טורים אישיים - כללי

הסרטונים של ליברמן: עלבון לאינטליגנציה

המפלגות החרדיות חייבות הרבה לאביגדור ליברמן: על כל שקל שהוא מוציא על קמפיין השנאה שלו, הן יכולות להוריד שקל והמצביעים שלהן עדיין ינהרו לקלפיות. כשליברמן בשטח, הוא עושה את העבודה ביעילות, וגורם למצביעים החרדים להבין שהפעם בהחלט מדובר ברגע האמת

ליברמן (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)ליברמן (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

אל הפלייליסט הצורם שמשמיעה מפלגת ישראל ביתנו נגד הציבור החרדי, הצטרף השבוע סרטון חדש שמשלים את מפגן החולשה שלה. שלא במפתיע, הסרטון החדש  אינו עוסק בהישגי המפלגה, בחקיקות שקודמו באמצעותה או בפילוסופיה מדינית שהיא מעוניינת להוביל לאחר הבחירות. גם ליברמן מספיק כנה עם עצמו כדי להבין שבהיעדר הישגים משמעותיים, הדרך היחידה לקושש מנדטים עוברת דרך שנאת חרדים ושימוש בקלישאות קריאייטיביות. 

כדרכה של המפלגה והעומד בראשה, הסרטון החדש פונה למצביעים הפוטנציאליים של ישראל ביתנו באמצעות שאלות מניפולטיביות שמציגות נתונים קשים נגד המגזר החרדי. כמי שהוצגו בעבר כזוללי כספי ציבור ועושקי חילונים, גם הפעם מוצגים החרדים בכך שאינם מאפשרים את העלאת שכר החיילים ומונעים גיוס של מפקחי חינוך ובנייה. חבל, ליברמן. אם לא המפלגה, לפחות תאמין שהאינטליגנציה של המצביעים שלך עוברת את אחוז החסימה. תביא טיעונים משכנעים יותר. 

הבעיה היא שעם נתונים מאד קל לשחק. במקום להפנות את השאלות הללו למגזר החרדי שהדרישות התקציביות שלו מבוססות על יחסי הגודל בין האוכלוסיות, אולי כדאי שליברמן יפנה את שאלותיו לשר האוצר שהוביל את מדינת ישראל לגירעון תקציבי עמוק בהיקפים של מיליארדי שקלים. במקום להקצות מיליארדי שקלים לתוכניות שטרם הוכיחו את עצמן – מחיר למשתכן ונטו משפחה – שר האוצר יכול היה להקצות הרבה פחות עבור פקחי בנייה. להאשים בזה את החרדים נשמע כמו ניסיון נואש לדבר לציבור ששנאת הדת מניעה אותו לקלפי.

גם הטיעון על 20 אלף משגיחי כשרות שמונעים מהמדינה לממן מפקחי בנייה, מתברר כאחד השקרים שההקשר ביניהם למציאות יכול להתרחש רק בסרטוני ישראל ביתנו. הנתונים שפרסם דובר הרבנות הראשית לישראל, מדברים על לא יותר מ-200 משגיחי כשרות שמועסקים על ידי המדינה. טעות של כמה אחוזים לכאן או לשם היא לגיטימית; טעות של 99% היא כבר בלתי נסלחת. לא צריך יותר מזה כדי לקבל עדות על האופי המניפולטיבי של מפלגת ישראל ביתנו בקמפיין האחרון. היא רק שכחה לספר לציבור כמה עלתה הגחמה של ליברמן לקופת הציבור כשהחליט להצעיד את מדינת ישראל לבחירות נוספות. 

אם על שכר החיילים הוא מתלונן, אפשר להציג את השאלה בצורה שונה מעט: כשתקציב הביטחון עומד על 106 מיליארד שקלים לשנת הכספים 2019, כאשר חלק גדול מופנה לשכר חיילים שאינם קרביים, איך נשלם לאברך יותר מ-800 שקל לחודש? זה בדיוק מה ששואלות המפלגות החרדיות, גם אם זה לא תמיד ערב לאוזן הישראלית, אך הן משתמשות בדרכים נאותות יותר כדי לגרום לציבור שלהן להצביע. את התשובות הן ייתנו בקלפי.  

האמת חייבת להיאמר: החרדים חייבים הרבה לאביגדור ליברמן. אם להשתמש במונחים של בחירות, על כל שקל שהוא מוציא על קמפיין השנאה שלו, המפלגות החרדיות יכולות להוריד שקל והמצביעים שלהן עדיין ינהרו לקלפיות. כל פעולת הסברה מצד הנציגים החרדים מיותרת אפוא כשליברמן בשטח. הוא עושה את העבודה ביעילות וגורם למצביעים החרדים להבין שהפעם, אולי במידה רבה יותר מהפעמים הקודמות, בהחלט מדובר ברגע האמת.

פורסם לראשונה ב"ישראל היום"

תגיות:חרדיםבחירות 2019אביגדור ליברמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה