חדשות בארץ

"השכל הישר ניצח": השופט קיבל את עתירת ש"ס

שופט בית המשפט המחוזי בנצרת, עאטף עיילבוני, הורה על ביטול החלטתו של השופט יונתן אברהם לאסור על ההפרדה בין גברים ונשים במופע המוזיקלי בעפולה, והחזיר את סמכות ההחלטה בעניין לעיריית עפולה. ראש העירייה אבי אלקבץ שוחח עם יו"ר ש"ס, אריה דרעי, והשניים סיכמו כי האירוע יתקיים כמתוכנן, בהפרדה מלאה ובמחיצה על פי כללי ההלכה

אילוסטרציה (צילום: Yaakov Naumi/Flash90)אילוסטרציה (צילום: Yaakov Naumi/Flash90)
אא

דרמה בבית המשפט המחוזי בנצרת: השופט עאטף עיילבוני קיבל בצהריים (רביעי) את עתירת ש"ס בסוגיית ההפרדה במופע המוזיקלי האמור להיערך הערב בפארק העירוני בעפולה, בהשתתפותם של הזמרים מוטי שטיינמץ וחיים ישראל. הוא הורה על ביטול החלטתו של השופט יונתן אברהם, שהורה לאסור את ההפרדה בין גברים לנשים, והחזיר את סמכות ההחלטה בעניין לעיריית עפולה.

בהחלטתו מתח השופט ביקורת נוקבת על שדולת הנשים, שדחתה את הצעתו ודרשה לחלק את המתחם לשניים – חלק אחד עבור הנשים וחלק שני עבור הציבור בכלל, לרבות הגברים החרדים: "למשמע הצעת שדולת הנשים, לא יכולתי שלא להביע תרעומת ופליאה על עמדה זו, בהינתן העובדה שבהצעה זו יש הפליה מובנית כלפי הגברים החרדים, המבקשים גם הם לצפות בהופעה בהפרדה מלאה מנשים. עמדתה של שדולת הנשים עלולה להביא לביטול האירוע כליל, כשמשמעות הדברים היא שעמדתה לא זו בלבד שאינה מיטיבה עם הנשים החרדיות, אלא אף פוגעת בהן, כשהיא משמיטה מתחת רגליהן את האפשרות לצאת לאירוע זמר זה כמו זה המתוכנן".

השופט הסתמך בהחלטתו על הדברים שאמר ראש עיריית עפולה, אבי אלקבץ, במהלך הדיון, כאשר הצהיר כי שגה כאשר נתן את הסכמתו לביטול ההפרדה – הסכמה שהובילה לפסק הדין של השופט אברהם: "העניין יוחזר לעירייה, אשר תחליט אם לקיים את האירוע בהפרדה מגדרית, אם לאו".

עיילבוני המליץ אומנם לעירייה לקבל את ההצעה שהעלה במהלך הדיון, ולחלק את המושבים באמפיתאטרון שבפארק לשלושה חלקים – שני מתחמים נפרדים לגברים ונשים, ומתחם נוסף שייועד לישיבה מעורבת. עם זאת, הוא לא חייב את העירייה לנקוט בדרך זו, וכאמור השאיר בידיה את ההחלטה.

בתגובה להחלטת בית המשפט, נמסר מש"ס כי "השכל הישר ניצח היום בבית המשפט. נאבקנו והצלחנו להבטיח שכל אדם יוכל לחיות על פי אמונתו ואורח חייו וללא כפייה כלשהי. אנו גאים ושמחים על כך שהובלנו את הדרך של אחדות וחיים ביחד ושל התחשבות הדדית בין כל הציבורים, ולא של שיסוי ציבור בציבור".

לאחר מתן פסק הדין בבית המשפט, שוחח אלקבץ עם יו"ר ש"ס, אריה דרעי. השניים סיכמו כי האירוע יתקיים, כפי שתוכנן בהתחלה, בהפרדה מלאה ובמחיצה על פי כללי ההלכה. בנוסף, סוכם כי כפי שתוכנן מראש, במתחם המדשאות תתקיים פעילות למתנפחים ולמשפחות בו יוצבו מסכי ענק לצפייה באירוע.

תגיות:עפולההפרדה מגדרית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה