חדשות בארץ

בחמאס חוששים: "המפגעים הבודדים בגבול עזה יכולים לגרור אותנו למלחמה"

בחמאס חוששים מהידרדרות לסבב הסלמה נוסף בעקבות המפגעים הבודדים שמנסים לחדור אלת שטח ישראל ולבצע פיגועים. למרות שבארגוני הטרור העזתיים לא לוקחים עליהם אחריות, הם מעודדים נקיטת פעולות אלה. אתמול איימו בחמאס כי "הכעס והלחץ של הפלסטינים יתפוצצו בפנים של ישראל אם היא לא תסיר את המצור על עזה ותפסיק את פשעיה ואת הפשיטות החוזרות ונשנות אל מסגד אל-אקצא".

מנהיג החמאס ברצועה (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)מנהיג החמאס ברצועה (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)
אא

על רקע העלייה במספר המפגעים הבודדים, בכיר בארגון הטרור החמאס אמר היום (שני) כי בארגון חוששים כי המצב עשוי לדרדר לסבב לחימה נוסף מול ישראל, חרף העובדה כי בארגון לא אחראים לכך באופן ישיר. "האוכלוסייה הפלסטינית מאוכזבת מהמצב הקשה שנגרם מהכיבוש הישראלי", אמר הבכיר לעיתון "אל ערבי אל ג'דיד". לדבריו, "התסכול הפך לנחלתם של שני מיליון פלסטינים, אחרי עשרות הבטחות לשיפור המצב – שלא מומשו".

רק בשבועיים האחרונים אירעו 3 ניסיונות חדירה מעזה לישראל, ובחמאס, כמו גם שאר הפלגים ברצועה, מיהרו שלא ליטול אחריות, עובדה שלא מנעה מהם לעודד פעולות אלו ללא שיצטרכו ליטול על כך אחריות. בארגון הטרור החמאס התייחסו אתמול לתקרית הירי בגדר המערכת בצפון רצועת עזה, במהלכה נהרגו ארבעה מחבלים חמושים, ואמרו כי "ישראל ביצעה פשע מתועב כשהרגה את הצעירים הפלסטינים – דבר המשקף את התנהגותה הפראית". בארגון אף הזהירו כי "הכעס והלחץ של הפלסטינים יתפוצצו בפנים של ישראל אם היא לא תסיר את המצור על עזה ותפסיק את פשעיה ואת הפשיטות החוזרות ונשנות אל מסגד אל-אקצא".

גם בארגון הג'יהאד האסלאמי שיבחו את ניסיון החדירה של המחבלים, ומסרו כי "הצעירים כעסו על הטרור השיטתי ועל התוקפנות המתגברת". לדברי הארגון, "זו זכותם של הפלסטינים להתקומם ולהיאבק בכל צורות התוקפנות הציונית". חרף הודעת השניים, נכון לשעה זו, אף ארגון עזתי לא נטל אחריות לאירוע, ובמערכת הביטחון בוחנים אם חמאס אחראי לתקרית או שמא מדובר בפעילים עצמאיים שפרשו מהארגון, בדומה לפיגועים הקודמים.

במוצאי השבת ניסתה חוליית מחבלים לחדור לשטח ישראל ולבצע פיגוע. תצפיתניות של צה"ל שזיהו את החשודים מתקרבים לגדר המערכת בחלקה הצפוני של רצועת עזה, הזניקו למקום מסוק קרב וטנק של צה"ל שפתחו באש לעבר החשודים ונטרלו אותם. הבוקר הודיע משרד הבריאות הפלסטיני כי בתקרית נהרגו שלושה פלסטינים ואחד נפצע. לפי ההודעה, השלושה הם מוחמד אבו נאמוס, בן 23; מחמוד אל-ולאיידה, בן 22; ומוחמד תראמסי, בן 21.

תגיות:חמאסעזהישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה