חדשות בארץ

רקטה שוגרה מרצועת עזה ונחתה בשטח פתוח

כתוצאה מהשיגור, הופעלה התרעת צבע אדום בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק

ירי מעזה, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ירי מעזה, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

המתיחות בדרום: הפלסטינים שיגרו הערב (רביעי) רקטה מרצועת עזה לעבר יישובי העוטף. מדובר צה"ל נמסר כי "זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל". כתוצאה מהשיגור, הופעלה התרעת צבע אדום בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. הרקטה נחתה בשטח פתוח, ובחסדי שמיים אין דיווחים על נפגעים או נזק.

במוצאי השבת האחרונה הופעלה אזעקת צבע אדום בעיר שדרות ובמספר יישובים נוספים בעוטף עזה. זוהו שלושה שיגורים לשטח ישראל, ושניים מהם יורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל. חלקים של רקטה נוספת אותרו בחצר בית בשדרות. לבית נגרם נזק, אך בחסדי שמיים האירוע הסתכם במספר פציעות קלות. באירוע נוסף, שהתרחש כעבור מספר שעות, זמן קצר לפני חצות, זיהו תצפיות צה"ל מספר חשודים חמושים נעים בסמוך לגדר המערכת בצפון הרצועה. מסוק קרב וטנק של צה"ל ביצעו לעברם ירי על מנת לסכל את ניסיון החדירה. בעזה דיווחו על שלושה הרוגים ופצוע אחד.

לילה קודם לכן יירטו לוחמי כיפת ברזל רקטה ששוגרה מהרצועה לעבר ישראל. שני בני אדם, שנפגעו בעת המנוסה למרחב מוגן, נזקקו לטיפול רפואי בבית החולים ברזילי. בתגובה לירי הרקטה, תקפו מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל שתי תשתיות טרור תת-קרקעיות של חמאס, בצפון הרצועה ובמרכזה. מצה"ל נמסר כי הוא "ימשיך לפעול נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל, ורואה בארגון הטרור חמאס אחראי על כל הנעשה ברצועת עזה וממנה".

בתוך כך, גל ברגר דיווח הערב בכאן חדשות, מפי מקורות פלסטיניים, כי שליח קטאר לרצועה, מוחמד אל-עמאדי, יגיע מחר לעזה. בכפוף לאישור ישראלי, הכסף הקטארי אמור להיכנס לרצועה. במקביל, בחמאס ובג'יהאד האסלאמי עושים מאמצים להביא מספר רב יותר של מפגינים להפגנה השבועית שתתקיים מחרתיים על גדר המערכת. ביום שישי שעבר התפרעו אלפי פלסטינים במספר מוקדים לאורך הגדר. הם יידו אבנים, רימונים ומטעני חבלה לעבר הגדר וחיילי צה"ל. הלוחמים השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי חי, בהתאם להוראות הפתיחה באש. ממשרד הבריאות בעזה נמסר על 63 פצועים בדרגות פציעה שונות, ביניהם 32 שנפגעו מירי חי.

תגיות:עוטף עזהרצועת עזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה