חדשות בארץ

בתגובה לירי הרקטות: צה"ל תקף ברצועה ומחליט על הורדת חצי מכמות העברת הדלקים לרצועה

מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע כי בעקבות ירי הרקטות מרצועת עזה, החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו על הורדת חצי מכמות העברת הדלקים לתחנת הכוח ברצועה, החל משעות הבוקר ועד להודעה חדשה

(צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)(צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)
אא

מטוסי קרב של צה"ל תקפו הלילה (שני) מספר יעדי טרור במתחם צבאי של חמאס בצפון רצועת עזה, ביניהם משרד מפקד גדוד של חמאס. מדובר צה"ל נמסר, כי התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטות ששוגרו משטח הרצועה.

אזעקת צבע אדום הופעלה אמש, בסביבות השעה 21:00, בעיר שדרות ובמספר יישובים נוספים בעוטף עזה. צה"ל מסר כעבור זמן קצר, כי זוהו שלושה שיגורים. לוחמי כיפת ברזל יירטו שני שיגורים, ואילו הרקטה השלישית התפוצצה בשטח פתוח, סמוך לכביש 34. במקום התלקחה שריפה, וכוחות כיבוי הוזעקו כדי לכבותה. שברי טיל של כיפת ברזל פגעו בבניין לא מאוכלס בשדרות. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים.

שיגור הרקטות התרחש בעת שאירוע מוזיקלי נערך בחוצות העיר שדרות. אזעקת צבע אדום גרמה לבהלה רבה, והוחלט לקצר את האירוע ולסיימו. במד"א דיווחו כי חובשים ופראמדיקים העניקו טיפול רפואי ל- 7 בני אדם בשדרות – 6 נפגעי חרדה, ואישה כבת 30, שנפצעה קל מחבלות בגפיים כאשר נפלה בדרך למרחב המוגן.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, הודיע הבוקר כי בעקבות הירי הרקטי מרצועת עזה לשטח מדינת ישראל, החליט ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, על הורדת חצי מכמות העברת הדלקים לתחנת הכוח ברצועת עזה דרך מעבר כרם שלום, החל משעות הבוקר ועד להודעה חדשה. הורדת הסולר בחצי מהכמות תצמצם באופן משמעותי את אספקת החשמל ברצועת עזה.

בתוך כך, כלי תקשורת בלבנון דיווחו הלילה כי כלי טיס של חיל האוויר תקפו מטרות של ארגון "החזית העממית לשחרור פלסטין" בגבול שבין סוריה ולבנון. על פי הידיעות, התקיפה גרמה לנזק אך לא היו נפגעים. בישראל לא הגיבו לדיווחים.

בעקבות האירועים בדרום ובצפון, ‏הקבינט המדיני ביטחוני יתכנס הבוקר בשעה 10:00.

(עודכן: 9:33)

תגיות:חמאסרצועת עזהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה