חדשות בארץ

התחממות בדרום: 3 הרוגים מירי צה"ל סמוך לגדר המערכת

כוח צה"ל ביצע ירי אמש ירי לעבר חוליית מחבלים חמושים שהתקרבה סמוך לגדר המערכת בגבול רצועת עזה. משרד הבריאות הפלסטיני דיווח כי מהירי נהרגו שלושה פלסטינים, ואדם אחר נפצע. במקביל לתקרית, אמש בוצעו שלושה שיגורי רקטות לעבר שטח ישראל, שתיים מהן יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל

כוח צה"ל על גדר המערכת בצפון רצועת עזה (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)כוח צה"ל על גדר המערכת בצפון רצועת עזה (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)
אא

מסוק קרב וטנק של צה"ל פתחו אמש (ראשון) באש לעבר חוליית מחבלים שהתקרבה סמוך לגדר המערכת בצפון רצועת עזה. הבוקר הודיע משרד הבריאות הפלסטיני כי בתקרית נהרגו שלושה פלסטינים ואחד נפצע.

לפי משרד הבריאות הפלסטיני, השלושה הם מוחמד אבו נאמוס, בן 23; מחמוד אל-ולאיידה, בן 22; ומוחמד תראמסי, בן 21.

התקרית החריגה מגיעה במקביל להודעת דובר צה"ל הלילה כי זוהו שלושה שיגורים מרצועת עזה לשטח ישראל, בעקבותיהן הופעלו התרעות צבע אדום בשדרות וביישובי עוטף עזה. מצה"ל נמסר כי שניים מהשיגורים יורטו בידי כיפת ברזל. תושבי שדרות דיווחו על שרידי רקטה שנפלו בחצר בית בעיר. מהנפילה לא היו נפגעים בנפש למעט בת 30 שלקתה בחרדה. בעקבות הירי, צה"ל תקף מספר עמדות של חמאס בצפון ובמרכז הרצועה.

בעיריית שדרות מסרו כי "בהמשך לדיווחים על שיגור רקטה לעיר שדרות, דווח על פגיעת רסיס של טיל בחצר של בית. לא ידוע עדיין אם מדובר ברסיס של הרקטה או של המיירט, אין נפגעי גוף". במועצה האזורית שער הנגב הבהירו כי בשלב זה אין הנחיות מיוחדות לתושבים.

אופיר ליבשטיין, ראש המועצה האזורית שער הנגב, אמר בעקבות תקריות הירי האחרונות כי "שוב אנחנו מוצאים את עצמנו במרחבים מוגנים, ושוב, עולם כמנהגו נוהג. סוף השבוע האחרון הוכיח באופן שאינו משתמע לשתי פנים שמדיניות ההכלה נכשלה כישלון חרוץ. המשוואה חייבת להשתנות. החוסן שלנו הוא לא צ'ק פתוח ולא אסכים שזאת תהיה המציאות שלנו. אני דורש מהמשלה להפסיק לאלתר את שגרת החירום הזו. ככה אי אפשר להמשיך".

בערבו של יום שישי נשמעה התרעת צבע אדום באזור, ובצה"ל הודיעו כי זוהתה רקטה ששוגרה מרצועת עזה לישראל, וכי היא יורטה בידי לוחמי מערכת כיפת ברזל. מאוחר יותר תקף חיל האוויר שתי תשתיות טרור תת-קרקעיות של חמאס, בצפון ובמרכז רצועת עזה.

לפי דובר צה"ל, "התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטה ששוגרה מרצועת עזה מוקדם יותר הלילה. צה"ל ימשיך לפעול נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל ורואה בארגון הטרור חמאס אחראי על כל הנעשה ברצועת עזה וממנה".

אתמול אמר דובר חמאס, פאוזי ברהום, כי תקיפות צה"ל ביום שישי "היא מסר של הסלמה ותוקפנות נגד רצועת עזה במטרה להסיט את תשומת הלב מפעולות הגבורה של הפלסטינים בגדה המערבית, שהביכו את ישראל והגבירו את המבוכה בזירה הפוליטית (הישראלית – א"פ). כוחות ההתנגדות בעזה לא ירשו שהרצועה תהיה יעד לסגירת חשבונות עבור ישראל".

תגיות:עזהחמאסגדר המערכת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה