בריאות ותזונה

שבר את הרשת: כך תשמרו תפוחי אדמה מה’קרניים’ המסוכנות

איך אפשר להאריך את חיי המדף של תפוחי האדמה באופן כזה שימנע את ה'קרניים' המסוכנות? בלוגר אמריקני חולק עצה שוות זהב שכדאי לכולנו לאמץ

אא

תפוחי אדם ירוקים או כאלה שיש עליהם כתמים ירוקים, תפוחי אדמה שחשופים לאור, לחות וחום, ותפוחי אדמה שמתחילים להצמיח מתוכם שורשים – כולם כאחד נכנסים לקטגוריית המסוכנים, ובעלי סיכויים גבוהים יותר להכיל בתוכם רמות גבוהות של רעלנים כמו סולנין וגליקואלקלואידים. 

אז איך אפשר להאריך את חיי המדף של תפוחי האדמה באופן כזה שימנע את ה'קרניים' המסוכנות? בלוגר אמריקני חולק עצה שוות זהב שכדאי לכולנו לאמץ: "כל מה שצריך כדי להימנע מהקרניים הוא לאחסן את תפוחי האדמה בקופסת קרטון, שקית נייר או רשת - כדי להאריך את חיי המדף שלהם", הוא כותב ומוסיף כי שיטה זו אמורה להחזיק את תפוחי האדמה בטריותם לאורך ארבעה עד שישה חודשים. 

אולם יש לכך תנאי. "לפני שאתם מאחסנים את תפוחי האדמה, עליכם לוודא שאין עליהם כתמים רכים, נבטים, עובש, נזקי חפירה ואי אלו 'פגיעות' אחרות".

לדבריו, אחסון בשקיות ניילון אינו טוב היות ושקיות הניילון 'חונקות' את תפוחי האדמה ומקצרות את חיי המדף שלהם בצורה ניכרת. "אם יש לכם מרתף לא מחומם, מוסך או סככה מבודדים - זה מקום מושלם לתפוחי האדמה שלכם. לעולם אל תאחסנו תפוחי אדמה במקר, כי הטמפרטורה הקרה מדי שלו הופכת את העמילן שלהם לסוכר".

טיפ נוסף שחולק הבלוגר הוא לא לשטוף את תפוחי האדמה לפני שאנחנו משתמשים בהם, וכן להרחיק את תפוחי האדמה בסל - מהבצל. "גם תפוחי האדמה וגם הבצל משחררים גזים שגורמים לאחר להתבשל, ולכן אם קניתם תפוחי אדמה ואחסנתם אותם בצורה טובה, הימנעו מלשים לידם את הבצל".

תגיות:תפוחי אדמהסכנהקרניים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה