חדשות בארץ

חקירת ההדלפות בכחול לבן: ח"כ מיש עתיד אסף מידע מביך נגד גנץ

לאחר הסערה שפרצה בתחילת השבוע בעקבות הדיווח כי יו"ר כחול לבן העסיק חברת מודיעין שתחשוף את המדליפים במפלגה, תוך שהוא לא מעדכן את צמרת הרשימה, הבוקר פורסם מסקנות הבדיקה, לפיהם חבר כנסת מכהן ופעיל מטה, שניהם מטעם סיעת יש עתיד, אספו מידע מביך נגד גנץ והדליפו אותו לתקשורת. בהודעה שפרסם גנץ לא הכחיש את הטענה אודות איסוף מידע כזה, אך הבהיר: "אין לי ואין לאף אחד בכחול לבן שום מידע על חבר כנסת החשוד בהדלפות"

גנץ ולפיד (צילום: פלאש 90)גנץ ולפיד (צילום: פלאש 90)
אא

בצל סערת בדיקת החפרפרות בכחול לבן שהוביל יו"ר המפלגה, בני גנץ, ללא שעדכן בכך את בכירי המפלגה, הבוקר (רביעי) דווח ב-ynet כי מסקנות דו"ח הבדיקה מצביעים על כך כי חבר כנסת מכהן מטעם סיעת "יש עתיד", יחד עם פעיל מטה של הסיעה, אספו מידע מביך על גנץ, והדליפו אותו לתקשורת.

בכחול לבן הכחישו בתוקף את הדברים, ובסרטון שפרסם גנץ הבהיר כי אף חבר כנסת לא הדליף,  אולם לא הכחיש את הדיווח כי אספו נגדו מידע רגיש. "אני מבקש להבהיר כי אין לי ואין לאף אחד בכחול לבן שום מידע על חבר כנסת החשוד בהדלפות", אמר. "אכן ישנם גורמים במערכת הפוליטית שחוששים מאוד מיכולותיה של כחול לבן ויש מצב שהם פועלים בעניין הזה". גנץ הפנה אצבע מאשימה לגורמים בקואליציה, ותקף: "נזכיר לכולנו שהחשודים היחידים יושבים בממשלת נתניהו – הם והעומד בראשם".

בתגובה הרשמית שפרסמה מוקדם יותר כחול לבן, נמסר בתגובה: "אין שמץ של אמת בידיעה. החשודים היחידים במערכת הפוליטית יושבים בממשלת נתניהו. בכחול לבן אין אף ח"כ שחשוד בהדלפות וחבל שניתן ביטוי לשמועות עלומות חסרות בסיס. כחול לבן נחושה להחליף את משטר נתניהו ומודעת לכך שיש גורמים פוליטיים במפלגות אחרות שמנסים לחבל במאמץ שבסופו כחול לבן תרכיב את הממשלה הבאה". במפלגה לא הכחישו את העובדה כי שכרו חברת מודיעין אזרחית, ואמרו כי "כמקובל בקמפיינים פוליטיים, כמו גם במפלגות אחרות, אנו נעזרים מעת לעת בגורמי מקצוע בתחום אבטחת מידע".

מאז פרסום הידיעה ביום ראשון, מתיחות נוספת נרשמה בצמרת כחול לבן זאת בעקבות הדיווח כי גנץ העסיק חברת מודיעין פרטית בניסיון לחשוף את החפרפרות במפלגה שמדליפות לתקשורת, תוך שהוא לא טרח ליידע בכך את הנהגת המפלגה – בהם, יאיר לפיד, גבי אשכנזי ומשה יעלון. לפי הדיווח ב'ידיעות אחרונות', מהבדיקות עלה החשד כי איש בסיעת "יש עתיד" הוא שאחראי להדלפת החומרים והקלטות לתקשורת. אך בעוד וביש עתיד סירבו להגיב על הדיווח עצמו, גורם בסיעה טען אז כי מי שמימנה את התחקיר באופן בלעדי היא סיעת "חוסן לישראל" של גנץ, וכי יש עתיד מודרה ממנו לחלוטין. גורמים אחרים בסיעה שתקפו את ממצאי התחקיר, טענו כי הדיווח כאילו איש מסיעתם הדליף, הינו "מופרך ושקרי", וכי כל מטרתו הוא רק כדי להצדיק תקשורתית את ההחלטה להעסיק חברה שתנטר את פעילות חבריה. גורמים אחרים בסיעה כינו את המהלך "הזוי ומוזר".

בעקבות הפרסום הבוקר על מסקנות הבדיקה שמטילות את האשמה על ח"כ מכהן ופעיל מטה ביש עתיד, מיהרו שורת ח"כים בכחול לבן – לרבות בכירים במפלגה מטעם יש עתיד – להכחיש את הדיווח. ח"כ עפר שלח, מבכירי יש עתיד, אמר בריאיון לכאן ב' כי "העיתון (ידיעות אחרונות – א"פ) שעבדתי בו מפרסם כותרת שאינה אמת. לא היה דוח כזה. הייתה בדיקה במסגרת מפלגת חוסן לישראל של גנץ שהחליטה שהיא צריכה לבדוק את עצמה בענייני אבטחת מידע. אין שום דוח שמצביע על הדלפה".

ח"כ מאיר כהן, בכיר אחר בסיעת יש עתיד, תקף ברמיזה את יו"ר כחול לבן, ואמר כי הוא צריך להכחיש את הפרסום בפה מלא, ולומר בקולו "לא היה ולא נברא". בריאיון לגלי צה"ל אמר כהן: "אני מקדים אותו ומבהיר - אף אחד מאתנו לא החפרפרת ואין מסמך כזה". ח"כ חילי טרופר מסיעת חוסן לישראל טען גם הוא כי "אין שום דוח שקובע שאיש 'יש עתיד' הוא המדליף. לא קיים בכלל דוח כזה".

 

מתיחות בצמרת כחול לבן: איש "יש עתיד" נחשד בהדלפות

לצורך חשיפת החפרפרת שכרה החברה את שירותיה של חברת המודיעין העסקי CGI Group, בראשות ראש השב"כ ואיש יש עתיד לשעבר, יעקב פרי, שיחד עם צביקה נווה הפעילה אמצעים מתקדמים לאיתור זהותם של המדליפים.

ההתקשרות של כחול לבן עם חברת המודיעין נעשתה בעידודו ויוזמתו של יו"ר המפלגה, בני גנץ, שנימק בפני חברי הרשימה כי לנוכח הנזק שנגרם למפלגה בשל הדלפות אלה, לאף חבר לא תינתן חסינות. בשלב הראשוני הכינו בחברה פרופיל של כל בכירי המפלגה, זאת בניסיון לצמצם אפשרויות ראשוניות ולסמן מדליפים פוטנציאליים. בשלב הבא שתלו אנשי המודיעין תכנית עבודה הכוללת מסרים פיקטיביים של המפלגה, וחילקו לכל חבר ברשימה שסומן כ"מדליף פוטנציאלי" מסר מזויף שייחודי לו, כך שאם מסר זה יודלף לתקשורת, יידעו במיידית איזה מהחברים אחראי לכך. לצורך כך, בחברה גם שתלו בקובץ תוכנת סייבר מתוחכמת שמקשה על איתורה, ומסמנת את זהות המדליף.

אחת מ"תכניות העבודה" שהודלפה לתקשורת היא "צבא המגיבים של כחול לבן", שלפי הדיווח ב'ישראל היום' מ-4 באוגוסט, קראה לפעילי המפלגה לאזן תגובות נגדה ברשתות החברתיות.  יום לאחר ההדלפה כבר ידעו במפלגה להצביע על זהות המדליף, ולקבוע כי בכיר מטעם סיעת יש עתיד אחראי לה. בחברה הסתייגו והבהירו כי הבדיקה טרם הסתיימה, וכי ייתכן כי הוא אינו המדליף היחיד.

ביש עתיד סרבו להתייחס לידיעה. עם זאת, בכחול לבן הודו כי הם עושים שימוש בחברות מודיעין. "המפלגה נחושה להחליף את משטר נתניהו ומודעת לכך שיש גורמים פוליטיים שמנסים לחבל במאמץ. קמפיין הבחירות נעזר מעת לעת בגורמי מקצוע בתחום אבטחת המידע", ציינו בכחול לבן.

בעקבות גל הדלפות מדיונים חשאיים ביותר שקיים גנץ עם צמרת המפלגה, כבר במרץ האחרון הורה גנץ להנהלת הקמפיין המשותף על הקמת מנגנון חקירה פנימי שיחשוף את זהותו של החפרפרת.

באחת מההקלטות, שהטילה צל כבד על רצינות כוונותיה של כחול לבן, נשמע גנץ מודה כי הוא לא נועל לחלוטין את הדלת בפני האפשרות לשבת עם נתניהו. בהקלטה נוספת הצהיר גנץ כי הוא מוכן להרחיק לכת כדי להבטיח את ישיבתם של המפלגות החרדיות בממשלתו.

 

תגיות:בני גנץיש עתידבחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה