חדשות בארץ

מקורבים לליברמן: אפס מגעים עם הליכוד, הפערים גדולים מדי

בסביבתו של ליברמן דוחים את הדיווחים כי בין הליכוד לישראל ביתנו מתקיימים מגעים לישיבה משותפת בממשלה לאחר הבחירות: "לאור העמדה שנתניהו פרסם מאמר בו התחייב לפעול נגד הקמת ממשלת אחדות ולא לוותר על המפלגות החרדיות, קשה לראות איך השניים יפגשו באמצע". הליכוד: "אין אפשרות להיפגש עם ליברמן "באמצע" כי ליברמן פשוט הלך עד סוף השמאל"

ישראל ביתנו (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)ישראל ביתנו (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

ברקע הדיווחים על מגעים בין הליכוד לישראל ביתנו בנוגע לישיבה בממשלה משותפת, גורמים בסביבתו של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הכחישו היום (חמישי) את הדברים והבהירו כי לא מתקיים שיח בינם לליכוד. "אפס מגעים עם הליכוד", אמרו בריאיון ל'מעריב'.

"מפלגת ישראל ביתנו פועלת למען הקמת ממשלת אחדות לאומית ליברלית ורחבה, ולא פוסלת לא את הליכוד ולא את העומד בראשו", הדגישו בישראל ביתנו. "יחד עם זאת, לאור העמדה שנתניהו פרסם מאמר בו התחייב לפעול נגד הקמת ממשלת אחדות ולא לוותר על המפלגות החרדיות, קשה לראות איך השניים יפגשו באמצע", הוסיפו. "מפלגת ישראל ביתנו בשום תנאי לא תשב בממשלה עם החרדים, עם המשיחים, בטח ובטח – עם המפלגות הערביות".

תגובת הליכוד לא איחרה לבוא, ובהודעה שהוציאה דוברות הליכוד הודגש כי ליברמן כבר איננו נמנה, כך לטענתם, על מחנה הימין. "אין אפשרות להיפגש עם ליברמן "באמצע" כי ליברמן פשוט הלך עד סוף השמאל", תקפו. "הוא כרת ברית פוליטית מחייבת עם גנץ ולפיד, הוא התחייב להמליץ על גנץ לראשות הממשלה, והוא סולל את דרכו של איימן עודה לשולחן הממשלה והקבינט. אין איך להיפגש אתו ואין על מה להתפשר אתו מפני שהליכוד מחויב להקים ממשלת ימין חזקה ולא ממשלת שמאל וערבים שליברמן מתאמץ להקים".

הבוקר, בעקבות הצהרתו המפתיעה של יו"ר הרשימה הערבית המשותפת, ח"כ איימן עודה, כי מפלגתו מוכנה לשבת בממשלת מרכז-שמאל, בליכוד ניצלו את ההודעה כדי להאשים את כחול לבן בחבירה לערבים. בכחול לבן אומנם התנערו מהטענות והדגישו כי לא יקימו ממשלה עם המפלגות הערביות, אך דבר לא מנע מהליכוד להאשים בכפיפה אחת את ליברמן ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, בחתירה להקמת ממשלה שכזו. בתגובתו, תקף יו"ר ישראל ביתנו את הליכוד, וכתב כי "ההודעה באה להכשיר את שלב ב' בתוכנית השלבים של נתן אשל". לדבריו, "מה שמסתתר מאחורי ההודעה המוזרה הזו זה ניסיון לתת גושפנקה למהלך מסוכן של שת"פ בין "הליכוד" לרשימה המשותפת, כאשר היעד הוא הקמת ממשלה עם החרדים בתמיכת המפלגות הערביות. 'ישראל ביתנו' לא תסכים לשת"פ עם איימן עודה והרשימה המשותפת בשום צורה.

"מקומו של איימן עודה, שפעם אחר פעם מתייצב לצד חמאס וחיזבאללה וכל אויבי ישראל, בפרלמנט ברמאללה ולא בכנסת ישראל. "ישראל ביתנו" תתמוך אך ורק בממשלה לאומית ליברלית רחבה ולא נהיה חלק מממשלה צרה, לא בראשות גנץ ולא בראשות נתניהו", הוסיפו.

בסביבתו של נתן אשל, איש אמונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, תקפו את יו"ר ישראל ביתנו בחזרה, ואמרו כי "ליברמן ישב עם מפלגות ערביות עוד לפני שיחסל את הנייה. אשל טען במאמריו כי צריך לשתף יותר את ערביי ישראל ולדאוג להם יותר, ואף פעם לא דיבר על שיתוף הפעולה עם הרשימה המשותפת".

תגיות:הליכודאביגדור ליברמןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה