען במהלך סיור. כוחות צבא נוספים הוקפצו לזירה וחסמו את הציר. חבלני משמר הגבול שהוזעקו אל המקום נטרלו את המטען. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים.

מהמשטרה נמסר כי נטרול המטען התבצע תוך שימוש ברובוט, ואכן אומת שמדובר במטען חבלה שהוכן ממטף כיבוי. הממצאים בזירה הועברו להמשך חקירת מערכת הביטחון. עם סיום הפעילות, נפתח הכביש לתנועה.

גילויו של מטען החבלה מגיע שלושה ימים לאחר הפיגוע הקטלני במעיין דני שליד היישוב דולב, בו נרצחה רינה שנרב הי"ד. המחבלים הפעילו מרחוק מטען חבלה גדול, במשקל של כמה קילוגרמים, שהוסלק בסוף השביל היורד אל המעיין. אביה של רינה, הרב איתן שנרב, שהגיע עמה ועם אחיה דביר אל המעיין, סיפר אתמול לניב רסקין בחדשות הבוקר (ערוץ "קשת" 12) על הפיגוע: "החנינו את הרכב וירדנו למטה בשביל. בסוף השביל פיצוץ גדול. היה לי די ברור מההתחלה שמדובר במטען צד די גדול. שחור בעיניים. הכול פיח. דביר צעק 'אבא' ואני צעקתי 'רינה, רינה'. הלכתי אליה, ואחרי כמה שניות ראיתי שאין מה לעשות. אני חובש מקצועי, וגם דביר בקורס חובשים. הבנו שאין מה לעשות, ואז חיזקנו אחד את השני".

הרב שנרב ציין כי בתו, שהלכה ראשונה, ספגה את כל המטען ובכך הצילה את אחיה ואותו: "כבר בשניות הראשונות דביר תפקד בצורה מדהימה. אין מילים. הוא אמר לי להתקשר לכוחות ההצלה. התקשרתי, ותוך כדי חיזקנו אחד את השני, ממש כמה שניות אחרי הפיגוע כשראינו שרינה כבר לא איתנו".

"היא הייתה שלווה, ויכולנו להיפרד ממנה. חיבקתי ונישקתי אותה. אמרתי לה שאנחנו איתה ולא נעזוב אותה. היא הרוגת מלכות. אנחנו מאמינים שהיא רוצה שנתחזק ושלא ניחלש, ונחזק את עם ישראל", הוסיף האב השכול.

מצה"ל נמסר אמש כי כוחות הביטחון ממשיכים במצוד אחר המחבלים, וכי במסגרת המצוד בוצעו מספר מעצרים בכפר עין עריכ שבאזור רמאללה, בנוסף לשלושת המעצרים שבוצעו בסוף השבוע בכפר זה ובכפר עין קיניא שבגזרה. מקורות פלסטיניים טענו כי כוחות הביטחון הגיעו גם לכפר כובר וערכו בו מעצרים.

הנשיא ראובן ריבלין הגיע היום לבית החולים הדסה עין כרם, בו מאושפזים הרב שנרב ובנו, וניחם אותו על הירצחה של רינה הי"ד: "הרוח והיכולות שלך, הרב איתן, גם הנפשיות וגם המנהיגותיות, מחזקות אותנו פה כל כך בארץ הזו", אמר ריבלין לאב השכול. "אנחנו בוכים, ומגיע לה לרינה שנבכה, אבל אנחנו גם קמים. וחשוב לנו ביותר להמשיך את קול רינה, לבחור בחיים ולהמשיך חזקים".

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את מנכ"ל משרדו להביא לאישור בוועדת התכנון הקרובה הקמה של שכונה חדשה בדולב, בה ייבנו כ- 300 יחידות דיור חדשות. "נעמיק שורש ונכה באויבינו. נמשיך לחזק ולפתח את ההתיישבות", כתב נתניהו בחשבון הטוויטר שלו.

תגיות:שכםצה"למטען חבלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה