חדשות בעולם

מפקד משמרות המהפכה: "חיזבאללה מסוגל לחסל את ישראל לבדו"

הגנרל האיראני חוסיין סלאמי הזהיר היום כי ארגון הטרור הלבנוני מסוגל לחסל את ישראל לבדו ללא כל סיוע מצידה של איראן, וכי לצורך כך הוא ישתמש בכישורים וביכולות שצבר באמתחתו בעת שנלחם בסוריה: "האויב רוצה לשים קץ להשפעה האזורית של איראן באמצעות קונספירציה. איראן תהיה לפני שהאויב יגיע לכל מקום, לא נאפשר לאזור להיות מקום שכל אחד יכול לסייר בו כמו שהוא רוצה"

(צילום: שאטרסטוק)(צילום: שאטרסטוק)
אא

מפקד משמרות המהפכה של איראן, הגנרל חוסיין סלאמי, התייחס היום (רביעי) להשפעתה של ארצו על המדינות באזור, ואמר כי לנוכח היכולות שנוספו לארגון הלבנוני חיזבאללה בעת שנלחם בסוריה, הארגון "מסוגל לחסל לבדו" את ישראל.

ההנהגה בטהראן נערכת להסלמה צבאית מול וושינגטון, ולצורך כך עשויה להשתמש בשלוחות הטרור שלה ברחבי המזרח התיכון. כך למשל, בתקיפת מכליות הנפט במפרץ עומאן ביוני האחרון, הואשמה איראן כי השתמשה בחות'ים בתימן לצורך המתקפה, כמו גם בתקיפת צינור נפט סעודי על ידי המורדים בתימן הנתמכים על ידי טהראן. חיזבאללה, לצד חמאס ומליציות שיעיות בסוריה, עיראק ולבנון, מממונים ומאומנים על ידי משמרות המהפכה של איראן שפועל מחוץ לגבולות איראן, אשר עומדים לשירות טהראן בסבב צבאי מול ישראל או ארצות הברית, כאשר על ישראל האיום אף גדול יותר בשל ריבוי הזירות מהן תגיע האש. "מדיניות האויב באזור הגדילה את ההשפעה של איראן והביאה להקמת חזית מאוחדת מול הישות הציונית", אמר מפקד משמרות המהפכה. "האויב רוצה לשים קץ להשפעה האזורית של איראן באמצעות קונספירציה. איראן תהיה לפני שהאויב יגיע לכל מקום, לא נאפשר לאזור להיות מקום שכל אחד יכול לסייר בו כמו שהוא רוצה".

סלאמי גם הדף את ניסיונות ממשלו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שדוחק בטהראן לשוב לשולחן המשא ומתן ולפתוח מחדש את הסכם הגרעין שנחתם עמה ב-2015. "משא ומתן הוא הונאה ולא הפתרון", אמר, "האויב מחפש להגביר את הלחץ ואת הדרישות במהלך המשא ומתן ולכפות עלינו כניעה".

בתחילת השבוע הזהיר מפקד חיל הים של משמרות המהפכה האיראניים, אדמירל עלי רזא תנגסירי, כי נוכחות ישראלית במי המפרץ הפרסי "עלולה להצית מלחמה". בראיון לערוץ הלבנוני "אל-מיאדין" טען תנגסירי, כי ארצות הברית ובריטניה מתכננות לשתף את ישראל בכוח הימי לאבטחת השיט במפרץ שהן פועלות להקימו: "אמריקה ובריטניה מתכננות לבזוז את מדינות האזור, ומנסות להקים ברית לא חוקית באזור. הן מתכננות להכניס למי המפרץ את הישות הציונית הכובשת את ירושלים. כל נוכחות בלתי חוקית של ישראל במפרץ עלולה להצית מלחמה, והן יישאו באחריות. אנחנו מזהירים מפני כל נוכחות בלתי חוקית במי המפרץ ובמצרי הורמוז". הוא הדגיש כי האיראנים "יכולים לעצור כל ספינה בכל רגע בו ירצו בכך, גם אם היא זוכה לליווי אמריקני או בריטי".

דבריו של הבכיר האיראני באו על רקע הצהרתו בשבוע שעבר של שר החוץ ישראל כץ, כי ישראל משתלבת בהיבטים שונים של פעילות הקואליציה לאבטחת השיט החופשי במפרץ הפרסי, אותה מגבשת ארצות הברית בימים אלה. כץ, שהופיע בפני ועדת החוץ והביטחון הזמנית של הכנסת, אמר כי ישראל שותפה לשיח המתנהל בארצות הברית ובאזור על הדרכים להתמודד מול הפעילות העוינת של איראן נגד השיט במפרץ, וכי היא תורמת את חלקה בהיבטים המודיעיניים ובתחומי פעילות נוספים.

תגיות:איראןחיזבאללההסכם הגרעיןחוסיין סאלמימשמרות המהפכה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה